DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Jumaat, 11 Mei 2012

TUN HANIF SURUH PENGKRITK JANGAN PERTIKAIKAN BELIAU DAN SURUH TENGOK REKOD LAMA BEB, KAH KAHKAH !.


Perkataan yang keluar dari mulut Tun Hanif Omar supaya jangan pertikaikan beliau dan lihat rekod lama beliau... ianya sama nadanya dengan Pemimpin Umno yang menyuruh rakyat melihat rekod Umno memerintah Negara... yang dirasakan serta menganggap rakyat bodoh dan tak tahu menilai mana yang Bersih dan mana yang Kotor... mana Rasuah dan mana Penipuan serta mana yang Benar dan mana yang Menyeleweng.

Ini kerana Kalau rekod yang beliau hanya menganggotai Panel Khas Pemantauan Siasatan Polis atas kes kematian mengejut Aminulrasyid Amzah di Shah Alam nak dibanggakan beliau amat lah silap... kerana beliau hanya menganggotai dan bukan mengetuai dan ia adalah sesuatu yang berbeza umpama langit dan bumi... untuk itu beliau tidak boleh menyangkal kritikan-kritikan dengan mengatakan lihat rekod lama beliau sedangkan itu sebenarnya bukan rekod mengetuai.

Pengkritik yang mengkritik beliau adalah berdasarkan kenyataan beliau yang mengatakan Bersih 3.0 telah diresapi oleh peserta yang simpati atas Perjuangan Komunis... satu tuduhan yang berat dari beliau dan kenyataan itu dikeluarkan sebelum lagi Bersih 3.0 berhimpun... jadi salah ke kalau diragui Pendirian beliau yang telah menjatuhkan tuduhan sebelum lagi Bersih 3.0 berhimpun.

Atau pun beliau ni tergolong dalam jenis-jenis manusia yang mengaku diri baik... dan kalau dalam sejarah negara ini ianya ada persamaan dengan Perangai bapa Umno Inggeris Penjajah... yang mengaku diri baik kepada orang yang dijajah... sedangkan hakikatnya mereka adalah Penjajah yang menjajah dan mengaku diri mereka baik... perangai itu yang cuba di ikuti oleh Tun Hanif Omar yang mahu pihak-pihak yang meragui kewibawaan beliau melihat kembali rekod lama yang bukan rekod... kah kah kah !.

Kenapa beliau yang dipilih hanya sepupu bersaudara sahaja yang tahu... iaitu Datuk Seri Hj Najib sebagai Perdana Menteri dan Datuk Seri Hisyammudin sebagai Menteri Dalam Negeri... sedangkan ramai lagi mereka-mereka yang layak untuk mengetuai Panel Siasatan Bebas yang di lihat sebagai Bebas... dan bukannya beliau yang dari awal lagi sudah tidak menampakan Bebas bedasarkan kenyataan beliau sendiri. SUMBER KLIK SINI


hemmmmm..... apalah yang hendak disembunyikan oleh sepupu bersaudara tentang insiden bersih 3.0... mungkin sebab itu orang tak bebas dari awal dipilih oleh sepupu bersaudara bagi mengawal supaya tiada apa yang perlu terbongkar dalam insiden bersih 3.0... kah kah kah... umno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

3 ulasan:

  1. wa tak tau sejarah dieerr ni bro. kalau baik pun sejarah dia.. tapi terkini tak baik nak buat apa. takdak maknaaa.

    BalasPadam
  2. Judi itu haram. Kerja syaitan. Track recordnya adalah mengendalikan kerja-kerja syaitan.

    Jangan lupa Peristiwa Memali - dia adalah Ketua Polis Negara masa tu. Track recordnya PDRM menuduh syuhada Memali sebagai anggota komunis. Akibatnya 14 terkorban kerana fitnah.

    Semoga Allah binasakan pemerintahan UMNO/BN dari muka bumi Malaysia ini.

    BalasPadam
  3. ini orang tatak bersih lorrr..... tak boleh pakai langsung!!!

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....