DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Khamis, 2 Ogos 2012

MENTERI PENGGUNA YANG MESTI DI KUBURKAN BERSAMA UMNO/BN... KAH KAH KAH !


Menurut kata Menteri Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob... Kerajaan tidak akan mampu menjana pendapatan secukupnya jika duti eksais kereta dihapuskan... sebelum ini Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Tan Sri Nor Mohamed Yakcop telah juga mengatakan yang ramai akan menjadi Murflis dan Rakyat Yang Hidup Dalam Kedaifan tidak dapat menambah pendapatan mereka kerana Penghapusan Cukai Eksais Kenderaan... dua-duanya Menteri Umno yang Bahlul bin Bangang... kah kah kah !. baca sini

Kata beliau "Kalau ikut Pakatan semua dia hendak turunkan... harga kereta dia hendak turun. harga minyak dia hendak turun... sedangkan di negeri yang diperintahnya semuanya naik... kalau semuanya hendak diturunkan dari mana hendak dapatkan sumber pendapatan negara... Sebelum dia perintah dia akan janji apa-apa sahaja.... apa yang berlaku di negeri dia... jelas dia gagal untuk mengotakan apa yang dijanjikan," ketika diminta mengulas cadangan Pakatan untuk menurunkan harga kereta dengan memansuhkan duti eksais yang diumumkan Pengarah Strategi PKR Rafizi Ramli. 


Inilah yang dikatakan Menteri yang tak dapat berfikir bagi kesejasteraan Rakyat... ataupun kalau dapat berfikir tapi tak mahu memberi Kesejasteraan kepada Rakyat kerana menjaga kepentingan Kumpulan Tertentu... berbagai alasan yang mereka berikan demi menjaga kepentingan Kumpulan Tertentu dan menidak Kesejateraan yang akan dinikmati oleh Rakyat Ramai... hinggakan akhirnya mengeluarkan Kenyataan Bodoh yang mengalahkan pemimkiran Kedai Kopi... apa lu ingat semua rakyat berfikiran Bodoh macam Penyokong Umno Membabi Buta... kah kah kah !.


Sebab itu sekarang ni banyak perkara Bodoh yang dilakukan oleh Pemimpin Umno daripada yang berkaitan Hari Kemerdekaan hingga lah kepada pakaian Atlet Negara yang menyertai Sukan Olimpik London 2012 semuanya macam Haramjadah... kah kah kah... yang seolah-olah tak menggambarkan kotak pemikiran Menteri Umno ni tak cerdik walaupun untuk mendapatkan sokongan politik... sebab itu ada penyokong Umno yang nampak lebih cerdik dari Menteri Umno itu sendiri... apabila mempertikaikan Pakaian Atlet Negara di sukan Olimpik London 2012 dan Logo, Tema dan Lagu Hari Kemerdekaan negara yang diilhamkan oleh Menteri-Menteri Umno yang Tak Credik dan Otak Yang Tak Sihat... kah kah kah !.


Ok lah beb... gua rasa cukup lah setakat ini untuk kali ini... nanti kalau gua tulis lebih-lebih pasal Umno ni ada pulak yang termuntah... kah kah kah... dan tak pasal-pasal pulak puasa lu orang boleh terbatal beb... kah kah kah... bukan apa beb kalau boleh biar hidup kita untuk persiapan hari Akhirat sesempurna yang boleh dan ada peningkatan dari hari kehari... sudah lah hidup untuk dunia asik ditipu oleh Umno dan yang sewaktu dengan nya... jadi biar lah untuk Ahkirat kita buat sesempurna yan boleh... jangan asik dok sama aje dari Dulu, Kini dan Selamanya... macam Pemimpin Umno yang Menipu Tak Sudah-Sudah... kah kah kah !. sumber klik sini


hemmmmm..... lagi yang umno dan sewaktu dengan nya tak boleh hilang ialah lucah dan fitnah... yang mana ia bersesuaian sangat lah dengan fitrah kelahiran umno... iaitu hasil persetubuhan haram inggeris penjajah yang tak dapat dipastikan siapa bapanya... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

1 ulasan:

  1. inilah jadi bila mangkuk-mangkuk bersuara ! samdol mana la lantik depa ni ? ABU jangan lupa untuk selamatkan negara & rakyat !

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....