DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Sabtu, 8 September 2012

PESANAN UNTUK HJ NAJIB, TEKA-TEKI PRU LU DAH JADI BAHAN LAWAK BEB, KAH KAH KAH !


Lu punya teka-teki kalau lu nak tahu wahai Perdana Menteri Datuk Seri Haji Najib (DSHN) dah langsung tak menjadi teka-teki la beb... tapi lebih membawa kepada yang dikatakan orang sekarang sebagai Lawak Bodoh... kah kah kah... mula-mula lu buat teka-teki pada 11 Mei 2012 iaitu semasa Sambutan Ulang Tahun Penipu Umno konon nya 66 tahun... sedangkan Umno dah Mampos pada tahun 1987 akibat dari perebutan Jawatan Presiden Umno serta ditambah dengan Perangai PHD (Perangai Hasad Dengki) Ahli-Ahlinya...


...yang mana teka-teki tersebut berbunyi "Rasa-Rasa Esok Saya Hendak Menghadap Yang Di-Pertuan Agong... Adakah Kita Sudah Bersedia"... "Sudah Bersedia, Sudah Bersedia... sambut ahli Umno"... maka pada ketika ramai lah Pengalisa-Pengalisa Politik yang tertipu dengan teka-teki tersebut... memang beliau jumpa Agong esoknya tapi bukan Agong Malaysia sebaliknya Agong Inggeris Penjajah Bapak Umno di London... kah kah kah... kalau sekarang ni lu orang dengar Para Penganalisa Politik mengulas memang lu orang boleh ketawa sampai putus urat kentut... kah kah kah !.


Ada yang kata DSHN sudah mendapat keyakinanlah dengan melihat kehadiran ahli-ahli Umno yang ramai pada sambutan Ulang Tahun Umno tersebut... tak ketinggalan Para Penganalisa Politik Penchacai Upahan Umno yang mengatakan inilah masa terbaik untuk DSHN membubarkan Parlimen dan tindakan tersebut adalah tepat... banyak lagilah ulasan-ulasan mengampu yang DSHN sendiri pun tak tahan ketawa dan cepat-cepat berlepas ke London bagi berjumpa Agong Inggeris Penjajah... kah kah kah !.


Hilang lah kisah pasal "Rasa-Rasa Esok Saya Hendak Menghadap Yang Di-Pertuan Agong... Adakah Kita Sudah Bersedia"... "Sudah Bersedia, Sudah Bersedia... sambut ahli Umno" yang dibuat beliau pada 11 Mei 2012... maka hujung bulan lalu ketika berucap di Baling Kedah satu lagi teka-teki telah beliau berikan "Semangat nak bubar Parlimen... tengoklah dulu"... kah kah kah... dari "Rasa-Rasa Esok Saya Hendak Menghadap Yang Di-Pertuan Agong... Adakah Kita Sudah Bersedia"... terus jadi "Semangat nak bubar Parlimen... tengoklah dulu"... kah kah kah !.


Tapi semalam beb satu lagi teka-teki telah beliau beri semasa lawatan beliau di Negeri Kelantan yang berbunyi "Ambo Rasa Nak Umum Pilihan Raya Dah"... sambil menambah "pilihan raya ini sebenarnya untuk apa... ini adalah untuk masa depan kita"... kah kah kah... betul lah tu untuk masa depan kita kerana kalau kita kalah kita memang tak ada harapan... kah kah kah... cuma itu tidak diucapkan saja kepada hadirin namun hati beliau mungkin itu yang berdetik... dan kerana itu jugalah hingga sekarang beliau belum berani untuk berjumpa Yang Di-Pertuan Agong Malaysia bagi membubarkan Parlimen... kah kah kah !.


Sudah-sudah lah nak menipu DSHN... apa pun Lu cakap sekarang ni rakyat dah tahu siapa DSHN, siapa Pemimpin Umno dan Umno itu sendiri yang dilahirkan oleh Inggeris Penjajah yang tak pasti siapa Bapanya... kah kah kah... kalau dengan Penyokong membabi buta Umno mungkin boleh percaya saja cakap lu... tapi tidak pada rakyat keseluruhan yang dah kenal siapa DSHN, Pemimpin Umno dan Umno itu sendiri... gua sarankan kat lu supaya cukupkan aje 5 tahun pemerintahan Umno/Bn sempena dengan penggal terakhir yang mungkin tiada lagi selepas ini... yang mana dikatakan Umno akan seperti "Hidup Segan Mati Tak Mahu"... kah kah kah !. sumber klik sini


hemmmmm..... konon nya kata beliau "ambo ingin melihat angin perubahan di kelantan.... islam sebagai satu model... kita juga bawa perjuangan islam...  kita tidak mahu islam yang mana hudud dijual sebagai modal pilihan raya"... lu cermin muka lu dulu dshn dan bawa sekali datin seri rosmah mansor masa lu tengok cermin tu ok... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

2 ulasan:

  1. "Rasa-Rasa Esok Saya Hendak Menghadap Yang Di-Pertuan Agong...

    dgn agong pun dia dok main2, apatah lagi dgn rakyat...memang kughang ajaq! oops dia maharaja la!

    BalasPadam
  2. Bro kampong lad...
    itulah dia pemimpin wassatiyah haramjadah...

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....