DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Rabu, 26 Disember 2012

AHMAD MASLAN BUKTIKAN YANG DAHI SULAH BUKAN SEMUANYA CERDIK... KAH KAH KAH !

ADA KALA dan KETIKA nya kata-kata ORANG DOLU-DOLU pun ada jugak KEBENARAN nya beb... teringat lah gua kata ORANG DOLU-DOLU yang mengatakan ORANG yang BERDAHI SULAH biasanya CERDIK... tetapi ianya telah DISANGKAL oleh Ketua Penerangan Umno Malaysia Datuk Ahmad Maslan... bila beliau yang "BERDAHI SULAH" mengatakan KEYAKINAN yang BN dapat MEMPERTAHANKAN 140 kerusi Parlimen yang dimenangi dalam Pilihan Raya Umum Ke-12 (PRU12) yang lalu... disamping itu akan MERAMPAS 5 daripada 23 kerusi PAS... 5 daripada 29 kerusi DAP dan 10 daripada 31 kerusi Parti Keadilan Rakyat (PKR) jika dicampurkan semua menjadi 20 kerusi... kah kah kah... lu orang nampak tak beb betapa TAK CERDIK nya Ketua Penerangan Umno Malysia ni... sama TAK CERDIK jugak lah AGAKNYA dengan orang MELANTIK beliau sebagai Ketua Penerangan Umno Malaysia... kah kah kah !.

Satu DUNIA tahu yang Umno/Bn sekarang ini berada didalam keadaan NYAWA-NYAWA IKAN atau dalam bahasa BERBUDI BAHASA nya seperti ORANG YANG NAK MATI... tapi Ahmad Maslan cuba pulak MENAFIKAN dengan kata-kata BERBAU SYURGA beliau... kah kah kah... siapa lah agaknya yang boleh percaya dengan kata-kata beliau melainkan orang yang OTAK nya sama dengan beliau... hanya BERSANDARKAN kepada Kerusi-kerusi yang diduduki oleh SPESIS yang TERKENAL seumpama KATAK MELOMPAK tersebut maka beliau mengatakan yang kerusi tersebut akan DIMENANGI oleh Umno/Bn... bagaimana pulak dengan kerusi-kerusi Parlimen yang berada di Negeri Sabah yang Ahli Parlimen nya KELUAR UMNO beb... sayang sekali beb bila ORANG YANG BERDAHI SULAH tapi TAK CERDIK... dan LEBIH MALANG lagi bila beliau cuba pulak nak MEMPERBODOHKAN orang lain... kah kah kah !.

Mungkin beliau ni antara Pemimpin Umno ZAMAN INI tapi BERFIKIRAN seperti Peminpin Umno ZAMAN PRA-SEJARAH yang mana pada masa tersebut apa saja kata-kata Pemimpin Umno akan di AKUR seperti BURUNG TERKUKUR dengan PENJAGANYA... sebab itu beliau masih SANGGUP berkata-kata seperti Pemimpin Umno PRA-SEJARAH yang mana dimasa itu kalau di letakan TUNGGUL KAYU atau BATANG KELAPA sebagai CALON pun Umno/Bn MASIH boleh MENANG... tapi itu DULU beb bukan di ZAMAN INI yang RAKYAT nya tergolong dikalangan yang mahu MEMPERSOALKAN KEBENARAN KATA-KATA PEMIMPIN... kepada Datuk Ahmad Maslan kalau ya pun lu TAK CERDIK tapi jangan lah TUNJUK-TUNJUKAN sangat kat orang lain beb... BELAJAR-BELAJAR lah buat MUKA MALU walaupun gua tahu yang 90 peratus ISI PERUT UMNO jenis MUKA TAK MALU TAMPAL KULIT BABI 14 INCI... kah kah kah !. FMT


hemmmmm..... ahamad mazlan oh ahmad mazlan... gua sangkakan lu cerdik... tapi rupanya hanya rupa lu aje yang nampak cerdik ya beb... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan beb heeeee... A B U.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....