DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Jumaat, 11 Mei 2012

LOJI RAWATAN AIR LANGAT 2... PENGERUSI DAN TIMBALAN PENGERUSI UMNO SELANGOR MAKIN HAUS BEB, KAH KAH KAH !.


Mengikut kata Pemimpin Umno Selangor iaitu Pengerusinya Datuk Seri Hj Najib (DSHN) dan Timbalan beliau Datuk Seri Noh Omar... Negeri Selangor kini mengalami masalah air yang genting disebabkan kadar rizab air di negeri ini kini hanya tinggal 2.4 peratus berbanding kadar yang sepatutnya... namun tak dinyatakan pun berapa kadar sebenar yang sepatut ada... juga dikatakan perkara itu akan berpanjangan sekiranya Kerajaan Negeri masih enggan melaksanakan Projek Loji Rawatan Air Langat 2...dan ditakuti keadaan itu akan menyebabkan pelabur luar tidak dapat menjalankan aktiviti perindustrian di negeri ini.

Kata DSHN "Masalah air adalah masalah yang perlu dipandang serius... Ianya akan menjejaskan semua semua urusan seperti usahawan mikro kecil dan sederhana... apatah lagi urusan syarikat-syarikat besar yang akan meninggalkan impak yang lebih besar... apabila kerajaan negeri tidak menyimpan air dalam kadar yang ditetapkan... ia akan membantutkan urusan dan pembangunan kilang-kilang... Untuk mengelak perkara itu mereka sepatutnya meneruskan Projek Langat 2 bagi mengatasi masalah air ini" kata Pegerusi Umno Selangor.


Kata Timbalan Umno Selangor pulak "Kerajaan Negeri perlu menerima hakikat bahawa negeri ini sedang menghadapi isu krisis air... Soalnya sekarang ini ialah Loji Rawatan Air Langat 2 perlu dibuat dulu... apa guna penstrukturan semula dilakukan jika sudah tiada air... masalah sekarang ini air... air yang kita beli dari Pahang akan disalurkan ke Selangor dan akan memasuki Loji Rawatan Air Langat 2... jika loji yang sepatutnya dibina pada 2010 itu masih belum siap... bagaimana hendak mendapat bekalan air".

Kah kah kah... kan elok lah buat Umno/Bn kalau Negeri Selangor ada masalah Air... pasti rakyat Negeri Selangor akan marah dan menolak Pakatan Rakyat (PR)... kan mudah kerja Umno/Bn untuk menawan kembali serta dapat merompak semula harta rakyat Negeri Selangor seperti dulu-dulu yang diakui dan telah pun DSHN memohon maaf pada Rakyat Negeri Selangor... cuma sekarang ni Rakyat Negeri Selangor tak rasa masalah tersebut kerana simpanan Air masih ada dan tak nampak penyelewengan Air oleh Pemimpin PR Negeri Selangor... kah kah kah !.


Jadi bagi Pemimpin Umporno dan Penchacai taraf penyokongg terpilih... janganlah lu orang cuba-cuba mempolitikkan Isu air bagi meraih Undi dalam Pilihan Raya Umum ke13 (PRU13) kerana Majoriti rakyat Selangor bukan nya bodoh... walaupun diakui memang ada yang bodoh atau pun buat-buat bodoh dengan mengundi Umno/Bn... sedangkan mereka tahu Pemimpin dan Parti tersebut pernah Merompak Harta Rakyat Selangor selama hampir 50 tahun... untuk itu tak mungkin Isu Loji Rawatan Air Langat 2 yang boleh menyebabkan Harga Air Naik dapat menarik rakyat Negeri Selangor memberi undi kepada Umno/Bn, haak tuiiiii... kah kah kah!sumber klik sini


hemmmmm..... di selangor hanya tiga isu panas yang dimainkan oleh pemimpin umno/bn... 1.video dan gambar lucah 2. sampah 3. air... soal rasuah ke... penyelewengan ke.. integreti... keteluasan tak heboh sangat pasal mereka pun bercadang nak buat balik perangai lama kalau dapat perintah selangor semula... oooo lupa sepatutnya ada 4 perkara... yang ke4 ialah fitnah... kah kah kah... umno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

4 ulasan:

  1. wa memang terasa macam syabas tengah buat sesuatu.Sama-sama main peranan utk jatuhkan PR. Wa punya agak saja bro tak ada bukti. Musim hujan pun air paip kat shah alam ni tak power. meleleh jer beb. macam lelaki tua 60thn punya pancut.kihkihkih!

    BalasPadam
  2. Mungkin betul lu punya sangkaan... ini semua jenis manusia Haramjadah... sekarang bukan musin kemarau...

    BalasPadam
  3. hehe...betul MI..

    aku penah pegi satu talk by syabas..mmg jawapan pegawai syabas berkenaan dgn masalah air sgt contradict...

    masa ditanya masalah air...katanya air dalam tadahan xcukup dan dalam paras kritikal...

    but when other ask about d cleanliness n purity off raw water yg syabas proses etc, depa kata kalo hujan...capacity filter tok remove bendasing hanya boleh filter tok sekian2 banyak...so xboleh lebih..kalo lebih nnt air xbersih n filter rosak...

    nuts..!mula2 kata air kurg...pastu kata xleh filter banyak2 klo hujan...

    rozali bermain api dgn rakyat...

    BalasPadam
  4. Puncak Niaga dan Syabas memang PENIPU Besar......nyawa mereka memang tak lama....

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....