DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Selasa, 25 Disember 2012

KALAU DAH JENIS TAK IKUT PERATURAN HABISKAN LOGO HALAL PUN DIGUNAKAN TANPA KEBENARAN... KAH KAH KAH !

Apa lagi lah nak diharapkan kepada perkara-perkara yang lain beb... habiskan LOGO HALAL serta untuk MEMATUHI PERATURAN Akta Perihal Dagangan 2011... Akta Halal dan Akta Makanan pun Umno/Bn TAK MAMPU untuk MEMATUHI dengan IKUT JUJUR... itu salah satu CONTOH yang boleh lu orang LIHAT dengan MATA KEPALA lu orang dan NILAIKAN jenis apa ISI PERUT yang ada kat dalam Umno/Bn ni... belum lagi cerita pasal PERKARA BESAR atau pun PROJEK BESAR yang diuruskan oleh dia orang yang memerlukan KAJIAN dan PERINCIAN yang mendalam... kalau disentuh perkara tersebut jawapnya memang TAK LAYAK bagi ISI PERUT yang ada  Parti yang pernah MEROMPAK dan MENYAMUN HARTA RAKYAT NEGERI SELANGOR untuk menggunakan SLOGAN Rakyat Didahulukan Pencapaian Diutamakan... Rakyat Didahulukan APA dan Pencapaian APA kalau Akta Perihal Dagangan 2011... Akta Halal dan Akta Makanan TAK MAMPU diikuti... kah kah kah !.

Kalau mengikut pulak JAWAPAN BODOH dari Koordinator Barisan Nasional (BN) Dato' Mohd Zain Muhamed yang pernah dikaitkan dengan PEMIMDAHAN WANG HARAM... bila diajukan soalan berkenaan DAKWAAN yang dibuat oleh Pengerusi biro kepenggunaan PKR Hj Yahya Sahri... maka berkata lah KEPALA LUTUT dengan jawapanya "itu bukan barang dagangan kerana ianya diberi secara PERCUMA"... kenapa lah lu MENJAWAP beb... kan ada baiknya lu duduk DIAM-DIAM aje kan bagus... sebab kalau lu DIAM-DIAM maka tak nampaklah KEBEBALAN BERTINGKAT lu tu beb... kah kah kah... memang ianya diberi PERCUMA beb... tapi kalau ianya masih melibatkan MAKANAN jawapnya ia tetap TERTAKLUK dibawah Akta Perihal Dagangan 2011, Akta Halal dan Akta Makanan.... sebabnya barangan tersebut mestinya DIBELI oleh Umno/Bn sebelum diberi PERCUMA... yang bermaksud barangan tersebut DIJUAL... DIBELI dan DIBERI PERCUMA...  kah kah kah !.

Maka kalau ianya dibeli dimana alamat PENGILANG tempat lu orang beli... dan bila dikatakan Pengilang sudah tentu barang tersebut dinyata PERINCIAN KADUNGAN apa yang ada didalam barangan tersebut dan dari SUMBER mana ianya diperolehi... dari BUKIT ke... dari GUNUNG ke atau dari KENCING lu orang... kah kah kah... itu kalau mengikut AKTA MAKANAN lah beb... kalau mengikut AKTA HALAL pulak bermakna barangan tersebut mesti menggunakan LOGO HALAL yang kena dipohon dari pihak JAKIM sebelum boleh menggunakanya... bermakna LOGO HALAL tersebut bukan nya boleh digunakan dengan SEWENANG-WENANG nya macam HARTA MAK BAPAK Umno/Bn yang punya... kah kah kah... memang ianya diberi PERCUIMA dan BUKAN DIJUAL... tetapi kalau ianya masih melibatkan MAKANAN maka AKTA MAKANAN mesti DIPATUHI beb... kecuali Umno/Bn ada KILANG sendiri bagi memproses AIR MINUMAN tersebut... namun PUNCA AIR dan ISI KANDUNGAN mesti DIPAMIRKAN... SUSAH sangat ke NAK IKUT PERATURAN beb... kah kah kah !.

Untuk ISI PERUT UMNO/BN lain kali jangan GATAL-GATAL MULUT nak PERTIKAIKAN setiap Program Kerajaan Negeri Selangor seperti PEMBERIAN AIR PERCUMA... kalau Kerajaan Negeri MEMBERI AIR PERCUMA itu sudah JELAS dari mana PUNCANYA... yang mana AIR dibeli dari SYABAS.... menggunakan WANG RAKYAT NEGERI SELANGOR untuk DIBERI kepada RAKYAT NEGERI SELANGOR... kan TERANG dan JELAS dari mana PUNCA dan SUMBER nya... tidak seperti AIR NURANI RAKYAT yang tak diketahui dari mana SUMBERNYA sama ada HALAL atau HARAM... tapi masih nak menggunakan LOGO HALAL secara PENIPUAN kerana tidak memohon dari JAKIM seperti dakwaan Pengerusi biro kepenggunaan PKR Hj Yahya Sahri... itu pasal lah dari KECIK-KECIK lagi disuruh BELAJAR tentang HALAL-HARAM dan perkara-perkara yang berkaitan dengan AGAMA... jadi bila dah BESAR sampai ke UMUR TUA tak lah menjawap ERK... ERK... ERK... bila ditanya BUDAK BAWAH UMUR  tentang NAJIS MUGHALAZAH... kah kah kah !.   mk


hemmmmm..... kadang-kadang beb gua pun pelik macam mana lah penyokong umno/bn boleh terima mangkuk ayun yang ada dalam umno/bn jadi pemimpin... sudah terang-terang semasa menjadi kerajaan negeri selangor kerjanya asik merompak dan menyamun harta rakyat... lepas tu boleh minta maaf dan minta diberi kepercayaan lagi... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan beb heeeee... A B U.

1 ulasan:

  1. INILAH AKIBAT LANTIK SEGALA KAKI RASUAH,KAKI KELENTONG,KAKI SELEWENG,KAKI AMPU & PENYANGAK ! LEMBU PUN ADA MARUAH DARI SPESIS-SPESIS INI ! ABU !

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....