DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Ahad, 15 Julai 2012

APA DAH JADI DENGAN YB PAS NI BEB, KAH KAH KAH !


Walaupun Gua ni antara penyokong Pakatan Rakyat (PR) tapi dalam soal kewajipan Pemerintah menjalankan tanggungjawap mereka kepada rakyat tak kira apa fahaman mereka... rasanya Gua tak ada kompromi beb... sebab itu memang menjadi tanggungjawap semua Kerajaan sama ada PR ataupun Barisan Nasional (BN) dengan dibantu oleh agensi-agesi Kerajaan yang telah dipertanggungjawapkan dan diawasi oleh Wakil-Wakli Rakyat yang mewakili sesuatu kawasan.


Kalau Gua dan menyokong PR yang lain tidak menegur apa yang berlaku atau pun mengigatkan sesuatu perkara yang terlalai ataupun terlepas pandang... siapa yang Lu orang nak harap untuk mengigatkan Lu orang... apalah penyolong Umno/Bn yang Lu orang harapkan untuk mengigatkan Lu orang... tolong lah beb... kalau mereka mengigatkan itu kerana mereka mengambil kesempatan diatas kecuaian Lu orang... tapi kalau penyokong PR sendiri yang menegur lu orang itu bermakna mereka sayangkan PR.

AHLI PARLIMEN P25 BACHOK

Tapi kalau lu orang rasa yang teguran Gua ni menyebabkan Lu orang terasa hati ataupun sakit hati... jawapan senang aje beb... seperti biasa lah Lu orang boleh pergi mampos beb kerana tak boleh ditegur... kerana itu semua adalah menyerupai perangai Pemimpin Umno/Bn... dan Lu orang cuba untuk mengulangi Perangai Pemimpin-Pemimpin Umno... mungkin ada Penchacai Umno/Bn mengatakan Gua mempunyai kebencian yang teramat kepada Kerajaan dan Menteri Kabinet nya... jawapan ialah Ya... kah kah kah !.

ADUN N20 TAWANG

Kerana Gua memang bencikan Perangai-Perangai yang ada pada Pemimpin-Pemimpin Umno... yang terlahir akibat dari Parti Umno itu sendiri... dah lahirnya atas Penipuan konon nya berjuang... pada halnya Umno hanya mendapat keuntungan dari hasil perjuangan orang lain... sehinggakan dapat menghilang Jasa-Jasa mereka yang benar-benar berjuang... dan sekarang Lu orang pulak cuba-cuba nak mengulangi perangai-perangai Pemimpin Umno/Bn... memang membuat Gua betul-betul meluat beb.

ADUN N21 PERUPUK

Berbalik kepada tajuk entri diatas... tak ke lu orang pelik... dalam tahun 2012 masih ada rakyat yang hidup seperti zaman jepun... yang terpaksa tinggal didalam Kubu Perang Peninggalan Tentera Jepun... atau dalam kata lain tak Berumah... pelik ke tidak Gua tanya Lu orang... kejadian ini bukan terjadi di tempat seperti Gua Musang yang luas tapi ianya didaerah Bachok yang diwakili oleh Yb Ustad Nashruddin yang juga bekas Timbalan Presiden PAS sebagai Ahli Parlimen dan tiga lagi Kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) juga diwakili oleh PAS iatu N20 Tawang N21 Perupuk dan N22 Jelawat.

ADUN N22 JELAWAT

Apa yang Lu orang buat beb sampaikan boleh terjadi ada rakyat berumahkan TuguPeninggalan Perang Tentera Jepun... lu orang kena ingat kalau benda ni terjadi atas kecuaian lu orang yang tak menyempurnakan Tanggungjawap lu orang... lu arang jawap lah di Akhirat kelak nanti beb... tapi kalau lu orang rasa ini bukan kesalahan lu orang... baik lah lu selesaikan cepat-cepat... Gua dan mungkin juga ada penyokong PR yang tak mahu perkara sebegini menjadi batu penghalang kepada PR dalam hajat dan cita-cita memenangi Pilihan Raya Ke-13 seterusnya menawan Puteajaya ok... semoga Allah merahmati lu orang Yb... kah kah kah. [sumber klik sini]



hemmmmm..... difahamkan juga kemenangan yb ustad nasharuddin mat isa semasa pru12 adalah dengan menewaskan timbalan menteri kewangan  senator datuk awang adek husein yang juga ketua umno bahagian bachok...tak tahu lah sama ada masalah rakyat di kawasan bachok ada atau tidak dibincangkan semasa perbincangan berkenaan kerajaan perpaduan yang beliau mengakui antara penggeraknya... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

1 ulasan:

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....