DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Khamis, 7 Jun 2012

PERJUANGAN PAS SAMA DGN UMNO ZAMAN TUNKU, MAAF LAH TAN SRI... UMNO DULU KINI DAN SELAMANYA TAK KAN SAMA DGN PERJUANGAN PAS, KAH KAH KAH !




Mungkin ramai yang tak bersetuju dengan gua apabila menyangkal kata-kata Presiden penaja Parti Ikatan Bangsa Malaysia (IKATAN) Tan Sri Kadir Sheikh Fadzir... walaupun memuji PAS tapi masih nak  menyamakan Perjuangan PAS seperti Perjuangan Umno sewaktu kepimpinan Perdana Menteri Pertama Tunku Abdul Rahman... yang gua rasa Jauh Panggang Dari Api beb... dari segi Semangat dan Roh Perjuanganya Dulu Kini Dan Selamanya... walaupun Umno dikebumikan lagi sepuluh kali... kah kah kah !.

Menutut kata beliau "Parti yang menggunakan slogan PAS untuk Semua itu tidak mengamalkan rasuah serta menghormati agama dan budaya kaum lain... di samping itu PAS menjadikan al-Quran sebagai panduan dan mengambil kira pertimbangan dosa dan pahala dalam tindakan politiknya... Perjuangan Umno masa Tunku Abdul Rahman dengan PAS hari ini serupa... Beliau (Tunku) tidak angkuh kasih kepada kaum Melayu Cina dan India... PAS pun hormat agama dan budaya semua kaum".

Tambah beliau "Pujian itu tidak bermaksud bahawa parti lain tidak baik tetapi beliau tidak sempat untuk mengenalinya... Saya memuji PAS kerana parti itu mempunyai banyak persamaan dengan Umno sewaktu dipimpin oleh Tunku Abdul Rahman khususnya soal menghormati kaum dan agama lain... Kami percaya untuk membawa rakyat berbilang kaum secara bersama... IKATAN ditubuhkan kerana Saya boleh masuk PAS tapi kawan-kawan saya tak boleh masuk PAS" bercakap sewaktu menyampaikan ucapan di pelancaran (IKATAN) yang beliau sebagai Presiden Penajanya.


Mungkin kerana terlalu Cintakan Umno yang dah busuk sampai ke Usus membuatkan beliau tidak mahu menyertai salah satu Parti di dalam Pakatan Rakyat (PR)... tapi tak apa asalkan beliau masih mahu menolong mencabut nyawa Umno gua masih masih boleh berkrompromi beb... kah kah kah... tapi nak menyamakan Perjuangan PAS masa kini sama dengan Perjuangan Umno Zaman Pra-Sejarah Tunku Abdul Rahman sorry lah beb... kerana bagi gua Umno adalah anak kelahiran Inggeris Penjajah yang terhasil dari Persetubuhan Haram Inggeris Penjajah... lu orang setuju atau tidak dengan gua itu lu orang punya hal lah beb... kah kah kah !.

Apa yang gua tahu punca segala masalah Agama Islam, Orang Melayu, Rakyat dan Negara Malaysia sekarang adalah hasil kerja Perjuangan Bangsa yang menghasilkan Bangsat-Bangsat Perosak Agama Islam, Bangsa Melayu, Rakyat dan Negara Malaysia Amnya... Nak dikatakan pandai memerintah pun tidak... kalau pandai merompak harta rakyat itu memang pasti lah beb... sebab itu Negara Jiran yang Air Minum nya kena beli dari kita pun Ekonomi nya lebih baik dan mendahului kita... jadi dimana yang dikatakan Pemimpin Umno pandai mentadbir Negara... kalau masih mengaku pandai suruh aje lah cermin muka tu dulu... kah kah kah !. sumber klik sini


hemmmmm..... sejarah ahli umno keluar dan berjuang sekerat jalan seharusnya banyak mengajar pemimpin pas dalam menghadapi suasana politik masa kini... dan bagi sahabat dalam pakatan rakyat (pr) harap jangan lah diulangi perbuatan tersebut sehingga umno betul-betul terkubur dari menjadi kerajaan... baik di semua kerajaan negeri dan kerajaan pusat demi kesejasteraan rakyat malaysia... kah kah kah... umporno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....