DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Jumaat, 28 September 2012

TIADA NIAT NAK POLITIKKAN ISU BERSIH 3.0... BOLEH PERCAYA KE CAKAP GIKGU NI, KAH KAH KAH !


Lu orang percaya ke kata-kata yang keluar dari mulut cikgu yang kata "Kita tidak berniat untuk mempolitikkan (perkara ini)... kita tidak berpihak kepada mana-mana parti politik"... ok lah gua terima dan percaya dulu kata-kata dari cikgu kat Sekolah Menengah Kebangsaan Aminuddin Baki Johor Baharu yang mengeluarkan soalan percubaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) berkaitan perhimpunan BERSIH 3.0 menjelaskan pihaknya tidak berniat untuk mempolitikkan isu itu.

Menurut beliau lagi "Kita hanya menekankan nilai-nilai murni... tentang kerosakan yang berlaku (semasa perhimpunan)"... tapi kan beb tak kan cikgu ni hanya nampak nilai-nilai murni dalam peristiwa Perhimpunan Bersih 3.0 aje kot... yang nilai murni dalam Projek National Fedlot Coprations (NFC) cikgu ni tak nampak ke beb... ataupun tiada nilai murni berkaiatan NFC sehingga cikgu kat sekolah ni tak nampak apa nilai murni yang ada dari peristiwa NFC... kah kah kah !.


Mungkin juga cikgu ni tak habis belajar berkenaan Moral dan Nilai-Nlilai Murni... sehingga fokus nilai-nilai murni beliau hanya terarah kepada Perhimpunan Bersih 3.0 tapi tak nampak kepada nilai-nilai murni yang ada kepada Penipu, Perasuah, Perompak Harta Rakyat serta yang sewaktu dengan nya... jadi gua cadangkan Kemeterian Pelajaran yang Menteri serta Timbalannya yang juga datang dari negeri Johor supaya menyemak perkara ini... demi bagi melahirkan pelajar-Pelajar yang benar-benar tahu apa itu Nilai-nilai Murni.

Kalau cikgu ni kata yang beliau adalah penyokong Umno/Bn gua tak hairan beb... tapi gua yang hairan apabila cikgu ni cuba nak memperbodohkan rakyat dengan mengatakan "Kita tidak berniat untuk mempolitikkan (perkara ini)... kita tidak berpihak kepada mana-mana parti politik"... kah kah kah... apa pasal cikgu... lu takut ke dikaitkan dengan Umno/Bn... atau perangai lu pun sama dengan Pemimpin Umno yang menyangka rakyat semua bodoh seperti 99 peratus Penyokong Umno... kah kah kah !. sumber baca sini


hemmmmm..... itulah standard pemikiran yang ada pada penganut mazhad umno beb... dah tak dapat tipu pengundi tipu budak sekolah pun jadi... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....