DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Khamis, 5 April 2012

BILA DENGAR BERSIH 3.0 AKAN MENYUSUL "KJ" DAH JADI "KECUT JERUK" BEB... KAH KAH KAH !

SEBELUM MENJADI JERUK IANYA MESTI DIKECUT

Bila mendengar saja Bersih 3.0 akan diadakan dengan secara spontan MP Rembau,Yb Khairy Jamaluddin yang juga Ketua Pemuda Umno Malaysia berkata BERSIH 2.0 tiada sebab untuk mengadakan perhimpunan Bersih 3.0 kerana kebanyakan tuntutan NGO itu telah ditangani oleh jawatankuasa terpilih khas parlimen (PSC)... yang mana menurutnya tujuh daripada lapan tuntutan untuk pilihan raya bersih dan adil itu telahpun dimasukkan dalam syor PSC.

Tambah beliau "Satu perkara sahaja yang tidak dimasukkan ialah tempoh kempen minimum 21 hari... semua yang lain telah ditangani, termasuk penambahbaikan yang dijanjikan dalam penggal selepas ini... keputusan tersebut "tidak ikhlas" dan menampakkan BERSIH 2.0 bersekongkol dengan pembangkang untuk menjadikan isu pilihan raya menjadi lebih rumit dan perhimpunan itu merupakan satu usaha untuk memanipulasi isu pilihan raya adil untuk agenda lain" katanya ketika dalam perbahasan di Dewan Rakyat semalam.


Macam mana beliau tak risau kerana beliau terpaksa menghimpunkan pula Patriot yang Tak Patriot yang jumlah nya cukup tak menggalakkan walaupun dipromosikan seluruh Negara dan menggelarkan kumpulan tersebut Patriot... namun apabila hari perhimpunan yang ramai memakai baju Patriot ialah mat-mat Indon dan mat-mat Bangla yang diangkut entah dari mana.... dan inilah yang membuatkan Ketua Pemuda Umno merangkap Ketua Patriot menjadi orang yang paling susah hati bila mendengar perkhabaran Bersih 3.0 akan berhimpun duduk di Dataran Merdeka pada 28 April 2012.


Mungkin beliau patut menyesal kerana sebuk mencampuri program orang lain dimasa Bersih 2.0 dahulu... atau pun belajar buat program sendiri tanpa menumpang mencari popularity di program orang lain, tapi seperti yang diketahui Parti Umno dan Pemimpin Umno mana tahu buat Program sendiri untuk melibatkan rakyat ramai... yang Umno dan Pemimpin nya tahu hanya lah menumpang program orang... sama seperti mengaku pejuang kemerdekaan sedangkan berjuang pun Umno dan Pemimpin Umno jauh panggang dari api.


Namun mengaku berjuang dan bernasib baik di ikhtiraf pejuang hanya kerana Umno dilahirkan oleh Inggeris Penjajah... serta berjaya menghilangkan nama Pejuang-Pejuang sebenar kemerdekaan dengan bantuan Bapa Inggeris Penjajah Umno itu melalui fitnah dan pecah perintah iaitu perancangan Inggers Penjajah yang perancangan tersebut di ikuti dan diteruskan oleh Umno dan Pemimpin Umno selepas kemerdekaan hingga lah sekarang... yang mana boleh di ibaratkan fitnah umpama makanan harian Umno dan Pemimpin mereka Dulu Kini Dan Selamanya... keh keh keh !!!.


hemmmmm..... cuba lah bayangkan umno sebagai pembangkang membuat program... sedangkan semasa jadi kerajaan pun program sukar untuk memanggil orang hadir macam mana agak nya bila jadi pembangkang tanpa pengikut... kalau ada pun yang hadir mungkin sikatak perkasam, kah kah kah.... umno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee..... a b u.

3 ulasan:

  1. Lu apa tahu kj. Pnb abis harta lah

    BalasPadam
  2. gaambaq tu best bro.. melayu baru dalam umno ke tu? etnik bangla.

    BalasPadam
  3. Betul lah bro... spesis baru umno... kah kah kah !

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....