DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Ahad, 9 September 2012

RUMAH TERBUKA HARI RAYA PERKASAM SIAP ADA HADIAH LEMBU BEB, MACAM-MACAM ADA... KAH KAH KAH !


Gambar ni gua dapat dari sahabat yang menghantar ke FB gua... mula-mala gua baca biasa aje lah... tapi lama-lama gua terfikir yang ada sesuatu yang pelik dengan gambar banner Perkasam ni... tajuk nya Sambutan Hari Malaysia dan Hari Raya Aidil Fitri... gua pelik juga kalau dikatakan Sambutan Aidil Fitri ok lah sebab kita masih diadalam bulan Syawal... sedangkan tarikh majlis tersebut pada 11 September 2012 bersamaan 24 Syawal... manakala Hari Malaysia ialah 16 September...

...jadi kesimpulannya gua dapat lah agak yang Barua Umno memang jenis tak tahu Bahasa dan Tak tahu Sejarah ditambah lagi dengan bila Muka Tak Tahu Malu Tahap Gila Babi... kah kah kah... sebiji macam Pemimpin yang Perkasam ni berketuakan iaitu Datuk Seri Haji Najib Wasstiyah, Maqasid Syariah dan bla bal bla bla yang mengatakan Pilihan Raya Umum (PRU) pada tahun 1986 semasa Perdana Menteri Tun Hussein Onn sedangkan PRU tahun 1986 adalah di waktu Perdana Menteri Maha-Masalah Negara Tun Madey... kah kah kah !.

Mungkin ini boleh dimasukan dalam Malaysia Book Of Record kalau pun tidak dimasukan dalam Guiness Book Of Record... kah kah kah... manakan tidak beb... belum pernah lagi terjadi dalam sejarah Rumah Terbuka Hari Raya menyediakan hadiah cabutan bertuah berupa Lembu... tapi itu lah yang dibuat oleh Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasam)... mungkin lembu tersebut hasil dari kerja Lawyer Buruk Presiden Perkasam Datuk Ibrahim Ali dengan menjadi Lawyer Buruk kepada NFC seketika dulu... kah kah kah !.

Apa yang pasti Umno serta Pemimpin dan Barua-Baruanya nampak sangatlah tak boleh dipisahkan dari haiwan yang bernama Lembu... kah kah kah... tapi kan gua rasa, gua pun teringin nak pergi... bukan sebab apa... kerana gua teringin nak tengok bagaiman rupa lembu NFC yang dikatakan oleh Presiden Perkasam Penipu ni dulu yang jualan harian NFC mencecah RM150 ribu sehari... manakala dalam tunai sahaja hampir RM10 ke RM20 ribu sehari... sedangkan lembu yang disembelih sehari cuma 6 ekor aje beb... kah kah kah !. baca sini

Ini yang dikatakan Rumah Terbuka Hari Raya Macam-Macam Ada beb... kah kah kah... ada artis, ada lembu ada mesim rumput, ada handphone dan ada peralatan pertanian... kah kah kah... kalau abang-abang, kakak-kakak, abu-ibu dan bapak-bapak tak datang rugi lah sangat... kerana ini adalah Sambutan Rumah Terbuka Hari Raya Terakhir selaku Barua Umno jika ditakdirkan Umno/Bn Terkubur di Peringkat Kerajaan Pusat selepas Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) nanti... kah kah kah !.


hemmmmm..... kalau di masa rumah terbuka tahun baru cina yang lepas.... perkasam telah melakukan penghinaan dengan sampul wang berwarna putih yang khas untuk orang mati... manakala di rumah terbuka hari raya ini perkasam seperti melakukan perangai buang tebiat yang nak mati pulak... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul meloyakan heeeee... A B U.

3 ulasan:

  1. mesti mami izat marah macam kenen dia ja ! hadiah la katak ka atau spesis lain yang tak sensitif,macam tenuk atau nangoi ka hahaha ! ABU jangan lupa !

    BalasPadam
  2. Bro Amuraria...
    Katak dia kena tunggu Majlis Fatwa bagi Pengumuman... kah kah kah...

    BalasPadam
  3. Lembu tu utk kenduri arwah PERKASAM...

    ha..ha..ha,,
    Memang dasar KATAK...
    Asyik nak mengumpan ja......mpan haruan ialah KATAK kan...kan...kan...?????

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....