DIA RELA MEMPERTAHANKAN NYAWA DEMI MEMPERJUANGKAN HAK KEMERDEKAAN SEBUAH NEGARA YANG TERBELENGGU OLEH RANTAI PENJAJAH... JUSTERU ITU NAMA MAT INDERA SEWAJARNYA DIABADIKAN SEBAGAI PEJUANG DAN BUKAN PETUALANG... PETITKAN DARI BUKU PENGUKIR NAMA JOHOR DT... TERBITAN YAYASAN WARISAN JOHOR (YWJ)

SAHABAT

.

.

.

.

.

.

.

.

Terkini

get this widget here

Ahad, 4 Mac 2012

KU LI KATA "SELESAIKAN ISU ROYALTI MINYAK KELANTAN". BARU HJ NAJIB BOLEH CERITA SELESAIKAN MASALAH RAKYAT KELANTAN !

Walaupun ia hanya rakaman temubual dengan Tengku Razaligh Hamzah (Ku Li) yang dirakamkan oleh Astro Awani seminggu yang lalu... namun ianya baru saja disiarkan oleh saluran tersebut... dan semalam Datuk Seri Hj Najib (DSHN) ke Negeri Kelantan Darul Naim dan berjanji akan menyelesaikan masalah Rakyat Kelantan jika Umno/Bn diberi mandat memerintah.

Semasa lawatan Perdana Menteri DSHN ke Negeri Kelantan semalam... beliau telah meminta rakyat Kelantan memberi mandat kepada kerajaan BN untuk memerintah negeri ini pada PRU13... ini bagi membolehkan BN menyelesaikan masalah yang konon nya dihadapi Rakyat Kelantan selama di bawah pemerintahan Pas sejak tahun 1990 lagi.

Menurut Pemimpin Veteran Umno Kelantan itu semasa temuramah  di Awani... "Barisan Nasional (BN) perlu menyelesaikan isu royalti petroleum yang dituntut oleh Kerajaan Negeri Pimpinan Pas sebelum PRU13... isu tersebut yang kini didengar oleh mahkamah... adalah isu utama yang perlu diselesaikan jika BN mahu meningkatkan peluang mendapat mandat Rakyat Kelantan".

Tambah beliau lagi "Saya nak ingatkan kita tak boleh nak kata ini tuntutan Pas... bukan tuntutan Pas... kebetulan saja Pas mendapat mandat dan menubuhkan kerajaan di negeri Kelantan tetapi ramai juga orang yang menyokong Umno di sana... kerana itu satu hal yang begitu terlekat di hati orang Kelantan dan Umno/BN perlu menyelesaikan isu tuntutan royalti minyak memandangkan ia sudah sebati dengan Rakyat Negeri Pantai Timur itu".

"Jadi kalau kita tak layan macam mana kita nak cari dia nak sokong kita... jadi ini satu faktor yang besar... kita tak boleh nak ketepikan kepentingan dia dan tiba-tiba kita nak dia sokong kita...jadi kalaulah dekat pilihan raya baru kita nak tunjuk muka... saya rasa kita tak laku... apatah lagi ada orang yang berceramah malam siang... selalu dengan mereka... kita hanya datang bermusim susah kita nak mengatasi pengaruh yang ditanam mereka mendekati rakyat umpamanya... dan politik bermusim hanya menyebabkan hubungan rakyat dan pemimpin renggang".

Umno/Bn sebenarnya tiada niat hendak memberi royalti tersebut... ini kerana pemimpin umno tahu jikalau royalti diberi... Negeri Klantan akan maju dibawah Kepimpinan Pas... dan ini yang mereka tak mahu... kerana kalau Negeri Kelantan Maju ianya adalah mala petaka bagi Umno... ini disebabkan Umno hanya boleh hidup diatas kesusahan Orang Melayu... dimana Orang Melayu boleh diperbodohkan atas nama pembangunan dan perjuangan bangsa konon nya... pada hal nya Umno hanya menjaga kepentingan Pemimpin dan penyokong terpilih sahaja.


hemmmmm..... cuma yang tak faham nya dengan kuli ini ialah kenapa beliau masih hendak duduk didalam dan terlampau sayangkan umno... itu yang aku tak faham... sedangkan ramai pengikut setia beliau telah beralih aras... sama ada menjadi  ahli pas pkr atau pun dap... ini terbukti dengan kemasukan blogger  yang juga veteran umno negeri sembilan saudara aspan... umno perkasam jati... betul-betul meloyakan heeeee.....

2 ulasan:

  1. satu-satunya ahli politik Umno anak kelantan yang berani berkata demikian. Terima kasih Tengku.

    BalasPadam
  2. Ahli politik yg tiada kepentingan & agenda peribadi...terima kasih Ku Li.

    BalasPadam

Lu orang boleh tulis apa yang Lu orang rasa nak tulis... tetapi semestinya apa yang Lu orang tulis tu Lu orang lah yang bertanggongjawap... gua tulis gua yang tanggong tak kan Lu orang tulis gua pulak nak tanggong... itu tak adil nama nya beb... kah kah kah....