DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Rabu, 9 Mei 2012

VIDEO ULASAN HASAN ALI BERKENAAN MAJLIS FATWA MENGESAHKAN LAGI BELIAU BARUA UMNO, KAH KAH KAH !

Seperti biasalah sebagai Barua Umno yang baru Datuk Hasan Ali Jati Pejuang Akidah merangkap Pengerusi Jalur Tiga (JATI)... sudah tentu akan mengatakan Fatwa oleh Majlis Fatwa Kebangsaan (MFK) betul dan tiada cacat celanya dan tanpa keraguan... atas alasan mereka Ahli-Ahli MFK adalah Orang-Orang yang berilmu dan ada di antara mereka yang hafal Hadis dan hafal Al-Quran... dan konon nya atas sebab itu lah beliau mempertahankan keputusan MFK  Ahad lalu... yang mengharamkan menyertai demonstrasi yang bertujuan tidak baik, melanggar undang-undang serta mencetuskan huru-hara dan kekacauan... kenyataan ini tidak keluar pun dari mulut beliau semasa BERSIH 1.0 dan BERSIH 2.0.

Menurutrnya "Tak perlu ragu, kita lantik mereka mesti sebab mereka berilmu... Ada di antara mereka yang hafal hadis dan hafal al-Quran... Fatwa ini bukan senang-senang, saya tahu bukan mudah... ini kerana saya bekas Exco Kerajaan Negegri Selangor yang rapat dengan Mufti... entah berapa kitab yang mereka rujuk... dan percaya keputusan jawatankuasa itu hanya merujuk kepada perhimpunan seperti BERSIH 3.0 yang berlangsung pada 28 April lalu... tiada masalah dengan tujuan asal perhimpunan tersebut untuk menuntut pilihan raya bersih dan adil... tapi bila sampai ke lapangan hendak merdekakan Dataran Merdeka... jadi mini revolusi pula yang hendak diketengahkan".

Ditanya mengenai Pandangan Yusof Al-Qaradhawi yang mengatakan harus Umat Islam menyertai Demonstrasi beliau berkata "Saya bukan Mufti saya tak berani nak kata harus tak harus kerana saya ahli politik dan bukannya seorang ahli fikah... Setiap kes harus dilihat mengikut sudut tertentu... berkenaan pandangan Yusof Al-Qaradhawi itu tidak hanya terhenti setakat mengharuskannya sahaja... saya tidak fikir dia kata boleh berdemonstrasi, habis di situ saja... saya tidak fikir begitu... tapi boleh berdemonstrasi kalau tujuannya murni... kalau anggota yang melaksana mempunyai akhlak... syariat yang jelas"... jawapan yang memakan diri dari seorang yang konon nya Pejuang Akidah.

                                                Untuk tontonan video klik sini

Mula-mula ulas macam beliau lah pakar segala pakar dengan membenarkan Fatwa MFK  dan tidak memberi ruang untuk dipertikaikan... bila minta ulasan berkenaan Pandangan Yusof Al-Qaradhawi yang mengatakan Demonstrasi adalah Harus bagi Umat Islam dalam menuntut keadilan... terus pulak cakap "saya seorang ahli politik dan bukannya seorang Mufti atau seorang ahli Fekah"... kalau dah tahu awak bukan Mufti dan bukan Ahli Fekah kenapa nak mempertikaikan orang lain yang mempertikaikan Fatwa MFK yang dilihat mengikut telunjuk Umno... juga jelas beliau tak tahu membezakan mana akhlah baik dan tak baik... dan semestinya beliau belajar bagi memantapkan ilmu sebagai Pejuang Islam Melayu dan Raja (IMR) serta Presiden Jati... kah kah kah !.


hemmmmm..... akhirnya tak secara langsung beliau mengaku juga yang beliau adalah ahli politik yang mempergunakan agama bagi menyambung nyawa umno yang tinggal nyawa-nyawa ikan... kah kah kah... umno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

2 ulasan:

  1. Asang a/l ali dah gila meroyan dah.

    BalasPadam
  2. Asang Ali, Ibrahim Ali..lua2 talak blh caye.....
    Lua2 selupa hantu wooooo...

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....