DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Rabu, 25 April 2012

SETIAUSHA AGONG UMNO... MARI MUZAKARAH CARI JALAN PENYELESAIAN... INI PERKATAAN UMNO KALAU DAH TERDESAK, SURUH DIA TAMBAH LAGI PERPADUAN, KAH KAH KAH !!.

S/U AGONG UMNO-SUMBER SINARHARIAN
Apa rasa nya bila lu orang dengar  Setiausaha Agung Umno merangkap Setiausaha Agung Barisan Nasional (BN) Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor mahukan pihak-pihak yang tidak berpuas hati dengan sesuatu isu agar tidak menjadikan kaedah ugutan sebaliknya tampil "bermuzakarah" bagi mencari jalan penyelesaian... sedangkan pihak-pihak tertentu kini dilihat menjadikan trend ugutan sebagai satu kaedah jika permintaan mereka tidak ditunaikan oleh pihak kerajaan... beliau dah mula rasa bahang beb selepas kenyataan yang sudah-sudah hanya kenyataan Umno yakin menang..kah kah kah !.

Sambil mengatakan "tidak faham mengapa harus menggunakan kaedah ugutan sedangkan yang membuat ugutan itu adalah seorang yang beragama Islam... dan sepatutnya kita boleh bermuzakarah dan berbincang bagi mengatasi sebarang masalah yang timbul kerana ada ketika pandangan mereka betul, mungkin kerajaan betul... semuanya boleh dibincangkan... sekiranya ada kesilapan... pihak kerajaan sentiasa bersedia untuk memperbaikinya... ini yang sepatut kita lakukan bukan dengan ugutan... Saya seorang manusia yang suka cari punca kerana ingin mengetahui kenapa perkara tersebut boleh berlaku".

PENGERUSI GERAKAN SELAMATKAN FELDA MAZLAN AIMAN
Kenyataan ini keluar selepas diminta mengulas kenyataan Pengerusi Gerakan Selamatkan Felda Mazlan Aliman... yang akan menggerakkan seluruh jentera pergerakan itu untuk bekerja sama dengan pergerakan globalisasi menentang Lynas dan Bersih mengadakan satu perarakan raksasa... yang bakal melibatkan 54 kawasan Parlimen di semua tanah rancangan Felda untuk menentang kerajaan jika 10 resolusi yang dicapai pada Konvensyen Hala Tuju minggu lalu bagi menyelesaikan isu-isu berkaitan Felda tidak diambil tindakan segera oleh kerajaan... dan antaranya ialah Isu penjualan 20 peratus kepentingan Felda kepada Syarikat Israel.

Menurut Saudara Mazlan Aliman "Antara perkara yang digariskan dalam resolusi termasuklah penyenaraian Felda Global Venture Holdings (FGVH) ditentang kerana didakwa terdapat penglibatan syarikat Yahudi yang merangkumi 20 peratus kepentingan Felda yang dijual...sekiranya masih tiada perubahan terhadap isu-isu itu... pihaknya akan menawarkan pakej yang sama kepada Pakatan Rakyat dan jika mereka bersetuju dengan resolusi itu, pihaknya akan memastikan parti itu menjadi kerajaan baru selepas Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13)".kenyataan ini yang membuat Setiausaha Agung Umno merangkap Setiausaha Agung Barisan Nasional (BN) mengeluarkan perkataan "Muzakharah".

Kalau lu orang rasa nak muntah ke atau nak ketawa ke lu buat lah beb... tapi itu lah yang biasa digunakan oleh Umno apabila merasa Umno/Bn akan tergugat... lagu Muzakharah dan Perpaduan serta Ketuaan Melayu ni akan didendangkan apabila Umno tergugat ataupun Pilihan Raya menjelang tiba... kalau sebelum-sebelum itu yang akan kedengaran lagu-lagu macam Semangat Kebangsaan... Cinta Malayasia... Saham untung... dan sebagainya asal umno/bn ada untung maka lagu-lagu tersebut lah yang akan dimainkan... yang terbaru ialah lagu Selamatkan Akidah yang Komporsernya Yb Hasan Ali Jati dan diterbitkan oleh Jalur tiga (JATI)...  kah kah kah !.


hemmmmm..... lu orang jangan terkejut apabila dekat dengan pilihan raya akan ada sultan-sultan yang digunakan oleh umno untuk mempermosikan muzakharah dan perpaduan melayu... sebab umno terpaksa menggunakan nya walaupun tahu pemikiran orang melayu bukan nya seperti zaman pra-sejarah yang letak calon katak ataupun taik lembu umno/bn boleh menang... kah kah kah... umno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee..... A B U.

2 ulasan:

  1. kesian.. isk!isk!isk!
    leleh airmata wa bro. sesih niii!

    BalasPadam
  2. lu jgn leleh nanti gua pun ikut sama... kah kah kah...

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....