DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Khamis, 24 Mei 2012

FUHHHH !!!... ADA JUGA PRESIDEN PEMBANGKANG YANG PELAWA BELIAU... LAWAK LAWAK... KAH KAH KAH !.

Menurut Bekas Ketua Polis Negara (KPN) Tan Sri Musa Hassan mendedahkan yang beliau pernah dipelawa menyertai sebuah parti politik pembangkang ketika masih berkhidmat dalam pasukan polis... beliau yang bersara pada 12 September 2010 megatakan pelawaan itu datang daripada presiden parti tersebut ketika beliau masih lagi bertugas sebagai KPN.

Beliau berkata "Bagaimanapun Saya menolak pelawaan itu kerana dalam pasukan polis, kami tidak diajar untuk mencampuri urusan politik dan hal-hal lain dengan tugas... dan sehingga sekarang, Saya masih mengekalkan prinsip yang sama iaitu tidak akan terlibat dengan mana-mana parti politik kerana ia membuatkan saya lebih bebas untuk bersuara" Gua rasa nak termuntah bila tiba perkataan bebas bersuara... Weeekss Tihhhh... kah kah kah !.

Lu orang agak lah Presiden Parti Pembangkang yang mana sanggup pelawa beliau yerk... kalau betul lah ada Presiden Parti Pembangkang yang pelawa beliau... Gua cadangkan pada ahli-ahli Parti tersebut supaya tukar beliau dengan orang lain... kerana mempelawa beliau menyertai Parti tersebut umpama membawa parti tersebut menyertai Umno/Bn... iaitu satu tindakan paling Bangang dari seorang Presiden Parti.... kah kah kah !.

Ataupun Bekas KPN ni perasan yang beliau adalah terbaik daripada bekas pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman Datuk Fauzi Shaari yang menyertai Parti PAS baru-baru ini... sedang hakikatnya Datuk Fauzi adalah 100 kali terbaik kalau dibandingkan dengan beliau... diberitakan juga yang Datuk Fauzi adalah calon yang bersaing dengan beliau untuk jawatan KPN pada masa itu... tapi apakan daya apabila sistem Umngok telah mempengaruhi perlantikan beliau.

Lu tanya lah beliau Presiden Parti Pembangkang mana yang pelawa beliau... bukan Gua menentang kemasukan beliau kedalam mana parti yang ada di dalam Pakatan Rakyat (PR)... dan tak salah kalau beliau menyertainya atas kesedaran untuk sama-sama menumbangkan regim Umno/Bn... tapi apabila beliau mengatakan dipelawa... ini membuat Gua tak sedap hati.... kerana lu orang faham-faham sendiri sudah lah dan tak payah tulis Gua nak tulis Siapa Musa Hasan tu ok... kah kah kah !.


hemmmmm..... kepada tan sri musa hasan baik lu cermin aje lu punya muka... dan jangan perasan yang lu tu bagus... sampaikan ada presiden parti pembangkang pelawa lu... gua rasa kalau yang ada sanggup pelawa lu mungkin hanya presiden umngok yang sanggup... selain dari itu boleh sunat sekali lagi kalua ada yang pelawa lu... kah kah kah... umno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....