DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Isnin, 21 Mei 2012

BUKAN HANYA PRESIDEN PERKASAM TAPI BELIAU JUGA PENAUNG JAGUH BEB, SIAP PERTAHANKAN KERUSI PARLIMEN PASIR MAS LAGI, KAH KAH KAH !.

Rupa nya Datuk Ibrahim Ali Al-Kataki bukan hanya setakat Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasam (Perkasam) tapi beliau juga adalah Penaung Pertubuhan Jaringan Gerak Usaha Pasir Mas (Jaguh) beb... untuk itu gua kena tambah nama beliau kepada Datuk Ibrahim Ali Al-Kataki Jaguh... apa macam... kah kah kah !.

Keduddukan beliau sebagai Penaung Jaguh itu diketahui apabila beliau menghadirkan diri pada Majlis Makan Malam Ulang Tahun Ke-empat Persatuan tersebut malam tadi... yang juga turut disertai oleh seorang lagi Pimpinan Tertinggi Perkasam iaitu Naib Presiden Datuk Zulkifli Noordin Al-Kataki.

Menurut cakap beliau pada majlis tersebut "Ada permintaan supaya saya mempertahankan kerusi Pasir Mas. Insya-Allah kalau panjang umur saya akan bertanding di situ pada PRU13 ini... Saya bukan nak puji diri tetapi Alhamdulillah rekod saya bersih... tiada isu moral dikaitkan dengan saya kerana saya sentiasa menjaga nama baik sebagai Ahli Parlimen Pasir Mas".

"Jadi saya minta ayuh kita lakukan transformasi politik pada PRU13 akan datang... kini terdapat hampir 400,000 rakyat Kelantan berhijrah mencari rezeki... ini berlaku kerana di Kelantan kurangnya peluang pekerjaan walaupun negeri kita kaya dengan hasil mahsul dan ini berlaku akibat dari pertumbuhan ekonomi yang menyedihkan" ketika menyampaikan ucapan.

Gua pun berharap yang beliau akan bertanding didalam Pilihan Raya Umum Ke13 (PRU13) nanti... tapi yang pasti beliau akan bertanding atas tiket Umno... sebab dah banyak sangat jasa beliau kepada Umno... dan boleh dikatakan seolah-olah dalam umno hanya beliau sahaja panglima tak berjawatan yang mempertankan umno... kah kah kah !.

Andai kata beliau tak diberi laluan oleh Pimpinan Umno Pasir Mas sebagai calon dalam PRU13... gua pasti beliau tak kan bertanding sebagai calon Bebas beb... kerana Pengalaman bertanding dan kalah sebagai calon Bebas dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) telah mengajar beliau untuk menarik diri... kah kah kah !. sumber klik sini

INI YANG GUA BAYANGKAN KALAU BELIAU KALAH



hemmmmm..... cuba lu orang pula bayangkan apa yang akan dibuat oleh beliau selepas kalah dalam pru13... juga kekalahan tersebut diikuti kekalahan umno/bn diperingkat kerajaan pusat... gua rasa banyak betul persatuan yang beliau sertai akan sama berkubur dengan terkuburnya umno/bn... kah kah kah... umngok perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

2 ulasan:

  1. kalo aku rodok je ujung keris tu dlm idung dia..kembang kecut kembang kecut je ak tgk lubang idung dia!!..

    BalasPadam
  2. Yang pasti si katak ni akan hilang wang pertaruhan nye

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....