DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Selasa, 15 Mei 2012

PERGHHH... SEORANG LAGI AHLI PARLIMEN UMNO BUAT FELDA MACAM HARTA MAK BAPAK DIA, KAH KAH KAH !

Satu lagi Ahli Parlimen Umno dasar muka tak malu seolah-olah Felda adalah harta pusaka bapak Umno... beliau yang juga Ahli Parlimen Pengerang Johor Datuk Azalina Othman Said telah menyuruh mereka-mereka yang mengutuk kerajaan dicabar untuk keluar daripada tanah rancangan Felda kerana mereka tidak diperlukan di dalam kawasan tersebut... ramai lagi masyarakat di luar yang mahu menjadi warga Felda menggantikan tempat mereka yang tidak bertanggungjawab ini.

Menurut Ahli Parlimen Umno anak Inggeris Penjajah ini "Saya nak cabar mereka yang mengutuk kerajaan Umno agar jangan ambil duit durian runtuh ini... bawa anak dan isteri keluar daripada tanah rancangan Felda kerana kita tidak perlukan mereka... ramai lagi yang mahu masuk Felda... Duit yang diberikan kerajaan ini bukan untuk pancing undi... bukan duit rasuah seperti yang didakwa pihak tertentu... ia adalah durian runtuh dan juga durian gugur yang diumumkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib".

"Sebaliknya ia juga adalah duit jaminan daripada kerajaan bahawa peneroka Felda akan dapat keuntungan dengan penyenaraian Felda Global Ventures Holdings (FGVH) ke bursa Malaysia... ia disenaraikan agar peneroka Felda dapat pembelaan di bawah satu payung untuk mengaut kekayaan... di mana dengan penyenaraian FGVH ini bakal memberikan keuntungan yang besar buat masyarakat Felda sendiri... di bawah kepimpinan Perdana Menteri sekarang penduduk Felda sepatutnya berasa beruntung kerana sentiasa diberikan keutamaan".

Lu orang kenal tak siapa Ahli Parlimen Umno ni... dia ni lahir di dizaman Tun Madey menjadi Perdana Menteri... Jawatan Pertama dalam Umno ialah sebagai Ketua  Penaja Puteri Umno Malaysia dan seterusnya menjadi Ketua Puteri Umno Malaysia... pelik tak bila beliau terpilih sebagai Ketua Puteri Umno Malaysia... tak pelik sebab yang pelik-pelik tu memang selalu ada pada Umno... terutama nya pada Umno Johor tempat dimana Umno lahir... mana kan tidak peliknya Menteri yang sepatutnya jadi Menteri Pembangunan Wanita dan Keluarga pun boleh jadi Menteri Dalam Negeri... yang patut jadi Ketua Tak Puteri jadi Ketua Puteri... kah kah kah !.

Elok rasanya Ahli Parlimen Umno ni ambil cermin dan tengok muka beliau... tapi sebelum tu suruh beliau bawa lambang Umno yang ada keris telanjang tu sekali... suruh dia tenung lama-lama dan tanya pada cermin... apakah betul Felda tu harta pusaka bapa Umno Inggeris Penjajah yang punya... kah kah kah... nak kata bodoh pandai sebab pernah jadi Menteri di zaman Tun Madey... ialah yang lantik beliau Tun Madey yang di anggap Pemimpin terbilang Mazhab Umno... itu pasal lah beliau pernah Jadi Ketua Puteri Umno Malaysia... tapi sayang rupa yang tak cerdik ramai masuk Umno... kah kah kah !.


hemmmmm..... mungkin lepas ni makin ramai pemimpin umno yang suruh peserta felda yang tak sokong umno/bn keluar felda... sebab makin ramai yang tertekan dengan perubahan politik peserta felda... untuk jawapan kepada pemimpin umno yang suruh peserta felda keluar dari felda... felda bukan harta umno dan juga bukan harta mak bapak lu orang ok... kah kah kah !... umno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

1 ulasan:

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....