DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Ahad, 2 September 2012

KETUA-KETUA LANUN, PENYAMUN DAN PENYAGAK CUBA NAK JADI HERO DALAM ISU BENDERA ... KAH KAH KAH !


Apa punya lawak lah beb... apabila Ketua-Ketua Lanun, Penyamun dan Penyagak Harta Rakyat selama 55 tahun cuba menjadi Hero didalam Isu Bendera yang dikibarkan oleh segelintir Peserta Janji Bersih yang bukan nya Jalur Gemilang... kah kah kah... secara peribadi gua pun kurang bersetuju dengan bendera yang dikibarkan oleh segelintir peserta Janji Bersih pada malam tersebut... yang mana pada awalnya telah dimaklumkan oleh pihak penganjur bahawa Tidak Ada Sepanduk dan Bendera Parti Politik pada malam tersebut... lain kali cubalah buat kerja dengar arahan... jangan buat sesuatu kerja yang mengakibatkan umpama Pernafasan kepada musuh yang dah nak Mampos tu bro... kah kah kah !.

Namun peserta tersebut mungkin mempunyai alasan tersendiri untuk berbuat sebaliknya yang mengakibatkan ianya menjadi Modal Ketua-Ketua Lanun, Penyamun dan Penyagak Harta Rakyat selama 55 tahun... konon nya macam merekalah yang Petriotik sangat beb... sedangkan hakikat Mereka Ketua-Ketua Lanun, Penyamun dan Penyagak yang menyamun Harta Negara yang tentu nya dipunyai oleh Rakyat... kah kah kah... kalau mereka yang mengibarkan Bendera selain dari Jalur Gemilang dipanggil Penderhaka... apa pulak yang patut dipanggil kepada lu orang yang menjadi Lanun, Penyamun dan Penyagak Harta Rakyat... dan juga apa pulak yang patut dipanggil kepada Penchacai kepada Lanun, Penyamun dan Penyagak tersebut... kah kah kah !.


Tak kan lu orang yang sebagai Ketua-Ketua Lanun, Penyamun dan Penyagak selama 55 tahun lebih Mulia dari segelintir Peserta Janji Bersih yang mengibarkan Bendera selain Bendera Jalur Gemilang tu beb... kah kah kah... yang mana menurut mereka ianya sebahagian dari cara memperingati susah payah Penjuang-Pejuang Kemerdekaan yang cuba dipadamkan oleh lu orang Ketua-Ketua Lanun, Penyamun dan Penyagak... untuk itu sebaiknya lu orang cermin aje muka lu orang beb... tengok sama ada siapa yang patut dipanggil Pengkhianat dan Penderhaka...  lu orang atau peserta Janji Bersih yang mengibarkan Bendera selain Jalur Gemilang... jangan lupa bawa sekali lambang Kebangsatan Umno yang ada Keris Telanjang tu ya... kah kah kah !. sumber klik sini


hemmmmm..... dasar muka tak malu tahap gila babi pemimpin umno... masa orang lain berjuang dia orang goyang telor dengan inggeris penjajah bapak dia orang... habis dia orang goyang telor aje terus nak mengaku sebagai perjuang kemerdekaan... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

1 ulasan:

  1. parti sekutu apco kelentong dan kelentong lagi,sejarah mahu dilupuskan ikut acuan british ;)ABU !

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....