DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Jumaat, 3 Ogos 2012

LA... APA PASAL LU TAK CAKAP BOLEH MENANG 2/3 KERUSI DI NEGERI KELANTAN... KAH KAH KAH !

Ini adalah cara terbaru Pengerusi Perhubungan Umno Negeri Kelantan Datuk Seri Mustapa Mohamed yang mahu menghilangkan kegelisahan dalam mengahadapi Pilihan Raya umum ke13 (PRU13)... yang mana dijangka Umno Kelantan akan hanya tinggal nama dalam lipatan Sejarah Politik Negeri Kelantan... Jikalau Umno/Bn kalah sebagai Kerajaan Pusat dalam PRU13 yang bakal menjelang tiba... kerana itu beliau menyuarakan pandang tersebut bagi memberi semangat kepada Jentera Parti Umno/Bn yang macam tak bersemangat... kah kah kah !.

Kenapa gua katakan akan tinggal nama sahaja... sekarang ni pun beb, Umno Negeri Kelantan Umpama Jasad dan Nyawanya terpisah... yang mana Jasad berada di Negeri Kelantan dan Nyawa nya pula berada di Kuala Lumpur... sedangkan dimasa Umno menerajui Kerajaan Pusat pun Negeri Kelantan hanya dimenangi beberapa kerusi oleh Umno... bayangkan kalau Umno tidak menjadi Kerajaan Pusat lagi... mungkin yang datang masyuarat Cawangan dan bahagian hanya orang Ghaib dan Bunian saja... kah kah kah !.

Menurt kata beliau "kita tetap mempertahankan sasaran merampas 23 kerusi Dewan Undangan Negeri (Dun) pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) sekali gus menawan kembali negeri ini... usaha itu bukan mudah memandangkan pilihan raya kali ini disifatkan mencabar... saya tahu sukar sebab ia bukan satu pilihan raya yang senang, ia cukup mencabar, namun kita perlu bekerja bersungguh-sungguh... memandangkan pilihan raya kali ini disifatkan mencabar... kalau terlalu yakin kita takut akan alpa dan malas untuk membuat kerja".

Apa pasal lu tak cakap boleh menang dengan majoriti 2/3 kerusi beb... lu  tahu tak hanya jikalau Umno/Bn menipu sahaja yang memboleh Umno/Bn menang... selain itu sepuluh kali Umno mampos pun seperti tahun 1987... Umno/Bn tak boleh menang... kerana bagi gua di Negeri Kelantan kebanyakan orang Melayunya mempunyai akal fikiran yang waras... yang mana sekarang ni telah di ikuti oleh rakyat di Negeri-Negeri lain dalam Malaysia... kalau dah rakyat Negeri lain pun mahu mengikuti apa yang rakyat Kelantan buat... mana mungkin rakyat Kelantan akan memilih Umno/Bn... kah kah kah !. sumber klik sini


hemmmmm..... lebih baik aje lu orang fikirkan bagaimana nak mempertahankan kerusi yang umno menang pada pru12 lepas... kerana dikhuatiri pengundi-pengundi pos dan orang asli yang ramai dikawasan tersebut pun dah menyampah dengan umno... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....