DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Sabtu, 7 April 2012

MARI KITA DENGAR TIMBALAN KETUA WASSATIYAH SERU UMAT ISLAM CONTOHI PERIBADI RASULULLAH SAW, KAH KAH KAH !.


Bukan nak memburukkan peribadi seseorang... namun kalau yang menyeru nya hanya untuk menipu dan mencari pengaruh bagi memenangi Pilihanraya Umum ke13 (PRU13) yang akan tiba... rasanya cakap Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin merangkap Timbalan Ketua Wassatiyah yang Ketuanya ialah Datuk Seri Hj Najib wajar dipertikaikan apabila beliau menyeru umat Islam supaya menjadikan sejarah dan keperibadian Rasulullah sebagai panduan untuk mengharungi dunia serba mencabar pada masa ini.


Kalau megikut kata Timbalan Ketua Wassatiyah Tan Sri Muhyiddin, yang juga Ketua Bahagian Umno Pagoh "Soal akhlak, budi pekerti serta moral tinggi amat penting untuk hidup bahagia dan sejahtera tanpa mengira zaman... kehidupan kita pada masa ini berhadapan dengan masalah sosial yang tinggi... sehubungan itu kita tidak boleh mengabaikan soal akhlak dan moral kerana jika tidak... kita akan hanyut dalam arus globalisasi" katanya ketika berucap pada majlis sambutan Maulidur Rasul Umno Bahagian Pagoh di Masjid Felcra Bukit Kepong dekat Muar malam tadi.


Sapatut nya ucapan beliau disampaikan semasa Persidangan Tahunan Umno yang lalu khususnya untuk didengar oleh Perwakilan Umno yang biasanya terdiri dari Ahli Majlis tertinggi serta Ketua-Ketua Sayap Parti dan Ketua-Ketua Umno Bahagian... yang mana mereka-mereka ini selalunya memberi masalah terhadap Negara yang terbukti hasil dari tidak mengikuti dan mengamalkan keperibadian Nabi Muhammad Rasulullah SAW yang sepatutnya menjadi contoh Umat Islam.


Mungkin kau orang semua dah tengok dan tahu siapa beliau dan keluarga beliau... sejarah beliau semasa menjadi Menteri Besar Negeri Johor dan sejarah beliau semasa menjadi Menteri Pertanian... yang mana kemelut Projek Lembu NFC adalah diluluskan dimasa belaiu menjadi Menteri Pertanian... mungkin bukan beliau seorang yang mempunyai kuasa meluluskan Tender NFC... namun yang pasti beliau salah seorang dari Pemimpin Umno yang menjadi Kerajaan... yang boleh meluluskan Tender Projek NFC.

Bagi Penchacai kelas Penyokong Membabi Buta (kononya ini dari orang-orang yang mempunyai semangat umno tahun 46... namun orang-orang ini lupa umno 46 dah mampus dan yang ada hanya Mayat yang diawet menjadi Mumia) dan Penchacai kelas Terpilih (biasa nya dari orang-orang yang rapat dengan pemimpin umno dan mendapat sesuatu habuan hasil dari menjadi Penchacai)... kau orang hanya umpama Mesin Penyambung Nadi bagi Nyawa yang dah nak mampus hanya kerana Nyawa yang dah nak mampus itu Umpama Orang yang kaya dan mampu membayar kos Mesin Penyambung Nadi... kah kah kah !.


hemmmmm..... sebab itu tun madey kata yang ada dalam umno kebayakkanya bodoh.... dan sebab itu juga beliau suruh umno jangan sekat yang bijak pandai untuk memasuki umno... namun sayang sekali apabila kebanyakkan yang bijak pandai sudah menyampah dan nak muntah dengan umno... uuweekss... kah kah kah... umno perkasam jati... betul-betul meloyakan... heeeee.... a b u.

1 ulasan:

  1. Salam Bro ..

    Harap dapat link kan ghaflah.blogspot.com .. thanks

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....