DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Sabtu, 29 September 2012

PERTANYAAN MASA BERJAWATAN KENAPA TAK LAKSANAKAN... CUBAAN DS HJ NAJIB MENIPU DAN PERBODOHKAN RAKYAT !

Satu pertanyaan yang yang cuba untuk menipu dan memperbodohkan rakyat oleh Perdana Menteri Datuk Seri Hj Najib (DSHN) semasa membentangkan Belanjawan 2013 yang tidak disertakan dengan Laporan Ketua Audit Negara (LKAN)... pertanyaan tersebut mungkin kalau dulu akan diterima oleh sebahagian besar Rakyat yang kurang menerima maklumat terkini... tetapi itu tidak lagi berlaku dimasa kini yang mana Rakyat sudah dapat menerima ledakan maklumat dari berbagai ruang dan sudut walaupun ada cubaan untuk menafikan ruang dan sudut tersebut oleh pemimpin Umno/Bn.

Sebab itu LKAN tidak disertakan sekali semasa Pembebtangan Belanjawan 2013 yang dibentangkan oleh DSHN demi menutup ruang untuk dinilai prestasi Kerajaan dalam tahun 2012... kerana sudah pasti LKAN tersebut masih lagi dinilai oleh Kerajaan yang mahu LKAN tersebut mengikut selera dan cita rasa Pemimpin Umno bagi menampakan tiada kepincangan diadalam LKAN tersebut... kalau tidak... tidak mungkin LKAN tidak disertakan sekali semasa Pembentangan Belanjawan 2013... yang mana ianya terjadi sama semasa Pembentangan Bajet 2012 pada tahun lepas.

Berbalik kepada Pertanyaan DSHN "Masa Berjawatan Kenapa Tak Laksanakan"... nampak sangat beliau cuba menipu dan memperbodohkan rakyat... pada siapa soalan tersebut ditujukan oleh beliau... yang pasti ianya ditujukan kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim (DSAI)... tapi yang kita ketahui DSAI belum pernah menjawat jawatan Perdana Menteri yang kita ketahui mempunyai kuasa menentukan arah tuju Belanjawan Negara... oleh itu kita tanya soalan kepada DSHN... "tak kan DSHN tak tahu siapa yang menjadi Perdana Menteri ketika itu... atau DSHN buat-buat tak tahu aje kot... kah kah kah !.

Sepatutnya Rakyat bertanyakan kepada beliau kenapa bila Umno/Bn dah Mampos dari menjadi Kerajaan barulah ada BR1M dan bermacam-macam lagi kenikmatan diberikan kepada Rakyat... kenapa tidak semasa dulu-dulu iaitu semasa Umno/Bn diterima oleh sebahagian besar rakyat... yang mana semasa itu kalau letakkan calon Tunggul Kayu pun Umno/Bn masih menang... kenapa tidak semasa itu... sedangkan di Negara jiran yang Air Untuk Minum pun kena beli dari kita sudah memberi imbuhan yang Umpama BR1M sejak diawal-awal tahun 90an lagi.

Apakah semua ini hanya Pemberian Terpaksa demi untuk Menyambung Nyawa Umno/Bn yang dah nak Mampos... atau dalam kata lain kalau Umno/Bn tidak dalam keadaan nak Mampos maka jawapnya Meleleh lah Air Liur Rakyat melihat lagak dan gaya Pemimpin Umno/Bn...kah kah kah... dan disaat itu bukan setakat Pemimpin Umno/Bn yang umpama Raja tetapi Penchacai Upahan pun lagaknya macam Menteri beb... kah kah kah... yang paling kesian nya ialah kepada Penyokong Membabi Buta Umno/Bn yang dibodohkan oleh Pemimpim Umno... kesian beb... hu hu hu hu huuuuuu !. sumber baca sini


hemmmmm..... sayang sungguh bagi umno... dimasa keadaan yang sedang nyawa-nyawa ikan umno dipimpin oleh seorang pemimpin yang takut berdebat bagi menegak hujah dan hala tuju negara... dan lebih malang lagi umno hanya bertahan dengan penipuan, fitnah serta semangat perkaum yang dah lapuk dan ditelan zaman... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betuk meloyakan heeeee... A B U.

1 ulasan:

  1. Tak tahu sejarah atau buta sejarah, semasa Anwar jadi menteri kewanganlah kerajaan mula bayar bonus utk kakitangan kerajaan dan defisit bajet sangat rendah.Pernah satu tahu bajet dgn lebihan bukan defisit. Masa Anwar hutang negara hanya RM100 bilion lebih kurang, sekarang mencecah RM502 bilion berapa kali ganda?

    Negara semakin menuju bangkrup macam Greece..........

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....