DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Ahad, 7 Oktober 2012

NAJIB KATA SAYA HENDAK MANDAT BESAR... KERANA KALAU MANDAT CIPUT NASIB SAYA PUN SAMA MACAM PAK LAH !

Perkataan "kerana kalau MANDAT CIPUT nasib saya pun sama macam Pak Lah" itu gua aje yang sambung beb... kerana itu lah yang ditakuti oleh Datuk Seri Haji Najib (DSHN) apabila mengenangkan nasib yang akan sama seperti nasib Tun Abdullah Ahmad Badawi (Pak Lah) yang dipaksa meletakan jawatan oleh ahli-ahli Umno yang bukan Penyokong Pak Lah... dalam kata lain termasuklah Penyokong DSHN serta Penyokong Tan Sri Muhyiddin Yassin dan mungkin juga DSHN sendiri walaupun TAK DIZAHIRKAN dengan terang-terangan.

Untuk tidak mendapat nasib yang sama seperti Pak Lah maka terpaksalah DSHN mengatakan beliau mahukan MANDAT BESAR konon nya bagi merialisasaikan apa yang telah dirancang oleh Perdana Menteri terdahulu iaitu Tun Madey... yang mana dikatakan ianya telah dijalankan sedikit oleh Pak Lah dan ianya mahu beliau teruskan... kah kah kah... jangan dok MENIPU lah DSHN oiiii... katakan aje le yang lu tu dalam KERISAUAN yang TERAMAT SANGAT kerana dapat merasakan yang KEMUNGKINAN Umno/Bn akan TERKUBUR ada BERKEMUNGKINANYA... kah kah kah !. sumber baca sini

Lepas tu beb DSHN ni sempat juga nak MENIPU lagi bila mengatakan Malaysia Sedang kearah Demokrasi Matang... kah kah kah... yang matang nya adalah Rakyat yang diluar linkungan Penyokong Umno/Bn atau dalam kata lain Penyokong ASAL BUKAN UMNO (ABU)... yang duduk dalam sama aje beb tak berubah dari yang MUDA sampailah yang TUA... yang MUDA sibuk jadi SAMSENG DAN BARUA... manakala yang TUA pulak masih lagi sibuk nak MEROMPAK DAN MENYAMUN HARTA RAKYAT...jadi TAK ADA BEZA dari DULU KINI DAN SELAMANYA... kah kah kah !.

Kalau menuju kearah Politik Matang lu orang tak akan nampak Samseng-Samseng Barua Umno dok Meroyan Gila Babi dalam setiap Program-Program Pakatan Rakyat (PR) beb... dan lu orang juga tak akan dengar kenderaan dipecahkan dan dilempar dengan objek walaupun Pihak Berkuasa ada disitu sekali... tapi tiada tindakan yang diambil walaupun Samseng-Samseng Barua Umno dikenali pasti... kerana Pihak Berkuasa tahu kalau mengambil TINDAKAN... bukan Samseng-Samseng yang akan kena tindakan tapi mereka yang akan kena tindakan... jadi lebih baik pandang dan lihat aje... kah kah kah !. sumber baca sini

Pada gua Umno memang TAK AKAN BERUBAH... kalau UMNO DAN ISI PERUTNYA NAK BERUBAH selepas saja TSUNAMI POLITIK pada pilihan Raya Umum ke12 (PRU12) sepatutnya mereka dah berubah beb... memang dah LAHIRNYA UMNO bukan untuk MERIALISASIKAN HARAPAN RAKYAT tapi untuk KEPENTINGAN INGGERIS PENJAJAH YANG MELAHIRKAN UMNO SECARA MUSLIHAT atau dalam bahasa lembutnya ADALAH HASIL PERSETUBUHAN HARAM INGGERIS PENJAJAH YANG TIDAK DIKETAHUI SIAPA BAPANYA... jadi JANGAN HARAP lah Umno/Bn akan berubah beb... kah kah kah !.


hemmmmm..... yang boleh lu orang harapkan apabila umno/bn mendapat mandat besar ialah perompakan besar-besaran harta rakyat demi untuk membiayai perbelanjaan pada kempen pemilihan jawatan dalam umno... yang itu gua pasti beb... tak payah tunggu umno mampos sekali lagi pun ianya pasti akan terjadi... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

1 ulasan:

  1. Itu pun nasib dia baik kalau dpt mandat ciput. Kalau langsung tak de mandat nak cerita apa?

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....