DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Isnin, 21 Mei 2012

PANAS PANAS, GUA TENGOK MANA ADA BEZA ANTARA TUN MADEY, UMNO DAN IRSHAD MANJI NI BEB, KAH KAH KAH !.

Gua rasa dan lihat tiada beza antara Penulis yang melabelkan dirinya sebagai reformis Islam iaitu Irshad Manji dengan Tun Madey dan Umno sendiri... semua nya ada persamaan diantara satu sama lain... sebab itu Irshad Manji ni berani dan tak gentar untuk melancarkan buku di Negara ini... kerana beliau tahu yang beliau sealairan dengan kebanyakkan orang Islam di Malaysia... dan kemasukkan beliau pun tidak cuba disekat oleh Kerajaan walaupun Kebanyakkan NGO yang memperjuangkan Agama Islam dan Orang Melayu konon nya bersama Kerajaan.

Kalau Irshad Manji mengatakan Pengertian Islam itu tidak penting tetapi perkara yang kita lakukan sebagai Muslim itu yang memberi pengertian kepada Islam... dan percaya penyelesaian kepada masalah itu terletak di tangan umat Islam sendiri selari dengan ayat Al-Quran yang menyarankan bahawa nasib sesuatu kaum itu akan hanya dapat diubah kaum itu sendiri... apa bezanya dengan Tun Madey yang pernah menyuruh Orang Islam menafsirkan semula Al-Quran sesuai dengan peredaran masa kini... dan begitu juga Umno yang mengatakan fahaman Assabiyah Kebangsaan bersesuai dengan Islam... kah kah kah !.

Sebab itu beliau tidak diharamkan memasuki kedalam Malaysia walaupun Kerajaan sudah mengetahui apa tujuan beliau memasuki Negara ini... yang paling menghairankan ialah Badan-Badan Bukan Kerajaan (NGO) yang sebulu dengan Kerajaan khasnya Umno langsung tak berdetik untuk membantah kemasukkan beliau... ini yang membuat kita hairan... sedangkan kalau berkenaan dengan Pertubuhan bekas ahli-ahli Al-Arqam baru mereka bercadang nak keluarkan buku yang bukan pun bernama Al-Arqam... satu malaysia serta seminggu sebelumnya Kerajaan dan NGO telah menghebohkan perkara tersebut sebagai salah... dan diikuti demontrasi oleh NGO-NGO tersebut.

Kalau sebelum ini dihebohkan konon nya NGO-NGO seperti JATI, PERKASAM, WARIS MALAYA, PEKIDA juga yang sewaktunya seperti IBU, TIBAI dan banyak lagi... tetapi dalam hal ini semua nya macam CIBAI... tak bersuara dan membantah langsung seperti yang selalu mereka lakukan... yang seolah-olah hanya mereka yang menjaga Agama Islam dan Umat Islam di Malaysia tanpa mereka Agama Islam dan Umat Islam di Malaysia tidak terbela... inilah dia kerja orang-orang yang sebenarnya bukan hendak menjaga Agama Islam dan Umat Islam... tetapi demi hendak menyelamat nyawa Umno yang sudah mula ditolak oleh sebahagian besar orang Melayu dan Umat Islam di Malaysia... kah kah kah !. sumber klik sini


hemmmmm..... lu orang boleh baca kenyataan tun madey yang terdahulu serta pemimpin umno yang lain berkenaan agama islam menurut pandangan mereka...  kalau pun tak melebihi dengan pandangan irshad manji tapi gua rasa samanya ada beb... kah kah kah... umngok perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

2 ulasan:

  1. BETUL SANGAT ARTIKAL TUAN,INI TALIAN HAYAT PARTI SEKUTU APCO YANG DAH NAK MAMPUS ;) ABU UNTUK SELAMATKAN MALAYSIA ;)

    BalasPadam
  2. Terima kasih sahabat... dan saya tegur jika ada yang salah...

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....