DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Rabu, 3 Oktober 2012

INDEK JENAYAH BUKAN PERKARA POKOK TAPI PERSEPSI RAKYAT KATA MENTERI YANG GUNA KEPALA LUTUT NI... KAH KAH KAH !.

Menurut cerita orang tua-tua dulu dan bukan orang tua-tua sekarang seperti Datuk Seri Hj Najib dan Datin Seri Rosmah Mansor... kalau berjalan malam disesuatu tempat tiba-tiba nampak pokok bergoyang itu tandanya tempat itu Berhantu walaupun Hantunya tak pernah menampakan Rupa... dan itulah Persepsi yang akan terlahir dalam Masyarakat dimasa itu... tetapi kalau hantu tersebut menampakkan Rupa maka tempat tersebut bukan lagi dipanggil Berhantu beb... tapi akan digambarkan dengan lebih Dahsyat lagi iaitu BERPUAKA... itu semua adalah kerana faktor-faktor Ketakutan, Kerisauan dan Perihatin nya Masyarakat terhadap perkara tesebut.

Itu contoh cerita persepsi masyarakat dulu terhadap hantu... belum lagi hantu menampakkan Rupa tapi mereka dah menwawarkan cerita hantu tersebut... dan akan bertambah lagi persepsinya kalau benar ada orang yang telah melihat keujudan hantu tersebut... begitulah perihatin nya masyarakat terhadap perkara-perkara yang boleh mengganggu gugat kententeraman masyarakat dimasa itu... kalau persepsi terhadap hantu yang belum terlihat pun digambarkan begitu rupa apakah agaknya persepsi mereka terhadap JENAYAH ya beb... ?... yang mana Jenayah bukan dilakukan oleh hantu tetapi oleh Manusia yang berada dipersekitaran Masyarakat.

Adakah pandangan mereka terhadap JENAYAH akan sama dengan apa yang dikatakan oleh Sepupu kepada DSHN iaitu Datuk Seri Hisyamuddin Hussein (DSHH) yang mengatakan seolah-olah JENAYAH yang berlaku hari ini hanya PERSEPSI RAKYAT sahaja... dan Indek Jenayah yang meningkat bukan sesuatu yang MERISAUKAN dan tak perlu DIBIMBANGKAN... untuk itu Menteri Keselamatan Dalam Negeri yang asal bercakap saja seolah-olah KEPALA LUTUT JADI SANDARAN berkata Indeks jenayah tidak lagi menjadi keutamaan dalam fasa kedua Bidang Keberhasilan Utama Negara (NKRA) kerana kerajaan akan memfokuskan kepada persepsi rakyat terhadap jenayah.

KESIAN TENGAH DEMAM BEB !
Cuba lu orang tanya kat Menteri KDN ni... adakah dia faham akan perkataan INDEK... yang mana ianya bermaksud menunjukan sesuatu Perkara samada menurun atau menaik dengan bilangan Angka... sebab itu gua kata yang beliau ni setiap kali mengeluarkan pandangan tidak langsung menggambarkan yang beliau adalah salah seorang Menteri Kanan dalam Kabinet Sepupu beliau DSHN... apakah perlakuan JENAYAH yang terjadi sekarang ini hanya dikatakan PERSEPSI RAKYAT... kah kah kah... apa punya standard lah Permikiran Menteri KDN merangkap salah seorang Naib Presiden Umno... atau untuk lebih jelas lagi dengan ungkapan salah seorang Bakal Presiden Umno... kah kah kah !.

Jikalau beliau yang mempunyai Pemikiran yang sebegitu boleh diangkat oleh ahli Umno sehingga kejawatan Naib Presiden Umno atau salah seorang Bakal Presiden Umno... betul jugaklah apa yang dikatakan oleh Tun Madey bekas Presiden Umno bagi Syaitan Yang Dikenali bahawa "sudah berpuluh tahun yang cerdik pandai tak memasuki Umno"... atau yang bermaksud hanya yang TAK CERDIK memasuki Umno iaitu dalam BAHASA PAN TIN TUN yang selalu diucapkan oleh Menteri Penerangan dan Komunikas Multi Media Datuk Seri Rais Yatim... BAHLUL BIN BANGANG... lu orang jangan marah gua beb...sebab itu Tun Madey yang cakap... gua hanya tolong Perjelaskan aje... kah kah kah !. sumber baca sini


hemmmmm..... tapi apa-apa pun beb beliau ni memang selalu bernasib baik... kalau tengok pada standard kerja apa kerja yang beliau boleh lakukan dengan fikiran selain dari bersandarkan kepala lutut... tapi selalunya nasib tidak selalu menyebelahi seseorang... apa tah lagi kalau kepala lutut jadi sandaran... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A  B U.

3 ulasan:

  1. sepupu dua orang ni memang tak cerdik pun....menghaniskan duit rakyat je bayar gaji dan elaun dia orang..hidup buat mahalkan harga petrol jer...

    BalasPadam
  2. BODOH punya Menteri Gay. Kalau tiada angin, tak akan pokok bergoyang. Balik rebus Telor sahaja.

    BalasPadam
  3. Nak rebus cammana, dua2 takde telur.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....