DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Selasa, 4 Disember 2012

ANALISA KEYAKINAN DSHN YANG UMNO/BN BOLEH MENANG 2/3 KERUSI PARLIMEN !


Presiden Umno Dato' Seri Hj Najib WASSATIYAH (DSHNW) YAKIN yang Umno/Bn boleh MENANG 2/3 kerusi Parlimen pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) akan datang... betul ke beb... atau itu semua hanya untuk menjadi PEMBAKAR SEMANGAT kepada Perwakilan serta Jentera Umno yang KEBANYAKANYA dikatakan telah LUNTUR sedikit demi sedikit sejak berakhirnya PRU12 yang lalu... dan kata-kata DSHN hanya KOSMETIK salaku MENTERI WANITA selain daripada menjawat jawatan PERDANA MENTERI bagi menutup KERISAUAN beliau... yang sebenarnya pada gua beliau sudah tiada KEYAKINAN lagi bagi Umno/Bn untuk MENANG dengan MAJORITI MUDAH sekali pun... apa tah lagi untuk KEMENANGAN 2/3 KERUSI PARLIMEN... mungkin jauh panggang dari api beb... kah kah kah !.

Itu pada PANDANGAN gua lah beb sebagai INDIVIDU yang berusha MENGUBURKAN UMNO/BN dalam PRU13 nanti... dan KISAH ketidak yakin nya DSHN memang tidak boleh DISOROKAN lagi walaupun beliau cuba membakar SEMANGAT Perwakilan serta Jentera Umno/Bn pada PERSIDANGAN AGONG UMNO 2012 (PAU2012) yang baru sahaja berakhir... pada HALNYA beliau sediri pun TAK YAKIN untuk MENANG... bagi pandangan lu orang LEBIH-LEBIH lagi PENCINTA UMNO/BN gua tak kisah lah beb... dan memang SEPATUTNYA lu orang pencinta Umno/Bn mengatakan apa yang dikatakan oleh DSHNW itu betul sahaja... pada hal lu orang pun TAHU siapa DSHNW yang tiada BERTELOR atau pun bertelor SEBIJI sahaja... kah kah kah !.


Ada KALANYA sukar untuk dilihat siapa yang mempunyai TELOR dan siapa mempunyai BIJI diantara beliau dengan ISTERI beliau... ianya dari sikap KEDEGILAN dan SEMANGAT MELAWAN yang lebih MENYERLAH dari Isteri beliau berbanding beliau sendiri... ini dapat dilihat apabila Isteri beliau tidak MENGHIRAUKAN langsung segala KRITIKAN dari ISI PERUT UMNO/BN... apatah lagi kritikan dari Pakatan Rakyat (PR) sudah tentu baliau akan katakan sebagai FITNAH beb... kah kah kah... tapi semangat kedegilan dan melawan tersebut tiada pada DSHNW dengan TAKUT untuk MENYAHUT CABARAN DEBAT dari Dato' Seri Anwar Ibrahim (DSAI) serta Memberi TEKA-TEKI tarikh PRU13 yang beliau sendiri pun TAK YAKIN akan JAWAPANYA... tapi lepas tu boleh kata pulak YAKIN menang majoriti 2/3...  kah kah kah !.

Yang SEDIH nya beb bila ada ISI PERUT UMNO/BN ni percaya dan masih mengatakan DSHN ni BERTELOR walaupun sudah TERANG dan JELAS DSHN memberi ISYARAT yang beliau TAK BERTELOR atau pun BERTELOR SEBIJI dengan menjawat jawatan MENTERI WANITA yang sepatutnya DISANDANG oleh seorang WANITA... kah kah kah... tapi dah memang DASAR dalam Umno ramai yang BEBAL BERGANDA seperti yang dikatakan oleh Tun Madey bahawa SUDAH BERPULUH TAHUN YANG CERDIK PANDAI TAK MASUK UMNO jadi lu orang jangan HERAN dan PELIK... sebab itu 99 peratus Isi Perut Umno tak dapat nak BEZAKAN antara TELOR dan BIJI dan lebih TERUK lagi bila dia orang tak tahu mana satu yang namanya PERANGAI HARAM JADAH... kah kah kah !.


Gua ada gak dengar-dengar dikalangan ahli Umno yang dikalangan 1 peratus cerdik bercakap beb... dia orang kata Ucapan Penutup pada PAU1012 adalah ucapan penutup PALING BODOH yang pernah dia orang SAKSIKAN... apabila IKRAR yang dibacakan betul-betul STANDARD TADIKA atau pun STANDARD BUDAK BAWAH UMUR yang mengajukan SOALAN berkenaan NAJIS MUGHALAZAH kepada DSHN tempoh hari... tapi tiba-tiba datang SUARA lain yang mengatakan ikrar tersebut BAGUS dan disokong oleh pula suara yang RAMAI dikalangan 99 peratus BEBAL BERGANDA... apa lagi beb maka TERDIAMLAH suara 1 peratus  yang CERDIK PANDAI  dikalangan Isi Perut Umno tu... sedih gua dengar beb... hu hu hu hu hu... kah kah kah !.


hemmmmm..... dari analisa mana yang dshn ni dapat dengan mengatakan umno/bn akan menang dengan majoriti 2/3 gua pun tak pasti beb... sedangkan jangkaan pru13 sudah pun beliau katakan adalah pru yang sengit dalam sejarah... dimasa pru12 yang tidak dikatakan sengit sebelum nya pun umno/bn hampir mampos ini kan pulak pru yang paling sengit dalam sejarah... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan beb... heeeee... A B U.

1 ulasan:

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....