DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Jumaat, 13 Julai 2012

PERGHHH... SPR AKAN MENGIKUT KATA MAJLIS FATWA BEB... APA FATWA YANG LU ORANG AKAN IKUT SPR... KAH KAH KAH !

Boleh lah dikatakan Demokrasi Terbaik Wassatiyah ajuran Datuk Seri Haji Najib (DSHN) berjaya beb... ialah selepas Negara melepasi 12 Pilihan Raya Umum (PRU) dan entah berapa puluh Pilihan Raya Kecil (PRK)... baru kali ini lah terdengar pengumuman dari Suruhanyajaya Pilihan Raya (SPR) yang tidak akan teragak-agak untuk merampas barangan mana-mana pihak seperti kain rentang cakera padat dan video yang mengeluarkan kenyataan dengan  melanggar fatwa Agama ketika kempen Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13)... apa Fatwa yang lu orang nak ikut SPR oiii.

Gua tak nak gelak dulu beb dengan kenyataan SPR ni... kerana ia mungkin boleh dikatakan sebagai bagus... jikalau itu dijadikan sandaran dan panduan bagi setiap agensi Kerajaan dalam Negara... tetapi betul ke lu orang SPR akan mengikut segala yang difatwakan oleh Majlis Fatwa Kebangsaan (MFK)... atau lu orang ikut mana yang boleh menguntungkan Umn/Bn sahaja... yang tak menguntungkan Umno lu orang akan buat bodoh aje... dan buat macam benda tu bukan setakat tak ikut apa yang MFK fatwakan tapi seolah-olah ia macam tak terjadi pun... kah kah kah !.

Perlu juga ditanya kat SPR ni... apa fatwa MFK yang bersangkutan dengan Pilihan Raya yang Telus dan Adil dalam setiap Pilihan Raya yang telah difatwakan oleh MFK... ada ke pernah lu orang SPR rujuk kepada MFK berkenaan bagaimana Pilihan Raya yang Telus dan Adil... kalau pernah lu kena tujukan apa fatwa MFK yang keluarkan berkenaan perkara tersebut... kalau setakat lu orang kata "Undi parti satu Parti masuk Syurga" mungkin boleh diterima... tapi macam mana pula dengan kain rentang yang berbunyi "Hanya Parti tertentu sahaja yang boleh menyelamatkan Malaysia"... yang seolah-olah melebihi kuasa Allah SWT... tanpa Parti tersebut Negara akan huru hara... kah kah kah !.

Itu pasal lah Gua cakap yang lu orang SPR ni sebagai Barua Umno/Bn... kerana lu orang sedayah upaya membuat sesuatu yang hanya untuk seboleh-bolehnya memberi Umno/Bn berkuasa lagi... lu orang konon-konon nya untuk nampak berkecuali... sampaikan MFK pun lu orang nak gunakan... tapi lu orang macam mana pun tak kan dapat melingdungi wajah lu orang sebagai Barua Umno beb... kah kah kah... sebab lu orang ingat lu orang masih boleh menipu rakyat dengan berselindung disebalik badan yang semesti nya bebas seperti SPR... tapi hakikatnya lu orang tak pernah bebas sepenuhnya bila menjalankan Tanggungjawap lu orang... dan lebih Haramjadah lagi memang sudah niat lu orang untuk menipu dalam setiap Pilihan Raya... kah kah kah !. [sumber klik sini]

hemmmmm..... kalau lu orang terasa bila dikatakan sebagai barua umno/bn... gua rasakan lebih baik lu orang pergi mampos aje beb... kerana hidup lu orang terlalu banyak menyusahkan rakyat dan negara beb... yang lebih haramjadah lagi ialah bila lu punya salah tapi gua pun sama dapat dosa kerana maki hamun lu orang... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

1 ulasan:

  1. Adakah memasukkan nama2 hantu, pontaianak,jerangkong,pelesit, mambang itu dan ini dalam daftar pemilih ni fatwa dari Majlis Fatwa ke? Adakah Majlis Fatwa menghalalkan orang lain pangkah kertas undi pos bagi tentera? Kaki bodek hampeh.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....