DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Isnin, 14 Mei 2012

TAK SUKA KELUAR FELDA KATA MENTERI UMNO NI, MACAM FELDA HARTA PUSAKA BAPAK UMNO YG PUNYA, KAH KAH KAH !

Beliau adalah Ahli Parlimen Bera iaitu Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob yang juga Menteri Perdagangan Dalam Negeri Koperasi dan Kepenggunaan telah mengatakan tiada gunanya Peserta Felda terus tinggal di tanah rancangan Felda jika mereka berasa kehidupan tidak pernah berubah dan masih dihimpit kemiskinan... dan peneroka seperti itu jika masih berada di tanah rancangan hanya akan menjadi parasit dan sentiasa meracuni pemikiran peneroka lain dengan menyebarkan pelbagai tohmahan terhadap kerajaan serta pengurusan Felda.

Menurut beliau "peneroka yang berasa diri mereka tertipu atau menjadi mangsa penipuan Kerajaan dan Felda diminta meninggalkan tanah rancangan... kalau tidak pandai bersyukur, sila tulis surat dan keluar dari Felda supaya tempat mereka boleh diisi orang lain kerana masih ramai lagi berminat untuk menyertai Felda...  mereka ini menjadi duri dalam daging yang sanggup mengkhianati perjuangan Peneroka dan Kerajaan dalam usaha memajukan tanah rancangan".

­"Pemberian RM15,000 ke­pada setiap keluarga membuktikan ­kerajaan menghargai pengorbanan peneroka yang setia ­bersama Kerajaan serta Felda... sesiapa yang menganggap wang itu haram diminta tidak mengambilnya atau memulangkan semula wang tersebut... jika wang itu dianggap haram maka ia tidak boleh digunakan dan perlu dipulangkan semula kepada Felda" katanya semasa berucap pada majlis Pemimpin Bersama Peneroka dan penyerahan wang durian runtuh Felda di Dewan Orang Ramai Felda Mayam.

Datuk ni adalah Seorang Menteri Perdagangan Dalam Negeri Koperasi dan Kepenggunaan... buat aje lah kerja Datuk sendiri yang banyak belum lagi selesai...banyak lagi barangan pengguna yang tak sampai kepada pengguna dan kalau sampai harga nya  macam barangan yang tak mahu dijual... iaitu Mahal... apa hak Datuk untuk suruh Peserta Felda yang mempunyai Hak keatas tanah mereka untuk keluar... berapa Felda boleh tawarkan harga untuk peserta keluar... ingat Datuk Tanah Peserta Felda bukan Harta Pusaka Bapa Umno iaitu Inggeris Penjajah yang punya... ok.

Tanah tersebut adalah hasil titik peluh Peserta Felda... yang berhutang dengan Felda dan telah pun dilangsaikan hutangnya... bukan Free Datuk atau bukan dapat percuma macam Umno menerima Kemerdekaan Dari bapa Inggeris Penjajahnya... dimana orang lain yang berjuang Umno yang mengambil kesempatan dan mendapat nama... orang yang benar-benar berjuang di tuduh pengkhianat atau pun komunis oleh Bapa Umno Inggeris Penjajah... umpama orang bersilat mendapat Buah Longgok sedangkan pesilat lain berhempas pulas untuk mendapat sesuatu buah silat... itu lah dia Umno... kah kah kah !. sumber klik sini


hemmmmm..... gua rasa datuk ni antara ahli parlimen umno/bn yang mula rasa tertekan dengan perubahan lanskap cara peserta felda berpolitik... mungkin itu yang membuat beliau terucap menyuruh peserta felda keluar dari felda... seolah-olah felda harta pusaka bapak umno... kah kah kah... umno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

4 ulasan:

  1. SEJAK AKHIR-AKHIR INI RAMAI MENTERI UMNO DAH MUA BERCAKAP MACAM ORANG SASAU ATAU DAH MULA NAK HILANG AKAL. AGAKNYA MACAM MANALAH KALAU KALAU MEREKA INI HILANG KUASA NANTI?.

    BalasPadam
  2. sendiri mau ingat la oiiii... kah kah kah...

    BalasPadam
  3. Perghhhhh nama jer menteri,sekolah tingiiiii tapi mentaliti macam budak darjah 6 jer.....Sapu satu mesia,Haramjadah.........

    BalasPadam
  4. Menteri nih?. Berapa subsidi gas dia belasah?. Dia lupa plak agaknya bumi yg di pijak milik siapa. Weiii mail sabri...lu kalau tak nak ikut hukum Allah, lu boleh keluar dr alam semesta nih....hahaha...lu ada tempat ke nak pegi?.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....