DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Khamis, 20 September 2012

PEMBANGKANG DUN KELANTAN TAK BUAT KERJA BEB... KAH KAH KAH !

Dah lah dalam Dewan Undangan Negeri (DUN) Kelantan cuma ada tujuh orang wakil aje beb... lepas tu kerja asek nak goyang telor yang tak tak pasti kat mana tempat nya... kah kah kah... apasal lu orang pengundi pilih dia orang ni sebagai Wakil Rakyat lu orang... lepas ni harap-harap lu orang kat kawasan ni sedar yang Wakil Rakyat yang lu orang pilih langsung tak ada kualiti kerja seperti yang diharapkan oleh Perdana Menteri Wassyatiyah Demokrasi Terbaik Datuk Seri Hj Najib... yang sebelum ini telah melancarkan Slogan-Slogan seperti KPI, NKRA, Magasid Syariah dan bla bla bla bla...  kah kah kah !.

Dikhabarkan pada Sidang DUN Negeri Kelantan pada 15 Oktober depan akan menyaksikan tiada satu pun soalan dari wakil rakyat BN selaku Pembangkang dalam DUN Negeri Kelantan... mungkin ini satu record baru yang boleh dimasukan dalam Malaysia Book Of Record... menurut Exco Kerajaan Negeri Kelantan Dr.Mohamed Fadzli Hassan dalam sidang media yang berbunyi "Kami tidak menerima soalan bertulis atau lisan dari Pembangkang (BN)... mungkin mereka puas hati dengan Kerajaan Negeri... mungkin juga mereka telah kekurangan hujah"... kah kah kah !.

ADUN UMNO DATUK NOOR ZAHIDI OMAR
Tapi ianya disangkal dengan terkejutnya oleh ADUN Pembangkang dari Umno/Bn Pengkalan Kubor Datuk Noor Zahidi Omar dengan mengatakan "Saya sendiri menghantar tiga soalan bertulis…kalau kata tidak ada soalan itu tidak betul... atau mungkin dia (Dr Mohamed Fazli hassan) tidak terima lagi... tetapi bahagian saya, saya hantar tiga soalan"... kah kah kah... apa barang beb kalau hanya tiga soalan... sepatutnya lu hantar tiga puluh soalan kerana lu orang hanya ada tujuh orang aje... kemudian ADUN Umno/Bn yang lain pun tidak menghantar soalan... jadi tiga solan yang lu hantar tu bukan lah KPI yang boleh dibanggakan... itu pun entah ya ke tidak lu hantar... kah kah kah !.

Itu pasal lah gua cakap beb... apabila memilih ADUN dari Umno/Bn inilah jadinya... lu bayangkan masa jadi Pembangkang pun kerja asek nak goyang telor apatah lagi kalau menjadi Kerajaan... mungkin bukan setakat goyang aje beb tapi akan dibuainya telor-telor dia orang... kah kah kah... ini semua adalah gambaran yang lu orang akan lihat kalau Umno/Bn menang dengan majoriti 2/3 dalam Parlimen ataupun dalam DUN dimana-mana dalam Malaysia... dan masa itu putih lah mata lu orang melihat gelagat-gelagat Haramjadah tak kira Ahli Parlimen mahupun ADUN dari Umno/Bn ni... kah kah kah !.

Sebab dimasa itu tiada apalagi yang dirisaukan oleh mereka kerana rakyat sudah berjaya mereka tipu untuk tempoh setidak-tidaknya bagi tiga tahun pertama selepas Pilihan Raya Umum (PRU)... mungkin selepas itu mereka akan berdrama lagi bagi menipu rakyat terutamanya Orang Melayu yang terkenal dengan Ungkapan "Melayu Mudah Lupa" oleh Tun Madey... kah kah kah... sebab apa gua katakan tiga tahun selepas PRU... sebab selepas itu Pemilihan untuk menduduki hairiki kepimpinan United Munafikun National Organisations (UMNO) akan berlangsung yang memerlukan dana yang banyak... kah kah kah !. sumber baca sini


hemmmmm..... jikalau umno/bn menang pada pru13 nanti... pastinya akan mengulangi kesengetan Pemilihan Umno seperti tahun 1987... dimana pada tahun tersebut telah mengakibatkan umno mampos hasil dari perebutan jawatan presiden umno diantara tun madey dengan kuli... tapi kalau umno/bn kalah... mungkin pemilihan belum tentu ada atau tidak... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

3 ulasan:

  1. wakaka. jgn lupa klik. gua dah klaim rm 50 tapi belom sampai. gua nak salurkan pada tabung lebuhraya rakyat kelantan. setakat ni gua cukup makan beb! alhamdulillah.gua tak perlu duit tu. nanti kalau gua sosak gua pinjam kat lu saja. wakaka!

    BalasPadam
  2. kah kah kah... maaf lah bro kadang-kadang gua masuk lupa nak klik...

    BalasPadam
  3. janganlah kata depa bn/umno tu pembangkang,depa masih ada mentaliti penjajah.penjajah mana boleh diklasifikasikan sebagai pembangkang.mana mungkin ello bro!!see the leglah nama pun masih lagi oghang putih.mana boleh hantar soklan dalam dewan,tak happeninglah depa nak bagi soklan maut masa pru13 nanti barulah pedas telingga PR NAK JAWAB,masa tu kita akan lihat dimana ustz nasha and the geng.tunggu!!!LAWAN TETAP LAWAN.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....