DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Sabtu, 3 November 2012

DENGAR HJ HADI NAK BERTANDING KAT PEKAN... AHMAD MASLAN YANG MENGGELABAH BEB... KAH KAH KAH !

Presiden Parti Islam Semalaysia (PAS) Datuk Seri Abdul Hadi Awang (DSAHA) hanya akan bertanding di Kerusi Parlimen Pekan melawan Perdana Menteri (PM) Datuk Seri Hj Najib (DSHN) jika diarahkan oleh PAS... tapi TAK MUNGKIN PAS akan MELETAKAN Presiden mereka untuk BERTANDING di KERUSI PARLIMEN PEKAN... itu sesuatu yang gua PASTI... tetapi KESEDIAAN DSAHA BERTANDING di kerusi yang DISANDANG oleh DSHN yang juga Presiden UMNO yang ada SEKARANG adalah sesuatu yang patut DIPUJI... setidak-tidaknya DSHN telah MENGGELABAH sekejap dengan BERITA tersebut... kenapa MENGELABAH beb... kata DISUKAI 1 MALAYSIA... kah kah kah !.

KEPUJIAN yang gua berikan keatas DSAHA ialah beliau KELIHATAN BERANI dan YAKIN dengan apa yang beliau katakan... walaupun gua MENGAKUI untuk MENANG adalah memerlukan sesuatu KEAJAIBAN... tatapi TIDAK MUSTAHIL untuk MENANG jika DITAKDIRKAN Presiden PAS BENAR-BENAR dicalonkan bertanding MENENTANG PENYANDANGNYA sekarang... kerana kalau mengikutkan SEJARAH Pillihan Raya Umum Ke-10 (PRU10) pada tahun 1999... kerusi Parlimen tersebut hanya dimenangi oleh DSHN dengan MAJORITI 241 undi... dengan UNDI POS datang DISAAT-SAAT AKHIR pengiraan undi... untuk itu KEMUNGKINAN MENANG tetap ADA walaupun KECIL... kah kah kah !.

Dengan TERSEBARNYA berita tersebut maka MENGGELABAH lah penyandangnya... cuma yang MENJAWAPNYA bukan nya Penyandang kerusi Parlimen Pekan tersebut tetapi yang menjawapnya adalah Datuk Ahmad Maslan (DAM) yang DILANTIK oleh DSHN sebagai Ketua Penerangan Umno Malaysia... seperti jugak lah dimasa Datuk Seri Anwar Ibrahim (DSAI) MENCABAR DSHN BERDEBAT... yang mula-mula MENJAWAP pun bukan DSHN tetapi Datuk Ahmad Maslan yang TOLONG jawapkan... maka dijawap lah DAM yang DEBAT BUKAN BUDATYA KITA... kah kah kah... satu jawapan untuk MENUTUP MALU DSHN yang sekarang TERKENAL dengan ROTI NAJIB ekoran dari CABARAN DEBAT... kah kah kah !.

Yang menunjukan kenapa DSHN MENGGELABAH seperti menggelabah sewaktu cabaran debat oleh DSAI ialah apabila si DAM cuba nak MENAKUT-NAKUTKAN pihak PAS dengan CERITA PAYUNG TERJUN TAK TAK TERBUKA... kah kah kah... konon nya beliau PELIK memandangkan Parlimen Pekan bukan kubu kuat Pas, DAP mahupun PKR... sambil MENASIHATI DSAHA yang kini Ahli Parlimen Marang Terengganu... tidak mengambil TINDAKAN yang boleh MAKAN DIRI sendiri... juga beliau MENYIFATKAN pimpinan PAS TERDESAK bagi MERAIH UNDI... ya ke Parti PAS terdesak DAM oiii... atau lu dah nak MENYOROKAN betapa MENGGELABAHNYA ketua lu tu yang terkenal dengan ROTI NAJIB... kah kah kah !.

DAM lu tak payah lah nak TAKUT-TAKUTKAN orang dengan cerita PAYUNG TERJUN tu... kah kah kah... lu patut bawa cerita payung terjun tu kepada PIMIPINAN UMNO yang SUKA bawa PAYUNG TERJUN ke tempat yang TAK DISUKAI oleh PENYOKONG UMNO... kah kah kah... setidak-tidaknya DSAHA tidak PENAKUT seperti DSHN yang PERASAN beliau DISUKAI oleh SEMUA RAKYAT dengan SLOGAN 1 MALAYSIA... kalau BETUL beliau YAKIN beliau disukai oleh semua Rakyat Malaysia suruh lah PEMIMPIN WASSATIYAH DEMOKRASI TERBAIK lu tu bertanding di TEMPAT lain... baru lah boleh CLAIM dengan beliau tu POPULAR 1 MALAYSIA... ada BERANI ka... cuba lu TANYA kat ketua lu tu DAM oiii... kah kah kah !.  sumber SH


hemmmmm..... adalah sesuatu yang menarik jika benar-benar terjadinya pertembungan tersebut... walaupun sukar untuk dsaha untuk menang... tetapi yang pastinya rakyat di parlimen pekan sudah tentunya mewah dengan peruntukan-peruntukan yang bagaikan air yang mencurah-curah datang nya... boleh lah diumpamakan seperti air yang hendak disalurkan ke empangan langat 2... kah kah kah... umporno perkasam jati... bertl-betul meloyakan heeeee... A B U.

1 ulasan:

  1. andai itu terjadi gua nak tengok sapa yang menang dan sapa yang kecundang,satu pertunjukan yang cantik bila DS hadi awang tanding kat pekan pahang,mudah mudahan benda neh terjadi,inilah namanya allout buat pakatan,viva DS hadi awang.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....