DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Jumaat, 7 September 2012

DEY MACHA ! LU KAT KEDAH DAH BUAT TAIK, DATANG KAT SELANGOR MACAM BAGUS AJE... KAH KAH KAH !


Gua pada awalnya memang tak tahu siapa Barua Umno/Bn ni beb... tapi bila dah baca kat blog sahabat baru lah gua tahu siapa Barua Umno/Bn ni sebenarnya... rupanya dia ni adalah bekas calon Parti Keadilan National (PKR) bagi Dewan Undangan Negeri Kedah N22  Gurun sebanyak dua kali pada pada Pilihan Raya Umum ke-11 (PRU11) tahun 2004 dan PRU12 tahun 2008 yang lepas... tapi kedua-duanya beliau KO dengan sahabat beliau sekarang iaitu BN... dan semasa Pilihan kecil Dun Semambu beliau bersama penyokong beliau telah mengiktiharkan keluar dari PKR yang mana ia dikatakan berpunca dari nama orang yang beliau cadangkan tidak tersenarai.


Pada mulanya gua pun tak ambil kisah dengan tindakan beliau ni beb... seperti demo kat Puchong satu ketika dulu kalau tak silap gua... ianya berkenaan dengan bantahan Penduduk terhadap Majlis Perbandaran Puchong yang membantah berkaitan satu Projek yang dikatakan beliau telah mengakibatkan rumah penduduk berdekatan telah retak... dan juga ada Penduduk setempat yang Truma dengan projek tersebut... dimasa itu gua ingatkan beliau ni Rakyat Negeri Selangor walaupun bukan Penduduk Puchong... dan gua pun menyokong setiap bantahan Demi Untuk Rakyat asalkan bukan dari spesis United Munafikun National Organisations (UMNO)... rupa-rupa bila dah baca blog sahabat usahkan Penduduk Puchong tapi Rakyat Negeri Selangor pun Barua Umno ni tidak... kah kah kah !.


Patut lah Bahasa Malaysia Barua UMno/Bn ni bagus sangat beb... yang itu gua terpaksalah bagi kredit kat Barua ni... kah kah kah... dibandingkan dengan sahabat-sahabat Umno yang lain terutamanya Presiden MIC dan juga Bekas Presiden MIC Datuk Seri Samy Vellu... kah kah kah... rupanya beliau berasal dari Gurun Kedah... dan yang syoknya beliau pun berbangga dengan Bahasa Malaysia beliau yang baik... tapi Barua Umno/Bn lupa yang beliau tu berasal dari Negeri Kedah... kalau beliau berasal dari Negeri Selangor yang 50 tahun di Perintah Umno/bn... beliau pun tak boleh Berbahasa Malaysia dengan baik beb... sebab itu kot Umno/Bn terpaksa import beliau dari Gurun... kah kah kah !.

  TAPI SAYANG ADA JUGA YANG GUNA KEPALA LUTUT DAN TAK PERCAYA INI KERJA UMNO... KESIAN DIA BEB... KAH KAH KAH !.

Kesian betul dengan puak-puak UMNO Negeri Selangor ni beb... terpaksa import orang Gurun Kedah yang keluar PKR bagi menyelesaikan masalah Penduduk Bangsa India kat Negeri Selangor ni... namun sekarang ni simacya tu bukan sahaja cuba menyelesaikan masalah Penduduk India Negeri Selangor beb... tapi cuba selesaikan pulak masalah Untuk Melayu No Otak (Umno) yang ditipu oleh United Munafikun National Organisations (UMNO)... sebab itu terkeluar perkataan Daulat Tuanku cuma dia belum sebut aje Hidup Melayu dan Hidup UMNO... mungkin lepas ni Barua dan Samseng Melayu seperti Datuk Malaun Jamal Pak Tongkol boleh relek sikit dan tak tak payah susah-susah lagi seperti Datuk Malaun tu belasah Perserta Janji Bersih pada malam 30 Ogos.... kah kah kah !. sumber klik sini


hemmmmm..... lu orang kalau nak berarak seramai peserta bersih pun gua tak hairan beb... gua tak ada hal kalau lu orang pun nak berarak macam peserta bersih... tapi sememangnya lu tak akan dapat kumpulkan peserta seramai peserta bersih walaupun dibayar... sebab tu lu orang berarak ke tempat orang supaya boleh kecuh dan dapat publisiti murah... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

1 ulasan:

  1. mat indera ko datang sekinchan kalo nak jumpa datuk malaon neh,dp buka hotel kat sekinchan dan ikan bakar,

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....