DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Selasa, 27 November 2012

HJ NAJIB TONIK LUAR BIASA VERSI 2 KINI DIHASILKAN KHAS BUAT PASUKAN HARIMAU MALAYA... KAH KAH KAH !

Mungkin selepas apa yang DISIFATKAN oleh Jurulatih Pasukan Harimau Malaya K.Rajagobal sebagai satu TONIK LUAR BIASA yang diberikan oleh Datuk Seri Hj Najib (DSHN) sebelum perlawanan pembukaan PIALA SUZUKI AFF 2012 nampak macam TAK CUKUP BAGUS... yang mana Pasukan Harimau Malaya telah KECUNDANG 3-0 kepada Pasukan Singapura pada perlawanan tersebut... tetapi DSHN langsung tidak merasa MALU beb walaupun SEDIKIT... dan masih mahu MENGHASILKAN satu lagi PRODUK yang dinamakan HJ NAJIB TONIK LUAR BIASA VERSI 2 khas buat Pasukan Harimau Malaya... kah kah kah !.  mk

Apabila gua kaitkan KEKALAHAN skuad bolasepak NEGARA kepada Pasukan Singapura dengan TONIK TAK CUKUP BAGUS yang diberikan oleh DSHN... ramai lah PENCHACAI UPAHAN  dan PENYOKONG YANG DIBODOHKAN PEMIMPIN UMNO menjadi MEROYAN dan MERABAN... macam-macam lah bunyi ULASAN dan ALASAN yang ISI PERUT UMNO ni berikan... ada yang kata kekalahan adalah KETENTUAN ALLAH SWT... ada yang kata itu hanya PERSEPSI bagi MEMBURUKAN NAMA DSHN... dan yang paling KELAKAR GILA bila ada yang kata gua SEMUA BENDA HENDAK DIPOLITIKAN... kah kah kah !.

Lawak betul lah Umno dan Isi Perut nya ini beb... kalau lah DITAKDIRKAN UMNO TERKUBUR dari PERSADA POLITIK NEGARA... rasanya satu BAHAN lawak bagi RAKYAT MALAYSIA akan HILANG... kah kah kah... sejak bila pulak SUKAN dan POLITIK dipisahkan dari Umno beb... sukan lah tempat Pemimpin Umno mencari NAMA bagi MENGEJAR JAWATAN dalam POLITIK... sukan juga lah dimana Pemimpin Umno MEMBUNUH KERJA POLITIK SESAMA UMNO... dan kerana sukan jugalah seorang Pemimpin Umno yang mempunyai NAMA BESAR telah didapati BERSALAH dan DIPENJARA.... kah kah kah !.

Jadi buat UMNO dan ISI PERUTNYA lu orang boleh CERMIN dulu MUKA lu orang sebelum nak kata gua dan orang lain cuba MEMPOLITIKAN SUKAN... dan kalau lu orang tak ada cermin untuk cermin muka lu orang itu gua tak tahu nak kata APA-APA lah... atau lu orang boleh tinggalkan NAMA... ALAMAT RUMAH dan NOMBOR TELEFON bagi dihantar cermin sebesar LEMBU NFC yang akan DIDERMAKAN oleh Penyokong Pakatan Rakyat (PR) kepada lu orang... kah kah kah... kalau SUKAN tak boleh dikaitkan dengan POLITIK... lebih baik lu orang suruh MENTERI PERMATA Datin Hajjah Rosmah Mansor letak jawatan sebagai PENAUNG kepada BAM ok... kah kah kah !.

Bila sesebuah Pasukan KALAH pandai pulak lu orang kata yang itu adalah KETENTUAN ALLAH SWT... tapi bila MENANG tahu aje lu orang KAITKAN dengan KEBIJAKSANAAN pemimpin Umno MEMIMPIN atau menjadi PENAUNG sesuatu sukan... kah kah kah... sama juga lah dalam SITUASI POLITIK NEGARA yang KONONYA kalau NEGARA AMAN akan dikatakan lah ianya KEBIJAKSANAAN PEMIMPIN UMNO dan TAK NAMPAK BAYANG AKAN DISEBUT IANYA SEBAGAI KETENTUAN ALLAH SWT... tapi jikalau RAKYAT MEMPROTES disebabkan SALAH TAKBIR dan PENYELEWENGAN tahu pulak lu orang kata ianya disebab HASUTAN PEMIMPIN PEMBANGKANG ya beb... kah kah kah !.

Memang PATUT dan WAJAR Peribahasa BODOH MACAM LEMBU ditukar kepada BODOH MACAM UMNO beb... dah lah BODOH tapi cuba BERLAGAK PANDAI dan SUKA MEMANDAI-MANDAI... akan TERSENTAP apabila TULISAN dan KATA-KATA orang lain mengatakan kerja-kerja yang dilakukan UMNO dan ISI PERUTNYA seperti HARAMJADAH... tetapi tidak merasa BERSALAH apabila MEMBUAT kerja-kerja HARAMJADAH tersebut mahu pun MENYEBUT PERKATAAN HARAMJADAH kepada orang lain... lebih baik aje le lu orang pergi MAMPOS beb dari HIDUP MENYUSAHKAN RAKYAT... kah kah kah !.


hemmmmm..... sukan dengan politik memang tak dapat dipisahkan sebagaimana rasuah dengan umno/bn beb... tak percaya lu orang boleh tengok apabila pasukan negara menang dengan loas hari ini dan kemenangan seterusnya... masa itu sudah tidak ada lagi perkataan ketentuan ALLAH SWT yang akan keluar dari mulut penyokong serta akhbar dan media penchacai  parti syaitan yang dikenali ini... melainkan hanya kepujian kepada pemimpin wassatiyah tersebut...  kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

2 ulasan:

  1. gua tau beb, sebab ape Kak Mah duduk tengah waktu Chong Wei kawin itu ari...hehe
    Apepn peringatan utk Hj Najib dan Kak Mah tk payah jumpe Pasukan negara sebelum ....Suweiii
    Kalo menang baru jumpe dan boleh peluk...hehe

    BalasPadam
  2. rosmah suka sgt gesel tetek kt org len..

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....