DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Rabu, 18 Julai 2012

PANAS BEB PANAS... ULASAN MAHFUZ OMAR MUNGKIN BETUL, KAH KAH KAH !

Apalah punya sengal pemimpin Umno ni beb... hanya kerana ulasan Naib Presiden Pas Yb Mahfiz Omar berkenaan kenyataan Timbalan Presiden Umno yang juga Timbalan Perdana Menteri merangkap Timbalan Pemimpin Demokrasi Terbaik Wassatiyah Tan Sri Muhyiddin Yassin (TSMY)... dimana TSMY  berharap Pilihanraya Umum ke-13 (PRU13) dapat diadakan pada tahun ini juga... telah membuat beberapa pemimpin Umno mendakwa Pas sengaja melaga-lagakan hubungan baik Perdana Menteri Datuk Seri HJ Najib (DSHN) dengan Timbalannya TSMY dan mengatakan ia Taktik Komunis dan Jahat... kah kah kah !.

Itu pasal lah kalau bangang bin bahlul pun jangan lah lu orang tunjukan sangat beb... sorok-sorok lah sikit... lu orang tak malu ke... kah kah kah... lu orang dah sejarah Umno ke beb... kan ke Pijak Memijak dan Jilat Menjilat itu budaya Umno... tak kan lu orang dah lupa beb sejarah Umno dengan perangai tersebut... kah kah kah... usah cerita lah pasal Umno pernah mampos dalam tahun 1987 akibat perebutan Jawatan Preesiden... tetapi sebelum itu pun sudah ada... bagaimana Menteri Besar Selangor Datuk Harun Idris pernah dipenjara akibat perbuatan Pemimpin Umno itu sendiri... kah kah kah !.

Jadi soal ulasan Yb Mahfuz Omar yang mengatakan TSMY tak sabar nak menjadi Perdana Menteri ada betulnya (baca sini)... kah kah kah... cuma yang Yb Mahfuz tersilap ialah perkataan nak jadi Perdana Menteri... sepatutnya beliau mengatakan TSMY tak sabar nak jadi Presiden Umno dan Ketua Pembangkang... kerana jikalau Umno tersungkur dalam PRU13 nanti usahkan Ketua Pembangkang DSHN tak dapat... jawatan Presiden Umno pun akan digugat oleh TSMY beb... kah kah kah... itu semua adalah budaya Umno yang lahir bersama sifat-sifat "boleh jilat akan dijilat dan kalau boleh pijat akan dipijak"... kah kah kah!.

Kanyataan yang mengatakan Yb Mahfuz Omar melaga-lagakan tersebut datangnya dari Ketua Umno Bahagian Cheras Datuk Syed Ali Alhasbsee dengan kata beliau "Inilah parti politik yang menghalalkan cara... bagi mereka membuat fitnah dan adu domba sebagai satu ajaran dalam perjuangan mereka... semakin dekat PRU semakin banyak fitnah dan adu domba dan terbaru cuba melaga-lagakan Najib dengan Muhyiddin"... kah kah kah... apa lu ingat Rakyat bodoh ke tak tahu perangai yang ada pada Pemimpin Umno... atau lu sudah lu sejarah Umno beb... kah kah kah !.

Dan yang lagi satu ialah dari Ketua Umno Gelang Patah Datuk Aziz Sapian yang juga ADUN yang baru-baru telah diminta oleh TSMY dalam Persidangan Tahunan Bahagian Gelang Patah supaya melipat gandakan usha sehingga sepuluh kali dan bekerja 24 jam tanpa henti bagi mempertahankan Parlimen GelangPatah (baca sini)... dimana dijangkakan Barisan Nasional (Bn) akan kalah dalam PRU13... menurutnya "Apa pasal beliau mencampuri urusan Umno ?... beliau mencari jalan untuk meruntuhkan rumah tangga orang... taktik ini taktik komunis.. taktik jahat"... kah kah kah !

Pada hemat Gua kedua-dua Ketua Umno Bahagian ni adalah orang-orang DSHN yang dah mula terasa panas dan hendak menyelamatkan DSHN dari Isu tersebut... bagi orang-orang TSMY mereka memang seronok lah dengan kenyataan dari Yb Mahfuz Omar beb... ialah kerana Yb Mahfuz telah menolong Mempromosikan TSMY sebagai Perdana Menteri... kah kah kah... sebenarnya tak payah Yb Mahfuz promosikan pun benda tersebut akan terjadi... yang mana jikalau Umno/Bn kalah tak usahkan Ketua Pembangkang DSHN melepas... Presiden Umno pun akan tergugat... biasa lah perangai Umno beb... kah kah kah !. [sumber klik sini]


hemmmmm..... lu orang kalau tak percaya lu orang boleh tanya kat bekas ahli umno iaitu tan sri abdul khalid ibrahim yang juga menteri besar selangor sekarang ni... dimasa menjadi ahli umno tak usahkan bau kerusi naib ketua bahagian umno kuala selangor beliau tak dapat... kerusi ketua cawangan pun beliau kalah beb... kah kah kah... umno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

1 ulasan:

  1. postingan yang sangat bagus sekali sahabatku, banyak memberi informasi untuk menambah wawasan buat saya....
    saya kesini dalam rangka silaturahmi sahabatku.....
    terima kasih sahabatku....
    ditunggu...

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....