DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Rabu, 19 September 2012

DEKLARASI KUCHING BUAT UMNO SABAH BERTAMBAH TENAT... KAH KAH KAH !

Dengan terlancarnya Deklarasi Kuching pada Sambutan Hari Malaysia pada 16HB September 2012 yang lepas... maka dengan tak disangka-sangka ianya telah membuat Pemimpin Umno di Negeri Sabah menjadi Meroyan dan Meraban... walaupun tak mencapai ketahap Gila Babi... tapi masih boleh diklifikasikan sebagai Meroyan dan Meraban Tahap Gila Babi kerana ianya melebihi tahap biasa... kah kah kah !.

Mungkin baru hari ini Pemimpin-Pemimpin Umno Negeri Sabah menyedari yang Deklarasi Kuching boleh menguburkan Umno/Bn dari Tampok Pemerintahan Kerajaan Negeri Sabah... dan menafikan terus kata-kata sebelum ini yang Negeri Sabah adalah Simpanan Tetap bagi Umno/Bn Semenanjung... sebab itu Pemimpin Umno Sabah terus tersedar dan menafikan Deklarasi Kuching akan dilaksanakan oleh Pakatan Rakyat (PR).

Dengan mencabar DSAI oleh Setiausha Barisan Nasional (Bn) Negeri Sabah Datuk Abdul Rahman Dahlan supaya menjelaskan dengan terperinci pelaksanaan Deklarasi Kuching tujuh perkara yang dilancarkan PR sempena sambutan Hari Malaysia... ini jelas menunjukan kerisauan beliau akan Deklarasi Tujuh Perkara tersebut... kalau tidak masakan beliau menyuruh DSAI menerangkan berkenaan Tujuh Perkara tersebut... kah kah kah !.

Apa kata kita suruh Setiausha Bn Negeri Sabah Datuk Abdul Rahman Dahlan ni siapkan pentas bagi DSAI menerangkan kepada Rakyat akan tujuh perkara tersebut... bukan apa beb... jadi mungkin ini sebagai jaminan yang Penyokong Merangkap Barua-Barua Umno tidak membuat kacau semasa seisi Penerangan tersebut... lu orang tahu lah kan yang Penyokong Merangkap Barua-Barua Umno selalunya bukan boleh tengok program dari PR... kah kah kah !.

Tapi tak boleh gak nak disalahkan Penyokong Merangkap Barua-Barua Umno ni aje beb... kerana ini semua bagi gua adalah Ajaran Kepimpinan Wassyatiyah Demokrasi Terbaik dari Pemimpin Umno... pernah tak lu orang dengar Presiden Umno mengatakan Jangan Membuat Keganasan dalam program orang lain  selepas berpuluh program PR dikacau oleh Penyokong Merangkap Barua-Barua Umno... ada tak ?...

... tak adakan... yang ada beliau katakan apabila gambar beliau dan isteri beliau dipijak dan ditunjukan Bontut oleh peserta Janji Bersih sebelum menyambut Ambang Kemerdekaan tempoh hari... itu pun apabila terasa sangat diri dihina... tapi kalau ianya mengenai orang lain atau pun Pemimpin dalam PR... akan hanya terus berkata Pemimpin Wasyatiyah Demokrasi Terbaik ni dengan Ikut Sunnah Rasullullah lah... Maqaid Syariah lah... dan entah apa lagilah yang bla bla bla bla... kah kah kah !.

Berbalik kepada Pemimpin Umno Sabah yang terasa bahang Kekalahan dalam Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) nanti... rakyat Negeri Sabah sudah terlalu lama tertipu oleh Permainan Pemimpin Umno yang berpusat di Semenanjung... dan andai kata menaikan 5 peratus royalti minyak kepada 20 pertus itu dikatakan tak Masuk Akal... ok suruh aje Pemimpin Wasyatiyah Demokrasi Terbaik Datuk Seri Hj Najib menyangkalnya diatas satu pentas dengan DSAI... Ada Berani Ka... kah kah kah !. sumber baca sini


hemmmmm.....kenapa lah agaknya yang pemimpin umno/bn teramat risau dengan kenaikan royalti minyak yang dijanjikan oleh pakatan rakyat (pr) dari 5 peratus kepada 20 peratus... sedangkan 20 peratus tersebut tetap akan dinikmati oleh rakyat negeri sabah dan serawak itu sendiri... kalau nak menipu pun agak-agak lah beb... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

1 ulasan:

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....