DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Rabu, 12 Disember 2012

KAN GUA DAH CAKAP... MANA ADA PENYAMUN YANG HENDAK MEMULANGKAN APA YANG DISAMUN TU BEB !

Tak sudah-sudah ADUN PERMATANG ni nak MENIPU... kenapa pulak beliau TAK ADA KUASA untuk membuat SEWA ASRAMA Kolej Universiti Islam Selangor (KUIS) tersebut TURUN... sedangkan sewa tersebut BERSANGKUTAN dengan KONSESI perjanjian antara Redha Resources Sdn Bhd (RRSB) dengan Pihak KUIS... yang mana dalam RRSB beliau memegang 51 peratus bersamaan hampir 7 juta SAHAM... manakala ISTERI beliau memegang 6 peratus bersamaan 800 ribu unit SAHAM dan 43 peratus SAHAM lagi dipegang oleh Bina Puri Holding pihak yang MEMBINA dan MENYELENGGARA ASRAMA KUIS... sebab itu beliau adalah PENGARAH URUSAN atau dalam kata lain Syarikat tersebut KEPUNYAAN beliau... seperti yang diketahui PERJANJIAN tersebut ditandatangani ketika pemerintahan BAKAL BANDUAN yang juga BEKAS PENYAMUN HARTA RAKYAT NEGERI SELANGOR yang ketika itu MENTERI BESAR (MB) NEGERI SELANGOR Dato' Seri Mohamad Khir Toyo pada tahun 2007.

Pandai betul PENYAMUN BERLESEN ni nak SPIN 360 darjah ya beb... memang lah yang mengenakan SEWA adalah Pihak KUIS namun sewa tersebut dikenakan BERDASARKAN kepada apa yang DITANDATANGAN dalam perjanjian KONTRAK antara Syarikat beliau RSSB dengan Pihak KUIS... kalau PERJANJIAN dibuat pada tahun 2007... sudah tentu dimasa itu yang menjadi PENGERUSI KUIS adalah BAKAL BANDUAN yang belum lagi menjalani HUKUMAN iaitu BEKAS MB Negeri Selangor Dato' Seri Muhamad Khir Toyo... dan tak kan lu orang TAK BOLEH AGAK apa yang ditulis dalam perjanjian tersebut beb... jawapnya dah tentu memberi KELEBIHAN kepada Syarikat RSSB atau dalam kata lain KRONI UMNO... kah kah kah !.

Mengikut kata PENYAMUN BERLESEN ni beb antara lain ""Orang yang paling berhak untuk NAIKAN atau TURUNKAN sewa bukan saya (RRSB)... tapi PIHAK UNIVERSITI sebab PERJANJIAN kita dengan Pihak Universiti... Kalau pelajar hendak desak turunkan sewa asrama... desak Universiti... mereka boleh berjumpa dengan Pengerusi Lembaga Pengarah Kuis Menter Besar Tan Sri Khalid Ibrahim dan nyatakan hasrat mereka... mereka tidak faham urusan konsesi... kalau katakan dibatalkan... siapa pula hendak bayar hutang bank yang digunakan untuk membina asrama"... kah kah kah... oiii PENYAMUN orang bukan suruh BATALKAN PERJANJIAN macam itu aje... orang suruh batal yang LAMA dan buat yang BARU yang lebih MUNASABAH lah BAHLUL... kah kah kah !.

Sebab yang LAMA tu lebih MENGUNTUNGKAN lu orang KRONI UMNO dan dalam masa yang sama MENCEKIK DARAH MAHASISWA... dan perjanjian tersebut pun lu orang yang menetapkan RRSB diberikan KONSESI untuk MEMBINA dan MENYEWAKAN kembali kepada KUIS selama 33 tahun... dan SYARAT lu orang tu pulak DIPERSETUJUI oleh BEKAS PENYAMUN yang sekarang memegang  BAKAL BANDUAN yang semasa itu adalah Pengerusi Lembaga Pengarah Kuis selaku MB Selangor... atas sebab itu juga segala ISI PERJANJIAN tersebut AMAT MERAGUKAN... yang mana ia boleh MENJADIKAN orang KAYA GILA BABI dengan hanya SATU PROJEK... walaupun selepas itu lu orang hanya GAYANG TELOR sampai MAMPOS pun tak apa... kah kah kah !.

Bukan DENGKIKAN lu orang KAYA MELANGIT beb... tapi biarlah KEKAYAAN  yang lu orang dapat tidak MENYUSAHKAN RAKYAT... atau pun tidak BERSANGKUT PAUT dengan KESUSAHAN RAKYAT... lu orang nak KAYA itu HAK lu orang untuk mencari KEKAYAAN... lu orang nak BAWAK KEKAYAAN lu orang sampai MASUK KUBUR pun gua tak PEDULI dan NO HAL beb... tapi jangan MENYAMUN HARTA RAKYAT dengan BERLESEN atas nama KONSESI... apa tah lagi membuat KEKAYAAN dari Kolej Universiti Islam Selangor... yang gua PASTI yang 99 peratus KAKI TANGAN dan MAHASISWA nya adalah ORANG ISLAM... di mana LAUNGAN PERJUANGAN yang selalu mengatakan MELAYU adalah ISLAM dan ISLAM seperti SEMESTINYA MELAYU oleh ISI PERUT UMNO... kalau tak BERUBAH gak rasanya lebih baik aje lu orang pergi MAMPOS beb... kah kah kah !. mk


hemmmmm..... kenyataan beliau tersebut jelas untuk memperbodohkan rakyat yang mungkin beliau agak boleh diperbodohkan macam penyokong umno/bn... tapi beliau lupa kenyataan beliau tersebut bukan sahaja yang diluar umno tak percaya tapi yang dalam umno pun dah mula ragu-ragu sebab dah mula mahu menyertai pakatan rakyat tapi masih malu-malu... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan beb heeeee... A B U.

1 ulasan:

  1. dasar perompak harta rakyat...tamak haloba...kuburkan UBN pd PRU13 nnt

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....