DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Isnin, 21 Mei 2012

NASIB MELAYU TERBELA KALAU UMNO KUAT BEB... KAH KAH KAH !.



Negeri Johor Darul Ta'zim... Negeri dimana Umno di lahirkan dan juga dikatakan Negeri Umno Terkuat dalam Malaysia... di Negeri ini juga Parti Pembangkang menduduki Kerusi Dewan Undangan Negeri tak pernah melebihi dari 10 orang wakil... tapi mungkin ramai tidak menyangka dalam keadaan Negeri yang pesat membangun rupanya masih ada orang Melayu yang boleh dikatakan Merempat... bermakna bukan lagi Miskin tapi melebihi pada tahap Miskin Tegar.

Mereka tinggal di pondok usang yang hampir roboh... lebih menyedihkan mereka langsung tidak berpeluang mengecap kemudahan asas seperti air dan elektrik... begitulah nasib yang menimpa dua beranak, Zainab Yusof, 92, dan anaknya Mohd Razali Md Zain, 52, dari Kampung Pisang, Ulu Benut, Simpang Renggam... yang mana Syurga mereka hanya beratapkan daun nipah ditindih kain kanvas berwarna biru... itupun mereka cukup bersyukur sekurang-kurangnya dapat berteduh daripada panas dan hujan... namun mereka masih mengimpi teratak mereka akan ‘bercahaya’ seperti kediaman orang lain.

Macam tak percaya pun ada... kalau ianya berlaku di Negeri Pulau Pinang yang di perintah Dap atau pun Negeri Kelantan yang di Perintah oleh Pas ianya memang tak menghairankan... kerana seperti dikataka oleh Pemimpin Umno bahawa Dap Anti Melayu dan sudah tentu ia akan membiarkan orang Melayu hidup Merempat.... manakala di Negeri Kelantan pula dikatakan oleh Pemimpin Umno yang Pemimpin nya hanya pandai berceramah dan tidak mempedulikan nasib rakyat Kelantan.

Tapi itulah hakikat yang dapat dilihat... nasib Keluarga Melayu Islam yang boleh dikatakan terbiar dan seolah-olah keluarga ini bukan berada di Negeri yang di Takbir oleh Parti Umno yang terkenal sebagai Pejuang Nasib Orang Melayu dan Agama Islam... dimanakah badan Islam yang yang diujudkan oleh pentadbiran Umno... adakah keujudan badan tersebut hanya melepaskan batuk ditangga... tanpa semangat untuk menjiwa nama Islam yang ada pada badan-badan tersebut

Pada gua badan tersebut tak kan berubah jikalau Pentadbiran Kerajaan Negeri tidak di tukar... kerana Pemimpin-Pemimpin Umno bukan nya memperjuangkan nasib orang Melayu Islam tapi... tapi lebih kepada memperjuangkan Nasib Mereka dan Nasib Penyokong Terpilih Umno... gua pasti kalau ditanya kepada Keluarga tersebut siapkah yang mereka Undi... sudah pasti mereka mengatakan Umngok... kerana berdasarkan umur penghuni nya dan keadaan mereka yang tiada maklumat kepada dunia luar... usahkan nak ada radio... lektrik pun tiada... kah kah kah !. sumber klik sini


hemmmmm..... 54 tahun umngok memerintah negeri johor... malas gua nak tulis panjang-panjang... yang gua pasti pemimpin umngok memang haramjadah tahap gila babi kerana membiarkan keluarag tersebut... kah kah kah... umno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

1 ulasan:

  1. dah nak pupus tanah melayu masih kata terbela lagI. pundek diorang la.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....