DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Sabtu, 27 Oktober 2012

AKIBAT KETAKUTAN... SENDIRI BUAT SENDIRI TAK MENGAKU, KAH KAH KAH !

Kalau dah RASA-RASA NAK KALAH ini lah jadinya beb... sendiri yang BUAT lepas tu sendiri pulak lah yang NAFIKAN... kah kah kah...  itulah PERANGAI Setiausaha Agung BN, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor yang SEPATUTNYA dah PENCEN dari ARENA POLITIK sekiranya beliau BERTANDING di kawasan lain selain dari Parlimen PUTRA JAYA... beliau menafikan bahawa individu tertentu telah diarahkan oleh Perdana Menteri, Timbalan Perdana Menteri atau Setiausaha Agung BN kononnya untuk "MENCARI CALON PILIHAN RAYA" atau "MEMBUAT KAJI SELIDIK CALON" di kawasan tertentu... lu orang PERCAYA ke CAKAP beliau ni yang TERKENAL dengan AL-PUTAR WA BELIT... sedangkan KAJI SELIDIK adalah SESUATU YANG BIASA BAGI UMNO/BN... kah kah kah !.

Konon nya itu sesuatu yang TIDAK BETUL dan PEMBOHONGAN BESAR... siapa yang jadi pembohong ni beb... sedangkan menurut beliau "NAMA CALON bagi kerusi Parlimen dan Dewan Undangan Negeri (DUN) pada PILIHAN RAYA UMUM KE-13 (PRU13) akan datang sedang melalui PELBAGAI SARINGAN untuk disenarai pendek... PRU-13 boleh diadakan pada bila-bila... nama calon semua sudah kita TERIMA dan SEPARUH sudah dalam PERINGKAT AKHIR untuk DIMUKTAMADKAN... Ada satu tempat, terdapat DUA atau TIGA nama CALON... Kadangkala satu nama sahaja di kawasan tertentu... namun PROSES SARINGAN TETAP DIJALANKAN... kita nak calon yang RAKYAT nak... bukan calon yang PARTI nak atau calon yang ORANG TERTENTU nak... Calon yang rakyat nak kerana mereka akan menjadi WAKIL RAKYAT KEPADA RAKYAT".

Kalau dah beliau MENGATAKAN nama CALON melalui PELBAGAI SARINGAN... sudah TENTU lah ada KAJI SELIDIK nya beb... kalau TIDAK macam mana NAK TAHU nama CALON tersebut boleh MENANG atau KALAH... kah kah kah... apa punya BAHLUL lah Setausha Agong Umno ni... siapa lah yang BAHLUL BIN BANGANG lantik beliau jadi Setiausha Agong Umno ya... yang PASTI sudah tentu yang lantik beliau pun SAMA BAHLUL BIN BANGANG dengan beliau... kah kah kah... sesuatu yang BIASA dalam perkara PEMILIHAN CALON PILIHAN RAYA tapi yang itu beliau cuba NAFIKAN... kalau NAFIKAN perkara yang TAK DIBUAT walaupun perkara tersebut PERLU... ok lah jugak beb... tapi beliau cuba NAFIKAN perkara yang DIBUAT sekian LAMA oleh Umno/Bn... kah kah kah !.

Perlu di INGATKAN bahawa yang selalu TAK DIGUNA PAKAI oleh PEMIMPIN UMNO/BN ialah MENGGUNA PAKAI HASIL KAJI SELIDIK CALON... SEBAB nya kalau DULU-DULU pemimpin Umno/Bn TAK PERLU KISAH tentang HASIL KAJI SELIDIK... kerana di masa DULU apa pun yang DILETAKAN sebagai CALON pasti AKAN MENANG... WAIMA LETAKAN TUNGGUL KAYU sekali pun Umno/Bn PASTI MENANG...  kah kah kah... jadi atas sebab itu HASIL KAJI SELIDIK TIDAK DIGUNA PAKAI... mungkin perkara sama HENDAK DIGUNAKAN lagi... jadi atas sebab itu beliau MENAFIKAN ADA NYA DIBUAT KAJI SELIDIK... maka sekiranya kalau CALON tersebut KALAH senang lah PUCUK PIMPINAN UMNO/BN NAK MENJAWAP kepada AHLI-AHLI nya beb... kah kah kah!.

Rasa-rasa gua lah beb... bukan SETAKAT kaji selidik CALON yang Umno/Bn telah LAKUKAN tetapi kaji selidik Umno/Bn boleh MENANG ATAU KALAH pun mungkin SUDAH dibuat... dan mungkin juga HASIL nya MENGATAKAN yang Umno/Bn AKAN KALAH... jadi atas SEBAB itu juga PRU13 masih belum MAHU ADAKAN... kah kah kah... TAKUT KALAH beb... jadi TANGGUHKAN DULU hasrat nak MENGADAKAN PRU13 walaupun HASRAT HATI tak SANGGUP menghadapi SITUASI SEPERTI SEKARANG... ya lah mana kan TIDAK nya beb... NAK MEYELEWENG dah TENTU NYA PAYAH BANYAK... nak MENGHABISKAN HARTA yang PERNAH TERHASIL dari SELEWENGAN pun SUSAH... kerana bukan SETAKAT penyokong Pakatan Rakyat (PR) yang ambil PEDULI... tapi PENYOKONG Umno/Bn pun akan BUKAK MATA... kah kah kah !.  sumber mk


hemmmmmm..... kalau nak menipu pun agak-agak lah tengku adnan oiii... cara menipu lu tu bukan setakat penyokong pr tak percaya... tapi penyokong umno/bn yang boleh lu tipu selama ini pun rasa-rasa nya susah nak percaya cakap lu tu... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

2 ulasan:

  1. bila tengku celup cakap busuk habis semua keluar ! ABU !

    BalasPadam
  2. DAH TERBUDAYA DENGAN PARTINYA SENDIRI.. SAMA MACAM SENDIRI LULUS SENDIRI TENTANG!

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....