DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Isnin, 19 Mac 2012

TAN SRI KADIR SAHKAN BELIAU MAHU MENCABUT NYAWA UMNO... KAH KAH KAH !

Akhirnya Pemimpin veteran Umno yang juga bekas menteri kabinet Tan Sri Abdul Kadir Sheikh Fadzir hari ini meletakkan jawatannya selaku ahli parti... ini setelah dakwaan beliau yang Umno membeli undi telah dijadikan bahan kecaman oleh ahli dan pemimpin Umno terhadap beliau.

Menurut nya "Pada hari ini saya telah pun mengirim surat kepada Setiausaha Agong Umno Malaysia untuk meletakkan jawatan selaku ahli Umno Malaysia mulai hari ini" katanya dalam satu kenyataan media ringkas... beliau menjadi ahli Umno dan memegang jawatan dalam parti Umno sejak tahun 1956 sehingga sekarang iaitu selama 56 tahun.

Beliau juga pernah menjadi exco Pemuda Umno selama 10 tahun dan Ahli Majlis Tertinggi Umno selama 24 tahun di samping jawatan-jawatan lain seperti Ketua Pemuda Umno Negeri Kedah dan beliau juga menjadi Ahli Pentadbiran Kerajaan Malaysia sekitar 30 tahun, selaku Setiausaha Politik, Setiausaha Parlimen, Timbalan Menteri dan Menteri... antara kementerian yang pernah diterajuinya termasuk Penerangan dan Pelancongan.

Sekarang beliau adalah Timbalan Presiden Angkatan Amanah Merdeka (AMANAH) yang Presiden nya ialah Tengku Razaligh Hamzah (Ku Li) merangkap Ahli Parlimen Gua Musang-Kelantan yang juga bekas Naib Presiden Umno serta bekas Menteri Kewangan Malaysia... Amanah juga dianggotai oleh Ahli Parlimen Pandan-Selangor yang juga bekas Presiden MCA serta bekas Menteri Pengangkutan Malaysia.

Apa kesan dan akibat dari keluar Umno oleh beliau kepada Umno kususnya Umno Negeri Kedah belum dapat dipastikan... namun yang pasti cita-cita Umno untuk menawan kembali Negeri Kedah dari Pakatan Rakyat (PR) boleh dianggap impian terkubur yang hanya impian dan angan-angan yang jauh dari jangkauan Umno... mungkin yang patut Pemimpin Umno fikirkan sekarang ialah bagaimana hendak mempertahankan kerusi-kerusi DUN dan Parlimen yang dimenangi dalam PRU12... kah kah kah !!!.


hemmmmm..... perkembangan ini membuatkan tun madey tak tidur malam memikirkan nasib anak beliau dalam pru13 nanti... yang hajat dihati mahukan anak menjadi perdana menteri sebelum beliau menutup mata... namun nampak nya mata beliau mungkin tak tertutup kerana dik hajat yang tak kesampaian... sedih... hu hu hu !!!... umno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee..... a b u.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....