DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Selasa, 3 April 2012

PEMANDU MESTI DI TUKAR KALAU TAK BERHEMAH ATAU MABUK, TAPI MANA ADA PEMANDU MENGAKU TAK BERHEMAH DAN MABUK... KAH KAH KAH !

Dengan mengibaratkan Pemimpin sesebuah Negara seperti Pemandu Kenderaan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Haji Najib... mungkin boleh diterima kata-kata beliau tersebut, namun dengan melarang pemandu kenderaan dari di tukar jelas ia bagi menyelamatkan diri dari di tukar semasa Pilihan Raya Umum ke13 (PRU13) yang bakal menjelma sama ada cepat atau lambat.

Mungkin bagi Pemandu yang berhemah dan berdisiplin memang wajar dikekalkan demi menjamin perjalanan yang selamat untuk sampai ke distinasi tujuan... akan tetapi bagaimana dengan Pemandu yang mabuk dan kalau tak mabuk pun ia bukan antara Pemandu berhemah dan berdisiplin... dalam erti kata pemandu suka melanggar peraturan jalan raya dan tak secara langsung akan menyusahkan pengguna jalan raya yang lain.

Bagi rakyat Malaysia ia bukan sekadar bereksperimen untuk menukar Pemandu yang dirasakan memang tidak berhemah dan tidak berdisiplin.... serta ditambah lagi Pemandu tersebut adalah Pemabuk Tegar yang sudah berberapa kali disaman dan  juga menjadi punca kepada Kemalangan Maut semasa Pemandu tersebut memandu... ini pasti tidak dibiarkan oleh penumpang yang waras dan hanya penumpang mabuk dan gila saja yang membiarkan pemandu tersebut memandu.

Kepada penumpang dan bakal penumpang kenderaan... kau orang pilih lah sendiri pemandu macam mana yang kau orang nak... sama ada pemandu yang terbukti tak berhemah dan pemabuk tegar iaitu Umno/Bn yang penuh dengan rasuah dan penyelewengan tapi selama ini disukai oleh penumpang penyokong umno/Bn yang sama perangai dengan pemandu tersebut.... atau pemandu berhemah iaitu Pakatan Rakyat (PR) dan sudah terbukti berjaya di Negeri dibawah PR walaupun perjalanan nya pendek.

Sudah menjadi lumrah dunia memang tiada pemandu mabuk yang mengaku mabuk umpama tiada orang gila mengaku gila... hanya yang waras tahu siapa pemandu mabuk dan siapa orang gila dan ini tiada diketahui oleh penumpang yang sama mabuk atau orang yang sama gila... dan yang menjadikan keadaan bertambah gawat apabila pemandu mabuk dan gila menuduh orang lain mabuk dan orang lain gila macam dia... kah kah kah !!!.


hemmmmm..... konon nya bagi memastikan Malaysia dapat mencapai status negara maju dalam tempoh lapan tahun akan datang, negara memerlukan pemandu yang cekap supaya dapat menggabung jalinkan segala faktor... umpama perompak bergabung dengan penyamun bagi memudahkan kerja-kerja penyelewengan kah kah kah... umno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee..... a bu.

1 ulasan:

  1. pemandu yag dok ada la ni main ikut suka jer potong kat double line, cilok kat traffic light, mabuk(kuasa), speeding kat sekolah dan hospital dan memang patut kena saman. Malah lebih sesuai kalau lesen digantung terus. Bagi kat driver lain yang baru lulus kat diving school(negeri2 Pakatan) dgn cermerlang..
    keh keh keh keh keh keh...

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....