DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Sabtu, 5 Mei 2012

SAMBUTAN LAHIR UMNO 66 TAHUN, HANYA BELA HANTU RAYA AJE YANG MATI TAHUN 1987 BOLEH HIDUP HINGGA KINI, KAH KAH KAH !

Dengan menyatakan Perhimpunan Besar-Besaran akan diadakan oleh Umno sempena sambutan 66 tahun lahir nya Parti Umno yang menjadi Bala kepada Orang Melayu oleh Presiden Umno Datuk Seri Hj Najib (DSHN)... jelas ianya cuba memperbodohkan ahli-ahli Umno khasnya dan penyokong Barisan Nasional am nya kerana dari segi sejarah nya Umno sudah terkubur pada tahun 1987 akibat dari perebutan kuasa dalam Umno antara Tun Mahathir Muhammad (Tun Madey) dan Tengku Razaliegh Hamzah (Ku Li) dikala Umur Umno ketika itu 41 tahun.

Kalau dah matinya diumur 41 pada tahun 1987 dan dihidupkan kembali pada tahun 1988 dengan dalam kurungan ada perkataan (Baru)... jadi di mana letaknya otak fikiran Matematik Pemimpin Umno bila mengatakan Umur Umno 66 tahun... nasib baik Pemimpin Umno tak kata Umur Umno 100 tahun iaitu sama bermulanya gerakkan Penentangan terhadap Inggeris Penjajah awal tahun-tahun 20an... dan boleh lah kata Umno adalah yang memulakan Gerakan menentang Penjajahan Inggeris... kan lagi lunak di dengar oleh Ahli-Ahli Umno yang mudah di lembUmno kan... dan hanya Hantu Raya aje yang boleh hidup balik selepas mati... kah kah kah !.

Menurutnya "Perhimpunan raksasa di Stadium Nasional Bukit Jalil sempena sambutan ulang tahun ke-66 Umno pada 11 Mei adalah tanda kekuatan parti itu untuk mara ke hadapan dalam satu barisan yang ampuh bagi mencapai kemenangan yang besar dalam pilihan raya akan datang... perhimpunan itu juga akan membuktikan bahawa ribuan anggota parti itu mampu berhimpun dalam keadaan aman tanpa mendatangkan kemudaratan kepada orang lain... Saya melihat tarikh lahir Umno yang ke-66 ini satu yang amat sesuai sebab kita dah lama tak buat satu perhimpunan secara raksasa dan masanya sesuai untuk kita".

Tambahnya lagi "Semua orang tahu bahawa pilihan raya akan diadakan tak lama lagi jadi eloklah kita paparkan kepada rakyat apakah jasa Umno selama ini... anggota Umno juga perlu berbangga kerana menjadi sebahagian daripada keluarga besar parti keramat orang Melayu itu... Jangan kita rasa terhina, jangan kita rasa tertekan bahawa segala-gala yang dikecapi oleh negara ini pada hakikatnya adalah jasa yang disumbangkan oleh Umno oleh pemimpin-pemimpin Umno sama ada besar dan kecil selama ini... sambutan bertemakan Umno Pembela Rakyat".

Biar sejuta orang pun yang datang... rakyat dah tahu dari mana datangnya mereka... kalau setakat Stadium Nasional Bukit Jalil berapa sangat lah yang boleh diisi dengan Orang... kerusi yang ada 100 ribu... campur yang ada atas padang 200 ribu... baru 300 ribu... kemudian yang hadir adalah Kakitangan Kerajaan dari Putrajaya yang kedatangan nya diwajibkan... bukan apa kalau Kakitangan Kerajaan jimat sikit kos berbanding membawa dari luar yang memerlukan perbelanjaan lebih... dan sebab itu dibuat hari Jumaat... kalau hari Sabtu atau hari Ahad takut Kakitangan tak datang sebab hari cuti dan susah dipantau oleh Ketua Jabatan. sumber klik sini


hemmmmm..... umno oh umno... dilahirkan oleh inggeris penjajah hasil persetubuhan haram inggeris penjajah yang tak diketahui siapa ibunya... sebab itu sebagai anak inggeris penjajah tak banyak sikit perangai inggeris penjajah diwarisi oleh umno... perangai inggeris penjajah yang umpama makanan harian umno ialah menipu, merompak harta rakyat, rasuah, fitnah orang supaya umno nampak lagi baik dari orang lain dan kesudahannya mengaku diri baik... kah kah kah... umno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

1 ulasan:

  1. melayu bela antu raya utk kacau org. omputih bela antu raya utk cari rezeki (silap mata dll).. kalau main golf suruh la antu raya masukkan bola dlm lobang gerenti 'hole in one' memanjang. bodoh betul la. itu pun takleh pikirrrr. dasar ngok.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....