DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Rabu, 25 April 2012

BERSIH 3.0, DATUK BANDAR BERI AMARAN KERAS BEB... KERAS APA BARANG DATUK... KAH KAH KAH !


Ini pengumuman dari Datuk Bandar Kuala Lumpur Tan Sri Ahmad Fuad Ismail memberi amaran kepada Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (BERSIH) dan penyokongnya bahawa tindakan keras akan diambil jika mereka meneruskan hasrat untuk berhimpun di Dataran Merdeka pada 28 April ini... mengatakan bertegas dengan keputusannya tidak membenarkan Dataran Merdeka digunakan untuk perhimpunan tersebut.


Dengan mengatakan "tindakan yang sama akan diambil sepertimana tindakan terhadap kumpulan mahasiswa anti-PTPTN yang 'berkampung' di tempat yang sama seperti Anti-PTPTN... contoh yang sama juga kita akan ambil jika mereka melanggar undang-undang... tiba masanya tindakan akan kita ambil... untuk menjamin keselamatan... kita serah kepada polis... Bagilah kita bekerja juga" katanya dalam sidang media selepas bertemu dengan delegasi BERSIH di pejabatnya hari ini.


Apa barang yang keras Datuk... Datuk jangan nak gertak-gertak orang... Datuk ingat ini zaman Pra-sejarah ke... datuk jadi Datuk Bandar Kuala Lumpur di tahun 2012... sekarang bukan dizaman Kesultanan Melayu Melaka atau Zaman Inggeris Penjajah yang Datuk Bandar pun umpama Raja... dengan menggertak peserta BERSIH 3.0 macam budak-budak... Datuk memperlihatkan kebodohan Datuk... Datuk hanya penjawat awam yang makan gaji hasil dari cukai rakyat.


Kalau tak bagi cakap aje tak bagi... yang nak gertak Peserta BERSIH 3.0 apa hal Datuk... jangan ingat boleh ambil tindakkan terhadap Perserta BERSIH 3.0 sama seperti yang diambil terhadap Peserta Hapus PTPTN... yang bilangannya pada masa itu tak sampai 10 orang pada masa itu... ini menunjukkan berita Anggota Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) menangkap Perserta Hapus PTPTN mungkin betul... dan  ini menunjukkan Anggota DBKL dah nak jadi Anggota Polis hasil arahan Datuk mungkin betul.


hemmmmm..... dia ingat peserta bersih 3.0 macam gerai haram tepi jalan yang boleh anggota penguatkuasa dbkl angkut dengan lori kot... ini betul-betul datuk bandar paling banggang dalam sejarah datuk bandar kuala lumpur... kalau nak jadi barua umno pun jangan nampakkan sangat... buat aje macam datuk-datuk bandar yang lepas... kah kah kah... umno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee... A B U.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....