DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Isnin, 23 April 2012

PILIHAN RAYA BERASINGAN DUN SELANGOR, ULASAN NOH OMAR MACAM ORANG MEROYAN BEB, KAH KAH KAH !

Kalau membaca ulasan yang dibuat oleh Tindakan Timbalan Pengerusi Umno Selangor, Datuk Seri Noh Omar berkenaan Pakatan Rakyat (PR) memutuskan Negeri Selangor tidak akan menyertai Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13)... ia jelas menampakkan kerisauan Umno/Bn Selangor keseluruhan nya apabila mengkritik tindakkan tersebut walaupun mengatakan PR takut angin perubahan Barisan Nasional (BN) di Negeri Selangor.

Dengan berkata "Tindakan tersebut umpama mencari alasan... dan ini sememangnya cara PR dan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim lari dari kenyataan sebenar... keputusan terbaru PR ini bercanggah dengan pendirian Kerajaan Negeri yang memutuskan untuk menyertai PRU13 selepas enam bulan pertama, 2012... Ini bukti PR takut berhadapan dengan rakyat... kerana kita telah nampak angin perubahan bertiup kencang di Negeri Selangor.

Tambah beliau lagi "Oleh kerana sekarang sudah memasuki April dan masih belum nampak pilihan raya akan diadakan... maka Anwar mencari alasan lain untuk tidak menyertai PRU-13... Ini semua gimik untuk menarik perhatian rakyat dari hakikat sebenar bahawa di Selangor ini mereka tidak dapat menahan angin perubahan ini... tidak hairan tindakan PR yang selalu menukar kenyataan untuk menyelamatkan diri kerana tindakan tersebut dilakukan untuk mengekalkan kuasa di Negeri Selangor".

Menurutnya lagi "PR kini tidak lagi mempunyai kumpulan sokongan untuk digunakan dalam pilihan raya... ini kerana kumpulan seperti Hindraf telah sedar dan beralih sokongan.... golongan India kini sudah kembali menyokong BN, terbaru lebih 5,000 orang India hadir dalam program saya di Taman Sentosa"... beliau berkata demikian ketika mengulas kenyataan Anwar bahawa Negeri-negeri di bawah PR terutama Negeri Selangor berkemungkinan besar tidak menyertai PRU-13, sekiranya daftar pemilih masih diragui.

Walaupun begitu keadaan nya Datuk... bukan kah itu eloklah pada Umno/Bn yang mana rakyat akan ada masa lagi kembali kepada Umno/Bn... jadi kenapa nak sebok-sebok akan perkara itu... lagi pun ia bukan nya menjadi kesalahan didalam undang-undang dan Perlembagaan... kecualilah ianya melibatkan perkara rasuah dan penyelewengan sepeti kes NFC... ini hanya melibatkan PRU berasingan Pusat dan Negeri yang sememangnya diboleh dalam Perlembagaan... ataupun Datuk yang mula rasa panas dengan perkembangan ini... kah kah kah !.

Kenapa gua kata begitu Datuk... kerana sebelum ini Datuk dikatakan antara Individu yang akan menjadi calon Menteri Besar (MB) jikalau Umno/Bn mampu menawan kembali Negeri Selangor dalam PRU13 nanti... itu perancangan jikalau PRU13 serentak antara Parlimen dan DUN Selangor...dan tentunya Datuk akan dicalon untuk bertanding di salah satu Kerusi DUN yang ada di dalam Parlimen Tanjung Karang yang Datuk wakili sekarang... tetapi jika PRU berasingan antara Pusat dan Negeri sudah tentu harapan Datuk untuk menjadi MB Selangor adalah bertambah tipis lagi... kenapa ?.

Kerana sudah tentu PRU Pusat akan terlebih dahulu diadakan... tak kan Datuk tak bertanding di Kerusi Parlimen jika PRU Pusat terlebih dahulu... atau Datuk sanggup mengambil risiko memberi laluan orang untuk bertanding dalam PRU dengan menyerahkan kerusi Parlimen Tanjung Karang... sambil Datuk menunggu DUN Selangor dibubarkan dan bertanding dalam salah satu Kerusi DUN dalam Parlimen Tanjung Karang... itu pun kalau Parlimen Tanjung Karang dimenangi oleh Umno/Bn atau pun Kerajaan Pusat masih diterajui oleh Umno/Bn... kalau sebalik nya jangankan calon MB bagi Datuk... calon untuk Kerusi DUN pun belum tentu Datuk, kah kah kah !.


Kepada penchacai yang duduk dikiri kanan beliau... harap-harap lu orang dah boleh isi borang untuk jadi kepada penchacai  pemimpin umno yang lain... kerana hayat beliau sebenarnya sama dengan Ketua Wanita Umno yang tak menyambung Jawatan Senator yang sudah habis tempoh... cuma beliau terselamat kerana ada lagi orang boleh dipertanggungjawapkan selain beliau... tetapi cara beliau menjawap apabila kes NFC mula-mula diketengahkan jelas menampakkan antara Keterlibatan ataupun Kebebalan beliau... yang pasti beliau sepatutnya mengikut jejak Ketua Wanita Umno... kah kah kah !.


hemmmmm..... gua rasa kalau beliau tak bertanding atau pun tak jadi yb... beliau layak untuk menyerytai kepimpinan waris malaya atau pun jadi pengikut waris malaya... bukan apa teringatkan kejadian di kajang selangor... semasa menghalau sekumpulan kaum cina yang nak berjumpa hj najib... cuba lu orang tengok muka beliau dengan samseng jalan kebun... gua rasa macam ada pertalian saudara aje... kah kah kah... umno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee..... A B U.

5 ulasan:

  1. Gambar bawah tu aku rasa dia sanggup mati kerana mempertahankan aqidah umno beb.Itu pun aku teka mengikut raut muka dia tu he heh eh

    BalasPadam
  2. Tuan, ada pesanan dari sahabat hati muda:

    Hati MudaApr 23, 2012 06:15 AM

    Satu lagi sampaikan salam wa kepada bro Mat Indera Sipejuang.. bagitau dia wa dah 4 ari tak dapat masuk blog dia. Ada content warning dari google chrome. wa tak jadi masuk_ wa patah balik takut kena virus. Dulu wa tak boleh masuk tukar tiub dan biaqpila. Skrg dah ok.

    BalasPadam
  3. Muka kalau hodoh ...memang tak boleh ubah ....tapi kena yakin,,,perangai buruk, inshaAllah boleh berubah dengan perbanyakan keinsafan berdoa serta solat

    BalasPadam
  4. Yang kat bawah dan atas tu bezanya yang bawah memang budak bangang biul harap badan yang besar otak kecik tak bolih guna bodoh macam telor , batang masuk telor bebulu diluar kah kah kah.

    BalasPadam
  5. Noh dah berangan nak jd MB kalau BN balik berkuasa!Harap2 tangan tak bau tahi!Parliament tak dapat kerusi Negeri terlepas.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....