DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Rabu, 5 September 2012

BN BOLEH MENANG KALAU AHLI WARAS... MANA ADA WARAS KALAU TAK CERDIK DAN SYAITAN YANG BANYAK SEPERTI KATA LU BEB, KAH KAH KAH !

Gua rasa lah beb Tun Dr Mahathir Mohamad (Tun Madey) ni dah betul-betul nyanyuk... ada ke dia cakap yang Barisan Nasional (BN) mampu meraih sokongan dua pertiga suara rakyat dalam Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) dengan syarat ahli parti itu berfikiran waras untuk menerima dan menyokong siapa sahaja yang dinamakan sebagai calon... dah lah beliau kata "dah berpuluh tahun yang cerdik pandai tak masuk Umno"... lepas tu kata "lebih baik pilih Syaitan yang dikenali iaitu BN"... sekarang ni balia nak pulak cakap kalau ahli BN waras... lawak-lawak... kah kah kah !.

Mana ada waras kalau dah tak cerdik dan berperangai syaitan beb... kalau tanya budak darjah satu dia akan kata Syaitan Jahat dan Tak Cerdik adalah Bangang Bin Bahlul... kah kah kah... tak tahu lah gua yang perkataan tersebut dah ditukar maksudnya oleh Pemimpin Umno... kan ke benda pelik ni selalu dilakukan oleh mereka bak kata orang Yang Pelik Macam-Macam Ada Pada Umno... kah kah kah... sebab itu juga mereka berani bercakap hal-hal seperti demokrasi Terbaik, KPI, NKRA, Wassatiyah, Maqasid Syariah, Berpegang dengan Sunnah dan akhir sekali Haramjadah... kah kah kah !.

Itu pasal lah gua nasihatkan beliau duduk aje diam-diam sambil menghabis harta yang beliau dapat semasa menjadi Perdana Menteri selama 22 tahun... yang mana mengakibat Negara Kerugian sebanyak 100 bilion yang diketahui sahaja... belum lagi yang tak diketahui... tapi yalah kerana kerisauan beliau yang teramat sangat hingga membuat beliau tak boleh duduk diam... mana nak memikirkan Umno/Bn akan kalah.... mana lagi nak memikirkan hajat untuk menjadikan anak beliau Datuk Mukhriz sebagai Perdana Menteri... memikirkan anak perempuan beliau yang tak sehaluan pemikiran dengan beliau...

...di tambah lagi masalah anak angkat beliau dan akhir sekali memikirkan diri beliau sendiri yang mungkin didakwa dengan berbagai salah laku beliau semasa menjadi Perdana Menteri selama 22 tahun...jadi perkara-perkara tersebut menbuatkan beliau tak boleh duduk diam sambil menghabis harta beliau... kah kah kah... tapi tak apa gua nak bagi satu lagi nasihat untuk beliau iatu tinggal di luar Negara kalau beliau rasa tak boleh duduk diam kalau tinggal didalam Negara... kah kah kah... ini bukan benda pelik beb sebab perkara ini akan lu orang saksikan dengan banyak nya kalau Umno/Bn kalah dalam PRU13 nanti... kah kah kah !.  sumber MK


hemmmmm.... cakap lah lagi tun madey oiiii... lagi banyak lu bercakap lagi banyak lah lu menyusahkan umno/bn... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

2 ulasan:

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....