DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Sabtu, 17 Mac 2012

TAN SRI ABDUL KADIR TOLONG MALAIKAT MAUT CABUT NYAWA UMNO... KAH KAH KAH !!!

Dengan nada yang bersahaja campur keyakinan Setiausaha Agung Umno Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor menegaskan... parti Umno dan juga Barisan Nasional (BN) tidak pernah dan tidak ada keperluan untuk membeli undi pada pilihan raya umum... ye ke... kita gelak dulu mendengarkan kata-kata Setiausaha Agung Umno ni kah kah kah !!!.

Beliau hari ini menafikan dakwaan Tan Sri Abdul Kadir Sheikh Fadzir yang juga bekas Menteri Penerangan... dan masih menjawat Jawatan Bendahari Umno bahagian Kulim-Bandar Baru... Tengku Adnan berkata... "bekas anggota Kabinet itu seharusnya mengadakan perbincangan dengan parti jika ada sesuatu yang tidak kena".

Menurut beliau lagi "Lembaga Disiplin Umno sedang mengumpul maklumat dan bukti berhubung isu  Tan Sri Abdul Kadir yang dilaporkan mendakwa BN membayar pengundi kawasan Parlimen Kulim-Bandar Baharu pada Pilihan Raya Umum (PRU) 2008... siasatan dibuat bagi memastikan sama ada benar atau tidak veteran Umno itu mengeluarkan kenyataan tersebut... kalau betul kita (lembaga disiplin) akan ambil tindakan".

Apa pulak tak betulnya... dah memang Tan Sri Abdul Kadir yang mengaku berkata begitu... dan kata-kata itu juga di ulangi beliau semasa pertemuan dengan sekumpulan pemimpin Umno Bahagian Kulim-Bandar Baru pada 19 Februari lalu... yang sudah tentu adik beliau Datuk Aziz Sheikh Fadzir yang juga Ketua Umno Bahagian Kulim- Bandar Baru turut ada bersama.

Sebenarnya Umno bukan nak siasat betul ke tidak kata-kata Tan Sri Abdul Kadir... yang Umno nak siasat ialah apa risiko nya kalau Tan Sri Abdul Kadir di jatuhkan hukuman oleh Lembaga Disiplin Umno... 1Malaysia dah tahu yang beliau mengeluarkan kata-kata tersebut... tapi Setiausaha Agung Umno Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor masih kata nak siasat... kah kah kah !!!.

Kenapa lah Umno ada Setiausaha Agung yang macam ni... lambat dengar berita... orang lain dah tahu dia masih nak siasat... ataupun saja-saja buat kata tak tahu kot... ialah yang nak dikenakan tindakkan pun ada pengikut mungkin tak seramai pengikut Datuk Hassan Ali... kerana pengikut Datuk Hassan telah menentukan kemenangan PAS dalam PRU12... kalau tak kerana beliau PAS tak menang di Selangor... patut pun beliau perasan habis... kah kah kah !!!.


hemmmmm..... hanya ada dua pilihan untuk lembaga disiplin umno... gantung atau buang... tapi lantak hampa lah umno oiii... kerana lagi hampa bergaduh lagi cepat lah umno terkubur terkubur... kah kah kah !!!... umno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee..... a b  u.

1 ulasan:

  1. Cara pemikiran orang UMNgOk Be-eNd memang mcm tu...lambat mcm lembu!

    Lembu pun lebih cerdik dari UMNgOk sebab duit lembu boleh dapat kondo kat bangsar; Spore dan Kazakstan...

    UMooooooooooooooooooooooNO.....!

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....