DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Jumaat, 6 Julai 2012

MENAFIKAN KADAR JENAYAH MENINGKAT, LEBIH BAIK AJE LAH LU LETAK JAWATAN BEB... KAH KAH KAH !

Ini Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein semestinya meletakan jawatan kerana memberi indeks yang salah berkenaan jenayah di Negara ni... kerana beliau masih nak menafikan dakwaan awam bahawa wujud peningkatan kadar jenayah di negara ini... apa beliau ingat rakyat bodoh dan boleh diperbodohkan seperti penyokong Umno/Bn... kah kah kah !.

Hari-hari jenayah dilaporkan di dada-dada akhbar tapi beliau masih lagi nak menafikan serta sanggup memberi Indeks kadar jenayah yang jelas menipu rakyat... mungkin apa yang dilaporkan oleh akbar-akhbar tersebut bukan perkara jenayah ke kepada beliau ?... atau beliau patut disekolahkan balik supaya kenal yang mana satu perbuatan jenayah dan yang mana perbuatan bukan jenayah... kah kah kah !.

Mungkin atas sebab itu juga lah kejadian samseng-samseng di program Pakatan Rakyat (PR) makin berleluasa dan tiada tindakan diambil keatas pelaku samseng... sebab itu diklasifikasikan sebagai bukan perbuatan jenayah agaknya... itu pasal lah Gua cakap kat lu orang... ini Menteri sepatutnya jadi Menteri Wanita dan Pembangunan Keluarga aje beb... kah kah kah !.

Tapi malang nya pula sepupu beliau yang juga Perdana Menteri Datuk Seri Haji Najib pula yang nak kan sangat jawatan Menteri tersebut... ini lah yang dinamakan keluarga buat hura hara dalam sistem Pentadbiran Negara... ialah melantik orang yang bukan sepatutnya ke jawatan tertentu... kenapa lah ahli Umno ni bodoh sangat hingga orang sebegini dijadikan Pemimpin... kah kah kah !.

Sepanjang beliau menjadi Menteri Kesalamatan Dalam Negeri (KDN) terlalu banyak jenayah yang pelik-pelik sudah terjadi... usah cerita lah pasal samseng-samseng di program PR yang sebelum ini belum terjadi... sekarang ni bukan setakat penyokong aje diganggu tetapi sampai berjawatan Ketua Menteri pun sudah tak selamat untuk menghadiri sesuatu Majlis... tapi tiada satu pun yang didakwa atas perbuatan tersebut... apa punya mangkuk lah Menteri ni beb...

Mangkuk kalau setakat mangkuk air basuh tangan masih lagi dianggap berguna beb... tapi yang ini gua sudah mencapai tahap Mangkuk Ayun tak apa tahap lah... dah lah bangang tapi masih nak mengaku pandai... kalau dah rumah Bekas Ketua Menteri Melaka yang suci lagi menyucikan pun penjenayah berbuat jenayah dan mengakibatkan pistol beliau hilang... apa lagi dirumah rakyat biasa yang tak sesuci beliau... kah kah kah !.

Ini semua hanya nak menujukan yang Bidang Keberhasilan Utama Negara (NKRA) didalam Kementerian beliau berjaya itu aje... sedangkan hakikatnya duit yang didalam ATM sebanyak RM1.7 juta pun lesap yang mana sebelum ini belum pernah kita dengar nilaian sebanyak itu dilarikan dari mesin ATM serentak... kecuali duit kerajaan yang diselewengkan untuk projek-projek yang sepatutnya tidak berharga sebegitu nilainya... itu selalu lah kita dengar... kah kah kah !. [SUMBER KLIK SINI]

hemmmmm..... ini menteri kalau rasa diri beliau bagus sepanjang menjadi menteri keselamatan dalam negeri (kdn)... suruh aje beliau terjun dari bangunan pwtc... dah lah bangang tapi berlagak pandai... memang manusia tak perfect tapi jangan mengaku yang kerja lu tu bagus tapi sebenarnya macam haramjadah... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

1 ulasan:

  1. BILA GEROMBOLAN SAMDOL DILANTIK MEMERINTAH NEGARA INILAH AKIBATNYA ! ABU !

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....