DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Ahad, 11 November 2012

NOH OMAR TAK FAHAM... GUA NAK TANYA KAT BELIAU BERAPA HARGA OTAK UDANG DAN OTAK LEMBU... KAH KAH KAH !

Betul jugak lah kata orang DOLU-DOLU permakanan memainkan antara PERANAN selain PENDIDIKAN dan PEMBELAJARAN... dalam membetuk PEMIKIRAN, PERWATAKAN serta PERIBADI Manusia yang hidup diatas DUNIA ni beb... jadi Gua TAK HERAN kalau Timbalan Pengerusi Barisan Nasional (BN) Selangor Datuk Seri Noh Omar mempersoalkan TINDAKAN dan TUJUAN Kerajaan Selangor mengambil tanah milik Yayasan Selangor seluas 7.32 hektar di Klang... yang telah MELANGGARI SYARAT pemberian Tanah tersebut... kerana MUNGKIN ianya hasil dari PEMAKANAN OTAK UDANG dan OTAK LEMBU yang BERLEBIHAN oleh beliau... tanah yang diberikan oleh Kerajaan Negeri yang TAK PASTI pada Tahun BILA... namun telah DISERAHKAN kepada SYARIKAT SWASTA pada tahun 2002... KONON NYA untuk PEMBANGUNAN tapi sampaikan SEKARANG KOSONG...  kah kah kah !.

Mungkin lu orang TERTANYA-TANYA kenapa gua gunakan PERUMPAAN orang dolu-dolu... kenapa gua tak gunakan Ayat-Ayat AL-QURAN atau pun HADIS-HADIS NABI SAW mahu pun kata-kata ULAMA ISLAM yang lain nya... terus -terus gua MENGAKU yang gua ni bukan nya PANDAI dalam PELAJARAN AGAMA ISLAM atau boleh lah dikatakan tergolong dalam JAHIL... itu terpaksa gua AKUI beb kerana gua TAK MAHU menjadi seperti PEMIMPIN UMNO serta ISI PERUTNYA yang BERLAGAK PANDAI dan MEMANDAI-MANDAI dalam SOAL HUKUM HAKAM ISLAM walaupun sebenar TAK HEGIN dengan perkara tersebut... tapi TERPAKSA demi menampakan KEISLAMIK nya Umno serta Isi Perutnya untuk MENUTUP wajah KEMUNAFIKAN UMNO... kah kah kah !.

Sebab itu lu orang JANGAN HERAN apabila Pemimpin serta Isi Perut Parti yang Pernah MAMPOS ni akibat PERANGAI HASAD DENGKI (PHD) AHLI-AHLI nya membuat TUDUHAN FITNAH selain MEROMPAK, MENYAMUN HARTA RAKYAT atas nama PEMBANGUNAN... kerana bagi gua ianya adalah antara HASIL PERMAKANAN yang MEMBETUK pemikiran, perwatakan serta peribadi mereka... dalam KAMUS PEMIKIRAN mereka tiada ISTILAH MALU, SEGAN mahu pun SEDAR DIRI... kah kah kah... sebab itu juga lah mereka akan bercakap soal AKIDAH ORANG lain... PERIBADI ORANG LAIN... serta PARTI ORANG LAIN... walaupun SEJARAH parti mereka PENUH dengan KEMUNAFIKAN sehinggakan PERNAH MAMPOS pada tahun 1987 oleh PHD ahli-ahli nya sendiri... kah kah kah !.

Berbalik kepada Timbalan Pengerusi Barisan Nasional (BN) Selangor Datuk Seri Noh Omar (DSNO) yang bekata "Saya tidak faham mengapa kerajaan negeri rampas tanah itu daripada Yayasan Selangor...kita terima ia gagal dibangunkan seperti perjanjian yang dibuat namun tanah berkenaan tidak sepatutnya diambil... alasan Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim bahawa tanah berkenaan diambil alih oleh kerajaan negeri itu ekoran kegagalan sebuah syarikat membangunkannya, adalah tidak wajar kerana ia sepatutnya diberikan kepada Yayasan Selangor... Abdul Khalid selaku pengerusi yayasan itu sepatutnya lebih peka dan faham bahawa tanah berkenaan tetap milik Yayasan Selangor dan tidak sepatutnya dirampas oleh sesiapa termasuk kerajaan negeri".

Inilah hasil pemikiran TERLALU BANYAK OTAK UDANG dan OTAK LEMBU BERLEBIHAN beb... namun masih BERLAGAK PANDAI serta nak MEMPERBODOHKAN RAKYAT NEGERI SELANGOR seperti beliau memperbodohkan AHLI UMNO TANJUNG KARANG... kah kah kah... sesuatu PEMBERIAN BERSYARAT mesti DIKEMBALIKAN kepada TUAN PUNYA HAK jika ianya MELANGGARI SYARAT PEMBERIAN... kerana pemberian tersebut BUKAN HAK MUTLAK tetapi BERSYARAT... ataupun bukan seperti PEMBERIAN HAK MILIK keatas TANAH TERNAKAN UDANG beliau... disini lah PRBEZAAN antara pemberian bersyarat dengan pemberian mutlak... yang mutlak macam mana pun jika tanah Pertanian beliau hendak di dirikan BANGUNAN... beliau juga TERPAKSA menukar STATUS TANAH dari pertanian kepada PEMBANGUNAN...

...itu syarat yang beliau kena IKUTI... tapi kalau dah namanya PEROMPAK dan PENYAMUN mana tahu nak IKUT PERATURAN beb... pada mereka HAK RAKYAT macam HAK MAK BAPAK dia orang punya... untuk itu peraturan TOLAK TEPI DULU... kah kah kah... yang PELIK dan AJAIB nya ialah tanah tersebut bukan PEMBERIAN BARU oleh Kerajaan Negeri kepada Yayasan Selangor... penyerahan tanah tersebut kepada Syarikat Swasta kononya untuk PEMBANGUNAN telah diserahkan pada tahun 2002... bermakna Kerajaan Negeri sudah semestinya MENYERAHKAN BERSYARAT tanah tersebut lagi AWAL dari tahun 2002... dan sudah semestinya apabila Yayasan Selangor memohon mahu pun diberi TANAH tersebut maka telah dinyatakan untuk apa tanah tersebut DIPOHON atau pun DIBERIKAN... kah kah kah !.

Nasib baik lah Pakatan Rakyat (PR) dapat MEMERINTAH Negeri Selangor selepas Pilihan Raya Umum Ke-12 yang lalu... kalau tidak MUNGKIN juga tanah 7.32 hektar ni dah DIFARAIT oleh PENYAMUN dan PEROMPAK harta Rakyat Negeri Selangor... kah kah kah... rasa gua lah dalam DUNIA ni lah.... Negara Malaysia diantara BERKUMPULNYA penyamun dan perompak SERBA BOLEH beb... yang mana perompak tersebut akan merompak APA SAJA barang... sama ada sebesar LEMBU mahu pun sebesar BENIH PADI asalkan JANJI ROMPAK... kah kah kah... cuma Rakyat tak TERASA di Rompak adalah kerana banyaknya HASIL BUMI KURNIAN ALLAH SWT di Negara ini serta KEPANDAIAN MEROMPAK oleh Pemimpin Umno/Bn... kah kah kah !.

Ada orang kata beliau antara calon Menteri Besar (MB) Negeri Selangor... namun kalau nak jadi MB beliau terpaksa bertanding di Kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) dalam Parlimen Tanjung Karang iaitu DUN Permatang yang dimenangi umno/bn dengan majoriti dibawah 700 ratus undi sahaja... serta DUN Sungai Burung dengan 2000 undi lebih... tetapi sejarah DUN Sungai Burung pernah dimenang oleh PAS dalam tahun 1999 pada PRU10... semasa diwakili oleh PARASIT Hasan Ali... berani ke beliau bertanding dikerusi DUN beb... kah kah kah... sedangkan semasa PRU12 yang dipimpin oleh MR. CLEAN iaitu PAK LAH pun Umno/Bn SUKAR mendapat MAJORITI 2/3 kerusi Parlimen dan HILANG lima NEGERI termasuk Negeri Selangor.. ini kan pula dimasa KINI dibawah pimpinan Perdana Menteri Hj Najib Wassatiyah... lu orang PIKIR lah sendiri beb... kah kah kah !. mk


hemmmmm..... mungkin orang jawa... banjar dan melayu tak akan tertipu lagi seperti tipah tertipu macam dulu-dulu... dulu lain sekarang beb... dulu lembu duduk dikandang sekarang lembu duduk di kondo... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

2 ulasan:

  1. AKIBAT SAMSENG KAKI SELEWENG & AMPU KEPALA OTAK UDANG JADI MENTERI ! ABU !

    BalasPadam
  2. Dolu-dolu semasa PRU UMNO kalau
    letak LEMBU sebagai calun confirm
    menang dan HASILnya inilah 'standard'
    pemimpinx UMNO!!!!

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....