DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Rabu, 23 Mei 2012

(VIDEO) GUA NAK JADIKAN DATUK BARUA UMNO NI MENTOR KEPADA PENIAGA MELAYU, KAH KAH KAH !



Wa ka ka ka... ini macam lah orang yang patut dijadikan contoh kepada peniga-peniaga Melayu... belum mula beniaga tapi sudah untung ribu-ribu.... belum lagi jual barang... baru jual tapak tepi jalan aje sudah boleh untung gila babi... kah kah kah... patutnya Datuk Seri Sharizat Abdul Jalil and Family (DSSAJAF) kena belajar berniaga dengan Datuk Jamal ni... kah kah kah... tiada dapat gran Kerajaan... tiada pinjaman mudah seperti Projek NFC... tapi sudah dikira berjaya jika dibandingkan dengan umur beliau yang baru mncecah 40an... kah kah kah !.


Jauh berbeza dengan antara cara berniaga DSSAJAF dengan Datuk Jamal yang menurutnya sekolah setakat Tingkatan Tiga... yang mula berniaga 25 tahun dahulu... kalau ditolak dengan umur nya sekarang yang baru 41 tahun bermakna beliau berniaga dari umur 16 tahun... fuhhhhh... cukup mengagumkan dalam usia yang masuk 41 tahun sudah dapat gelaran Datuk... menjalankan perniagaan beraneka perniagaan dari jual nasi lemak hinggakan menjual kenderaan dan yang terbaru beliau tapak gerai pulak... ini yang dikatakan Multi Busines Man... tak kira jual apa asal Massyuuuuk... kah kah kah !.


Tapikan Datuk... cuma satu aje nya silapnya... akal dengan gelaran Datuk tu tak seimbang lah... dia yang bagus nya biarlah akal mendahului gelaran Datuk... tapi tak salah jugak lah kerana Datuk sendiri yang cakap Datuk sekolah setakat Tingkatan Tiga... bukan gua cakap tapi Datuk yang cakap... kah kah kah... nak tahu sebab Gua katakan akal dan Gelaran Datuk tak seimbang... kat dalam video ni ada ditunjukkan yang sedang menconteng diatas jalan yang belum diwartakan sebagai tapak gerai... kalau nak conteng pun pakai lah benda yang boleh ditanggalkan dan bukan dengan cat... kalau bodoh Datuk jangan tunjukkan sangat... malu kat orang... kah kah kah !.


Lagi satu nak tanya ?... Datuk dapat gelaran dari Negeri mana ya... bukan apa-apa saja nak bertanya sebab jarang sangat yang dapat gelaran Datuk diusia semuda Datuk... mana lah tahu kalau-kalau boleh dapat tip untuk ikut jejak Datuk... sebab ada seorang Bekas Tentera@ Panglima Punggung yang terbeli Datuk Palsu... harap-harap Datuk bukan yang jenis beli gelaran Datuk macam Bekas Tentera@Panglima Punggung yang menurutnya kerana terlalu ghairah hendak memakai gelaran Datuk... sampaikan sanggup membeli gelaran Datuk tersebut dengan harga RM250 ribu sahaja... kah kah kah !.


Dibawah ini adalah video yang mengambarkan akal dan gelaran Datuk tak seimbang... dimana Datuk telah Menconteng Jalan Raya Yang Boleh Dianggap Vandalisma atau Perosak Harta Awam... rasanya Datuk terselamat dari tindakkan Undang-Undang adalah disebabkan Datuk Seorang Barua Umngok... kalau selain dari Barua Umngok bukan saja Datuk... Tan Sri pun pasti akan didakwa... ok lah Datuk sampai jumpa lagi di lain masa dan ketika... semoga sucses selalu... dan kirim Salam dengan Datuk Seri Noh Omar yang menjadi Ketua Barua Umngok Selangor... kah kah kah !.

                                              VIDEO DATUK SEORANG VANDALISMA


hemmmmm.... lagi satu datuk... jangan cuba betulkan cakap tun mahathir dengan perbuatan datuk... yang mana kata tun mahathir "dah berpuluh tahun yang cerdik pandai tak memasuki umngok"... kah kah kah... umngok perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

3 ulasan:

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....