DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Sabtu, 12 Mei 2012

PERGGHH... HJ NAJIB KALAU BERUCAP DALAM KANDANG SENDIRI, HEBAT HEBAT... KAH KAH KAH !.


Itu lah antara sebab kenapa disarankan agar Perdana Menteri Datuk Seri Hj Najib selaku Presiden Umno serta merangkap Pemimpin Wassatiyah ni buang telor dan bagi lembu NFC makan... kerana kalau berucap dalam kandang sendiri bukan main lagi... siap boleh jerit-jerit lagi beb... tapi bila diluar kandang atau diajak berdebat... senyap... diam... dan bisu seribu bahasa... pelik jugak ya kenapa berubah krektor beliau apabila diajak berdebat... kah kah kah !.

Mungkin sebenarnya beliau adalah seorang yang penakut untuk berhujah... yang mana hanya berani didepan ahli sendiri... umpama pengembala lembu mengawal lembu-lembu nya tapi dalam masa yang sama kena diberi umpan rumput bagi menyuruh lembu mengikut kata si pengembala... itu lah gambaran kalau pun tak tepat tapi rasa-rasanya 99 peratus sudah ada dalam tangan lah beb... kah kah kah !.


Kemudian beliau siap boleh lagi bagi konon nya panduan kepada rakyat untuk membuat penilaian dan pertimbangan menjelang pilihan raya umum ke-13 akan datang...  dan tujuh prinsip itu dikemukakan berdasarkan tempoh hampir tujuh dekad Umno telah berjasa kepada negara... namun dalam tujuh konon nya panduan tersebut tiada satu menyentuh soal rasuah, penyelewengan, integriti, ketelusan dan wassyatiyah yang beliau selalu jajakan... kah kah kah.

Tak salah dalam tujuh panduan beliau tersebut tak menentuh soal rasuah, penyelewengan, integriti, ketelusan dan wassyatiyah... kerana memang perkara tersebut tak disukai oleh umno sejak dari dalam perut Inggeris Penjajah bapa kepada Umno lagi... dan kalau pun ia disebut itu semua hanya lakonan Pemimpin Umno yang bertunjuangkan Pramagtik atau berubah-ubah mengikut keadaan seperti Sesumpah menukar warna badan mereka... kah kah kah. sumber klik sini


hemmmmm..... dengar kata hanya sekitar 60 ribu sahaja... tapi media penchacai cakap 100 ribu yang hadir untuk ulang tahun kelahiran ke66... iaitu 42 tahun hidup sebenar dan 24 tahun hidup sebagai hantu pelesit penghisap darah rakyat... kah kah kah... umno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

2 ulasan:

  1. berkokok dalam kandang sendiri bolih la,itupun depan lembu2 peliharaan sendiri,cuba check "telok' ada tak????heheheh

    BalasPadam
  2. kos perhimpunan umno semalam

    saguhati budak sekolah..Rm50
    saguhati wakil..100
    kos karpet...rm?
    kos merahkan kerusi....rm?
    kos terumpet dan gendang...rm?
    kos sewa bas seluruh pelosok kampung...rm?
    kos tidur di hotel...rm?
    kos sewa stadium..rm?
    kos makan free...rm?
    kos masuk tv...rm?
    kos mekup rosmah dan sarizat...rm?
    darab dengan 120000 orang .."TV3 cakap..." berapa ye rakyat malaysia rugi semalam....

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....