DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Isnin, 16 April 2012

LAWAK LAWAK... TUN MADEY KATA DSAI PELUPA, TAPI TUN MADEY LUPA YANG DIA PUN LAGI PELUPA, KAH KAH KAH !

Memang menjadi resam dunia apabila tak banyak orang yang lupa mengaku dia lupa... ataupun lebih teruk lagi apabila sipelupa mengatakan orang lain pelupa umpama orang nyanyuk mengatakan orang lain tanpa menyedari diri dia sendiri yang nyanyuk... mungkin ini perumpamaan yang tepat ditujukan kepada Mantan Pemimpin kebanggaan Mazhab Umno, Tun Madey yang cuba memberi bantuan pernafasan kepada Umno... yang kini di ibaratkan seperti nyawa dihujung tanduk dalam usha mempertahankan pemerintahan Umno/Bn sebagai Kerajaan Pusat.

Dalam usha tersebut beliau dilihat banyak mengeluarkan kenyataan bagi mempertahankan Umno/Bn yang kadang-kadang terlihat akan kenyatan tersebut memakan diri beliau dan Umno/Bn sendiri... tapi siapa tak kenal Tun Madey... Pemimpin Umno yang pandai bercakap berbelit-belit walaupun dalam bidang Agama Islam yang bukan bidang beliau... namun bagi Penyokong Umno beliau pernah di ibaratkan seperti Khalifah Alaf Baru bagi Umno... walaupun segala tindak tanduk dan kenyataan beliau walaupun tak 100 peratus bercanggah dengan Islam... tapi rasa 90 peratus sudah ada dalam tangan beb.

Kalau dihimpunkan dari dulu kini entah berapa banyak kenyataan bagikan pelajaran kepada ahli Umno oleh beliau yang mengatasi segala ilmu yang pada mereka-mereka yang lebih faham dan diakui kepandaian ilmu Agama Islam oleh rakyat dan masyarakat luar... maka hari ini ilmu dan pengajaran beliau telah menjadi ikutan oleh ahli Umno serta penchacai yang tak malu dan segan menggunakan ayat Al-Quran dan hadis untuk mencipta fitnah... hasil dari pengajaran dari Tun Madey yang umpama Khalifah Mazhab Umno Alaf Baru.

Berbalik kepada tajuk diatas dimana beliau mengatakan Datuk Seri Anwar Ibrahim (DSAI) sebagai pelupa kerana dikatakan orang yang meluluskan Ceti Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) semasa menjawat jawatan Timbalan Perdana Menteri serta Menteri Kewangan Malaysia tahun 1997... yang kononya bukan beliau mencadangkan tapi atas daya usha DSAI... namun tiada pula usha beliau selaku Perdana Menteri dan Menteri Kewangan untuk memansuhkan Ceti PTPTN selepas ketiadaan DSAI didalam Kabinet dan Kerajan kerana dipecat.

Apa yang menghairankan lagi apabila DSAI mencadangkan pemansuhan Ceti PTPTN dan digantikan dengan Pendidikan Percuma... maka timbul pula Pemimpin Umno/Bn mempertahankan Ceti PTPTN yang kalau menurut Pemimpin Wassatiyah Datuk Seri Hj Najib (PWDSHN) boleh menjadi beban kepada Negara dengan memberi Pendidikan Percuma... jadi dimanakah lojik nya segala hujah yang mengatakan cadangan Ceti PTPTN adalah daya usha DSAI yang umpama tanpa persetujuan Kabinet yang pada masa itu PWDSHJ sebagai Menteri Pelajaran Malaysia.

Yang terbaru menguatkan lagi yang Tun Madey Pelupa ialah apabila mengatakan "Tiada pelajaran percuma bagi pengajian di institusi pengajian tinggi di negara ini seperti mana yang boleh diperoleh di negara-negara maju lain... biarlah mereka negara-negara luar yang kaya, mereka boleh bagi pendidikan secara percuma... Kita boleh mansuhkan PTPTN, tapi orang yang minta mansuh sahaja terlibat... Orang yang tidak minta PTPTN dimansuhkan, kita boleh bagi" katanya pada sidang media selepas sambutan Hari Pengasasan Ke-28 Universiti Utara Malaysia (UUM), di Sintok, Kedah DA.

Pelik tak kalau dibaca kenyataan Tun Madey ini dan semua kenyataan Pemimpin Umno serta Penchacai Umno yang mempertahankan Ceti PTPTN walaupun mengatakan DSAI adalah individu yang meluluskan penubuhanya... yang seolah-olah tanpa dibawa ke Masyuarat Kabinet untuk dibincangkan... tapi masih hendak mengguna pakai Ceti PTPTN dan menggambarkan keadaan Ekonomi Negara yang akan menuju Muflis akibat dari Penghapusan Ceti PTPTN... Pelik Bin Ajaib juga bila mendengar kenyataan Puak-Puak Umno yang cuba membodohkan Rakyat namun ianya menampak kebodohan Puak-Puak Umno dan Penchacai, kah kah kah !!!.


hemmmmm..... apalah sebab umno mempertahankan ptptn susah nak diagak... namun yang pasti kalau tiada keuntungan kepada umno tak kan nak mempertahankan bagai nak gila beb... kerana perangai umno dengan bapa mereka inggeris penjajah sama aje membuat fitnah, mengaku diri baik, merompak harta rakyat dan bla bla bla bla bla... kah kah kah... umno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee..... a b u.

7 ulasan:

  1. Aku rasa dengan ptptn, ramai orang boleh sambung belajar walau pun tak berapa layak. So, bolehlah kolej swasta/universiti swasta hidup. Yuran pengajian punyalah tinggi tapi facility ciput. Yang kenyang, adik beradik umno dan yang ada share dalam institusi terbabit...Mereka ni bukan kesah sangat apa nak jadi dengan student yang keluar nanti. Kalau ptptn x ada, lingkupla kolej/universiti tersebut sekali dengan kaum kerabatnya. Boleh sesape tolong dedahkan siapa/company mana yang terlibat??? Jika ada..

    BalasPadam
  2. itu baru pengajian tinggi. pengajian vokasional dimansuh sebab nak bagi kwn2 makan gak. tutup sekolah vokasional buka sekolah vokasional swasta. duit skm anta kat sekolah2 tersebut. pungkoq sungguh.

    BalasPadam
  3. Masalah Besarnya diMalaysia ini Institutsi Pendidikan dan menjadi Lombong Emas untuk sang Penguasa dan Kroniesnya.Pertumbuhan pelbagai Kolej Swasta dengan pelbagai jenis kursus,bagaikan cendawan tumbuh selepas hujan.Kesannya banyak lulusan yang berkerja sesuai dengan kelulusan dan kemahiran masing-masing.Kemasukan pelajar luar juga amat merungsingkan.Kebanyakan mereka bukan untuk menuntut ilmu,tetapi menyelinap masuk menjadi kaki sundal dan gengster.Penguatkuasaan hanya sehangat taik ayam,mana boleh terlalu tegas,nanti bisnes terjejas,rugi perlaburan jutaan ringgit.Ekspo pendidikan selalu dibuat diluar negara,bersama-sama pembodek umnobn,kebanyakannya adalah tipu dan merapu.Jikalau kita mempunyai Standard Pendidikan Bertaraf Dunia.Tidak perlulah lagi kita menghantar pelajar kita Keluar negara.Banyak Dongeng dari Reality.

    BalasPadam
  4. madey tu bukan lupa tapi buat2 lupa, sok sok dia kata yg luluskan pojek2 anak2 dia bukan dia tapi anwar..mamak pedukang kaki belit no 1..sami bellu pon dia putaq abis

    BalasPadam
  5. saye nie mamak.mamak ini,india muslim.saya ini penyokong pas.jadi cakap biar elok.islam ini bersaudara.tunjukkan contoh yang baik.

    BalasPadam
  6. Tanpa Nama diatas...
    Saya mewakili sahabat diatas memohon maaf jika perkataan Mamak tu menyinggung perasaan Tuan...
    Mungkin yang dimaksudkan Sahabat diatas kepada Mamak yang tak mengaku Mamak... Namun mungkin Saudara adalah Keturunan Mamak yang mengaku Mamak... dan semesti nya kita dalam Islam tiada membezakan sesama keturunan... Mohon dimaafkan Sahabat diatas.

    BalasPadam
  7. Nampak dah, pro PR pun masih ungkit2 lagi pasal perkauman. Lepas tu tuduh UMNO pulak perkauman.. Sama ja PR & BN ni.. Lebih baik Sabah & Sarawak diperintah oleh Sultan Brunei saja dulu daripada diperintah semenanjung..

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....