DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Khamis, 22 November 2012

JAKIM DAN MARSHITAH KATA DO'A PAS LANGGAR ADAB... BIASA LAH BEB KALAU DAH NAMANYA BARUA UMNO !

Apa nak di HERANKAN dengan kenyataan dari Ketua Pengarah Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) Datuk Othman Mustapha ni beb... ianya mengenai Tindakan PAS mengadakan solat hajat serta doa menjatuhkan Umno/Bn dalam Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) akan datang... yang disifatkan beliau sebagai melanggar ADAB dan TATACARA berdoa... tak kan JAKIM yang di bawah Jabatan Perdana Menteri (JPM) nak mengatakan yang DO'A tersebut DIBOLEHKAN... nanti TAK PASAL-PASAL lah pulak beliau diberi SURAT TUNJUK SEBAB kenapa tak boleh dikenakan TINDAKAN TATATERTIB...  kah kah kah !.

Yang boleh dikatakan HERAN ialah jikalau pihak JAKIM membenarkan DO'A yang dibacakan oleh PAS seperti mana JAKIM tidak MENGHARAMKAN MAJALAH MANGGA yang telah DIHARAMKAN oleh MAJLIS FATWA NEGERI KEDAH... atau pun seperti pihak JAKIM tidak MENGHARAMKAN ROKOK kepada penjual... penanam tembakau seperti yang diharamkan kepada PEROKOK oleh MAJLIS FATWA NEGERI SELANGOR... jadi jangan HERAN dengan KENYATAAN dari JAKIM ni beb... sebab mereka memang dah DIHAK CIPTA sebagai BARUA UMNO dari DULU KINI dan MUNGKIN SELAMANYA selagi Umno/Bn TAK MAMPOS, kah kah kah !.

Begitu juga lah dengan Timbalan Menteri MANGKUK AYUN BERLENGAS di Jabatan Perdana Menteri, Senator Datuk Dr Masitah Ibrahim  yang berkata setiap umat Islam perlu mengikut adab dan tatacara berdoa kerana doa ini adalah OTAK kepada IBADAH... bila  aje TAK SEHALUAN dengan Umno/Bn maka TAK BERADAB lah... TAK IKUT TATACARA lah... tapi kalau SEHALUAN semua akan JADI BOLEH walaupun ianya RASUAH... PENIPUAN... PEROMPAKAN HARTA RAKYAT DAN YANG LEBIH HARAMJADAH lagi ialah MENGINAYA RAKYAT NEGERI KELANTAN yang 95 peratusnya adalah ORANG MELAYU BERAGAMA ISLAM yang konon nya ASAS perjuangan Umno PENIPU... kah kah kah !.

Memang BETUL tujuan berdo'a adalah untuk KEBAIKAN dan tiada yang lebih BAIK dari TUJUAN UNTUK KEBAIKAN... oleh kerana itu lah dengan MENDO'AKAN KO BN dan atau pun MAMPOS UMNO... mungkin akan MENDATANGKAN LEBIH BANYAK KEBAIKAN KEPADA SELURUH RAKYAT MALAYSIA... dan mungkin juga kebaikan kepada PEMIMPIN dan PENYOKONG Umno/Bn... kerana sudah tentu TIDAK BOLEH MENYAMUN DAN MEROMPAK HARTA RAKYAT sebagai KERAJAAN selepas Umno/Bn KO atau MAMPOS dalam PRU13 nanti... setidak-tidak nya jugak beb... SATU CABANG DOSA dah hilang untuk terus dijadikan AMALAN BERTERUSAN oleh PEMIMPIN dan PENYOKONG UMNO/BN... kan ke itu JELAS dan TERANG ada KEBAIKANYA beb... kah kah kah !.

Memang lah sebagai Pemimpin dan Penyokong Umno/Bn PERIT dan PAHIT untuk MENDENGAR apa tah lagi untuk MENERIMA Do'a tersebut... mana mungkin sanggup untuk MEMBENARKAN Umno/Bn MAMPOS dalam PRU13 nanti... sedangkan kalau DITAKDIRKAN sekali pun Umno/Bn MAMPOS tak bermakna Orang Islam dan Orang Melayu turut MAMPOS... siapa TAHU mungking Agama Islam dan Orang Melayu akan lebih DIHORMATI dengan KETAKWAAN mereka kepada ALLAH SWT... kalau lu orang tanya Pemimpin Umno sudah tentu lah meraka akan kata hanya Umno yang DAPAT dan BOLEH membuat orang Melayu dan Agama Islam TERBELA... walhal untuk MENUTUP satu CABANG DOSA dari MAJALAH MANGGA pun Umno TAK SANGGUP... kah kah kah !.  mk



hemmmmm..... yang gambar kat bawah sekali tu mungkin beradab sikit beb... ialah bersesuaian lah dengan anak kapada timbalan ketua parti berslogankan wassatiyah... jika nak dibandingkan dengan gambar-gambar lain yang hampir lucah keluaran kumpulan utusex meloya... kah kah kah... umporno perkasam jati... betu-betul meloyakan heeeee... A B U.

2 ulasan:

  1. barua2 umno/bn nih mmg tak leh pakai langsung.

    BalasPadam
  2. Hanya kepada Allah tempat kita mengadu dan kepada Allah tempat kita memohon apa jua permintaan yang tersirat dihati.

    Apabila seseorang rasa gembira , berterimakasih, maka kita bersyhukur kepada Allah dan akan mendoakan yang terbaik kepada Allah agar melimpahkan rahmat pihak yang membantu kita. Jika kita ditimpa bala bencana, maka kita akan berdoa kepada Allah agar dipelihara dari bala itu dan memohon pengampunanNya kernana kita telah melakukan dosa dan salah maka itulah bala diturunkan kepada kita.

    Sebaliknya jika kita rasa tertekan dan tertindas, terasa dianiayai, terasa ditipu maka sudah pastinya kita akan berserah pada Allah dan memohon akan bantuanNya setelah kita merayu secara baik dan sopan sesama manusia yang telah menzalimi dan menindas kita tidak berjaya maka sudah pastilah kita akan memohon agar Allah memberi petunjuk dan hidayah serta melaknat orang yang telah melakukan kezaliman itu setelah tidak diendahkan oleh mereka. Hanya Allah tempat kita bergantung. Sebagai contoh penindasan dan kezaliman yang dilakukan oleh Yahudi Zionis keatas penduduk Islam di Palestin dan seluruh dunia Islam.

    Memanglah seperti kata ramai orang terutamanya penyokong-penyokong UMNO berkata Nabi Muhammad s.a.w. tidak pernah mendoakan sedemikian, tapi kita, bahawasanya kita ini manusia biasa yang amat kekurangan malah jauh sekali mempunya sifat-sifat sabar seperti Nabi. Sifat amarah manusia dan kesabaran manusia biasa jauh beza dengan Nabi. Doa dan memohon doa kepada Allah adalah lebih baik dari manusia yang tertindas dan dizalimi itu bangun dengan perasaan amarah dan tertekannya mengangkat senjata menunjukkan ketidakpuasan hati agar dihentikan kezaliman dan penindasan terus-terusan.

    Olehitu, jika pihak yang didoakan itu, sekiranya berasa yakin bahawa mereka tidak pernah berlaku zalim, tidak pernah menindas, tidak pernah menipu, mengapa mesti terlalu takut akan doa pihak yang terasa dizalimi dan ditindas itu? Bukankah Allah Maha Mengetahui? Adakah Allah akan memperkenankan dan memakbulkan doa laknat itu jika ianya tidak benar? Janganlah alasan demi alasan, hujah demi hujah dikeluarkan oleh pemerintah yang zalim dan menindas untuk terus berkuasa serta memperalatkan cendekiawan serta ulama upahan untuk mempertahankan kezaliman dan penindasan diteruskan berleluasa.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....