DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Selasa, 15 Mei 2012

MUHYIDDIN PUJI TUN MADEY MACAM RAKYAT TAK KENAL SIAPA TUN MADEY... KAH KAH KAH !.

Beliau memuji Tun Mahathir seolah-olah Tun Mahathir tiada cacat celanya... mungkin Tabiat membaca Tun Dr Mahathir Mohamad boleh dijadikan contoh atau sebagai IkonMembaca Kebangsaan  tak jadi masalah kalau itu dijadikan tujuan... tapi dengan mengatakan orang yang pernah menjadi Maha-Masalah kepada Negara tersebut mempunyai kemampuan luar biasa hingga meletakkan pembangunan dan kemajuan negara melepasi ujian zaman... rasanya hanya orang gila tahap meroyan aje yang punya pemikiran sebegitu beb... kah kah kah !

Sedangkan di masa pemerintahan Tun Madey masalah kepada Negara seiring dengan konon nya Pembangunan dan Kemajuan Negara yang tak seberapa jika dibandingkan dengan hasil bumi Malaysia yang tak dimiliki oleh Negara-Negara Jiran... tapi Pembangunan mereka juga kalau tak lebih mungkin sama dengan kita... sedangkan ada Negara Jiran untuk air minum pun terpaksa beli dengan kita... namun dari pencapaian ekonomi mereka jauh meninggalkan kita...itu hakikat yang tak boleh langsung dipertikaikan oleh penchacai Umno kalau yang tak gila lah... tapi kalau yang gila tu... dia chacai semacam aje... kah kah kah !.

Untuk mereka yang belum ada atau masih kecil ditahun-tahun awal 80an... dimasa itu Tun Madey baru menjadi Perdana Menteri... nilai mata wang diantara kita dengan Negara Jiran Singapura adalah sama RM1=SD1... kalau tak percaya tanya dengan mak bapak lu orang atau pun Atuk lu orang... dan kalau nak sahih lagi pergi masuk laman web Bank Negara Malaysia... ini bukan lawak... kah kah kah... dimasa itu Negara Singapura adalah Surga Beli Belah kepada rakyat Malaysia kerana barang yang dijual disana Murah ditambah lagi dengan Tukar Mata Wang yang sama nilai.

Apabila menghampiri tahun 90a yang mana hasil negara bertambah dengan Minyak dan Kelapa Sawit disamping getah, balak, koko bijih dan sebagainya... tiba-tiba mata wang kita dengan Singapura sudah menjarak hampir RM1.90=SD1... pelik kan... sebuah Negara yang Air Minum pun terpaksa beli dari kita... dengan bumi yang tidak menghasilkan apa-apa... tapi matawang nya boleh mengatasi Negara kita... sedangkan kita apa yang tak ada... bumi yang subur... hasil yang banyak dan ditambah lagi dipimpin oleh Pemimpin yang menurut Tan Sri Muhyiddin Yassin sangat luar biasa iaitu Tun Madey... kah kah kah !.

Sebenarnya pemimpin yang hebat dimata penyokong Umno itu... adalah pemimpin yang telah membunuh Umno itu sendiri... itulah kenyataan nya... bukan Pas yang bunuh Umno... bukan Dap yang dikatakan anti Melayu dan Anti Islam yang bunuh... dan bukan orang luar Umno yang bunuh Umno... tapi Maha-Masalah Tun Madey yang menjadi punca Umno Terbunuh dan Mati... tapi kemudian nya diawet menjadi Mumia dan Umno tersebut yang diraikan kononya Umur Umno 66 tahun... sebab itu hanya orang gila tahap meroyan yang sanggup mengatakan Tun Madey Pemimpin luar biasa yang meletakkan pembangunan dan kemajuan Negara melepasi ujian zaman nya... kah kah kah !. sumber klik sini


hemmmmm..... mungkin info serba sedikit dan tak seberapa tu boleh dijadikan panduan buat penchacai umno tahap tak gila meroyan sebab yang gila meroyan dah tak boleh buat apa... ialah orang gila mana gunakan fikiran... yang dia tahu menchacai tahap meroyan... kah kah kah umno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

4 ulasan:

  1. nak ampu takut kena belasah dek chai Madey...kah kah kah !

    BalasPadam
  2. punca utama wa menyampah kat mamak.hampeh tahap 1.

    BalasPadam
  3. Aku Islam Yang Tidak Di Bayar Kerana PartiSelasa, Mei 15, 2012 10:57:00 PTG

    Aku Cuma Insan Lemah Yang Hanya Mampu Berdoa Kepada Mu Ya ALLAH.

    Ya ALLAH, Bukakanlah Pintu Hati Umat Islam Agar Bersatu, Tidak Membenci, Tidak Mengkeji,Tidak Menganaia Sesamasa Muslim, Tidak Mencerca, Tidak Memfitnah Sesama Islam,
    Amin Ya Allah!!
    Amin Ya Allah!!
    Amin Ya Allah!!

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....